بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

افزایش فروش یکی از نگرانی های اصلی صاحبان مشاغل است. با افزایش تعداد رقبا روز به روز ، نگرانی از فروش خوب و درآمد بهتر نیز افزایش می یابد. راه های زیادی برای افزایش فروش وجود دارد ، اما باید توجه داشت که راه حل انتخاب شده برای هر مشاغل با یک نوع دیگر متفاوت است ، روشی که منجر به رشد فروش یک سازمان می شود ممکن است برای سازمان دیگری مؤثر نباشد. با شناخت دقیق شغل خود می توانید بهترین و موثرترین راه حل را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله چند راه حل را مرور خواهیم کرد.

 

از بازاریابی فرصت طلب استفاده کنید


بازاریابی گاه به گاه به معنای ارائه خدمات ویژه برای یک گروه خاص یا در روز مشخص است. این نوع بازاریابی باعث افزایش فروش در مدت زمانی خاص و محدود می شود. برای استفاده از این نوع بازاریابی ، ابتدا باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. مخاطب شما در چه سنی بیشتر است؟ آیا تجارت شما خدمات یا کالایی را به بخش خاصی از جامعه ارائه می دهد؟ بیشتر مخاطبان شما زن هستند یا مرد؟ مخاطبان شما چه شغل هایی دارند؟ با پاسخ دادن به چنین سؤالاتی و شناخت دقیق تر مخاطبان خود می توانید مناسبت های ویژه آنها را راحت تر تشخیص دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید با ارائه یک پیشنهاد ویژه برای روز مادر یا پدر ، میزان فروش مشاغل خود را در آن روز افزایش دهید. مناسبت ها و تعطیلات را که در تقویم خود برای شما مناسب است انتخاب کنید و برای آن روزها از قبل برنامه خاصی داشته باشید.

اگر فروشگاه پوشاک دارید ، احتمالاً بندها و کمربند ها نقطه فروش اصلی شما نیستند. بنابراین با ارائه تخفیف مناسب یا پیشنهاد ویژه در روز آقایان می توانید میزان فروش چنین محصولاتی را افزایش دهید.

 

قیمت گذاری دقیق


با قیمت گذاری دقیق و البته مناسب می توانید این حس دقت را به مشتری منتقل کنید و از این طریق انتظار آنها را برای تخفیف کاهش دهید. به عنوان مثال ، اگر قیمت یک محصول 100 تومان است ، آن را با قیمت 99800 تومان برای فروش بگذارید. همچنین ، تأثیر سفرهای شماره را در ذهن مشتری نادیده نگیرید. صفرها عددی بزرگتر از تعدادشان را نشان می دهد و شما باید تا حد ممکن آنها را از دید مخفی کنید. اگر قیمت محصول 100/000 تومان است ، می توانید آن را با "100 تومان" یا "100 تومان" جایگزین کنید. این نوع بازاریابی عصبی تأثیر زیادی بر مشتری می گذارد و باعث افزایش فروش مشاغل شما می شود. برعکس در مورد بانکها یا مسابقات که جوایز نقدی دارند صادق است. آنها سعی می کنند با قرار دادن تعداد زیادی صفر در مقابل اعداد ، رقم بیشتری را نشان دهند. به عنوان مثال ، این شماره در قالب 1/000/000 ریال نوشته شده است.

 

تولید محتوا


مشتری باید از مارک و خدمات شما آگاه باشد. این کار با تولید محتوای صوتی ، تصویری یا بلاگ انجام می شود. این محتوا همچنین می تواند شامل محتوای آموزشی مورد نیاز مشتری باشد. به عنوان مثال ، نکاتی را که برای خرید یک محصول آنلاین لازم است به آنها یاد دهید تا رعایت شود. یا اگر محصولات شما برای حرفه ای ها و آماتورها متفاوت است ، آن را با جزئیات توضیح دهید و به مشتری کمک کنید محصولی را که مناسب اوست ، انتخاب کند.

به عنوان مثال ، اگر کار شما فروش مبلمان است ، می توانید با ارسال پست های آموزشی در انتخاب مبلمان مناسب برای خانه های کم ارتفاع ، رنگ مبلمان مناسب اتاق نشیمن ، مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن و غیره مخاطبان را جذب کنید.

براساس تجربه مشاوران پاوینو ، تولید محتوا برای هر تجارت متفاوت است و از یک روش انتظار نمی رود که برای همه مشاغل یکسان باشد.

 

تمرکز روی مشتریان


مشتریان به چند دسته تقسیم می شوند. گروه اول مشتریان فعلی شما هستند که باید بیشترین توجه و انرژی شما را در این دسته قرار دهند. این گروه از مشتریان قبلاً سابقه خرید از شما را دارند و آنها بیش از مشتریان جدید به شما اعتماد دارند. مشتریان فعلی شما می توانند با معرفی شما با دوستان و آشنایان خود و افزایش فروش شما ، افراد بیشتری را به سمت کار خود جذب کنند ، زیرا مردم بیشتر از تبلیغات به سخنان عزیزان خود اعتماد می کنند. همچنین هزینه جذب مشتریان جدید 5 تا 10 برابر بیشتر از هزینه مورد نیاز برای حفظ مشتریان موجود است.

گروه دوم مشتریان جدید هستند. شما برای جذب مشتری جدید به تبلیغات و بازاریابی مناسب نیاز دارید و به همین دلیل علاوه بر صرف انرژی و زمان زیادی ، برای جذب مشتری جدید نیز باید هزینه زیادی بپردازید.

گروه سوم ، مشتریان سکوت نامیده می شوند. این مشتریان قبلاً از شما خریداری کرده اند یا از خدمات شما استفاده کرده اند ، اما اکنون به دلایلی آنها نمی خواهند به کار شما ادامه دهند. این افراد را شناسایی کنید و سعی کنید بفهمید که چرا کارشان متوقف شده است ، سپس سعی کنید آنها را دوباره فعال کنید و آنها را به لیست مشتریان فعلی خود اضافه کنید.

 

 

 

هدف گذاری


بدون هدف قرار دادن تیم فروش ، وقت و هزینه خود را تلف خواهید کرد. برای افزایش فروش ، باید اهداف هفتگی ، ماهانه یا سالانه را تعیین کنید. در پایان هر دوره پیشرفت خود را به سمت هدف بسنجید و در صورت لزوم مسیر کار خود را تغییر دهید. همچنین برای رسیدن به اهداف ، انگیزه و اشتیاق را برای تیم بازاریابی و فروش ایجاد کنید.

مشاوران باتجربه پاوینو معتقدند اهدافی که شما تعیین می کنید باید هوشمندانه باشد ، یعنی اندازه گیری ، واقع بینانه و وقت گیر برای رسیدن به نتایج مطلوب. به عنوان مثال ، داشتن هدف افزایش فروش چهار بار در 6 ماه گذشته کمی غیر واقعی است ، اما افزایش فروش محصولات تا حدی و بیشتر از ماه گذشته یک هدف واقعی است. اهداف دست نیافتنی و گرانقدر شما را کاهش می دهد. همچنین ، داشتن اهداف غیرقابل اندازه گیری مفید نیست. به عنوان مثال ، اگر هدف شما ثروتمند شدن است ، اهداف مناسبی را تعیین نکرده اید. برای خود تصمیم بگیرید که چه مدت می خواهید درآمد کسب کنید و سپس حرکت کنید.


از تله مارکتینگ برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنید. برون گرا ها انتخاب بهتری برای انجام این کار هستند زیرا احساسات خود را ابراز می کنند و گفتگو را هیجان انگیز تر می کنند. این نوع بازاریابی هزینه کمی دارد و می تواند فروش را افزایش دهد. برای انجام این کار ، شما باید از متخصصانی استفاده کنید که این نوع بازاریابی را به خود اختصاص داده اند.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی کودکان

 

 

 

 

ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان اختلالات فک ، صورت و سگ تخصص دارد. درمان ارتودنسی توسط یک متخصص بهداشت دهان و دندان که به عنوان ارتودنتیست شناخته می شود ، ارائه می شود. اما ارتودنسی کودکان چیست و در چه سنی توصیه می شود؟

در سالهای اخیر ، در صنعت دندانپزشکی ، به ویژه در درمان و مراقبت از ارتودنسی ، تغییرات بسیاری رخ داده است. اکنون بیش از هر زمان دیگر ، بیماران به دلیل افزایش آگاهی در مورد استفاده از فلوراید و دندانپزشکی پیشگیرانه ، کمتر دچار پوسیدگی دندان می شوند. این آگاهی از سلامتی و لبخند یک بیمار ، باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال ارتودنسی دندان ، نه تنها به عنوان یک ضرورت پزشکی بلکه به دلایل زیبایی نیز باشند.

 

فواید دندانهای هم تراز و مرتب


تمیز کردن آنها آسانتر است ، دندان شیب دار و کج می تواند نخ دندان و مسواک زدن را غیرممکن کند. وقتی دندانهایمان صاف باشد ، تمیز نگه داشتن آنها راحت تر است. دندانهای تراز شده به جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می کنند.

رفع مشکلات سگ ، عدم قرار دادن صحیح دندانهای سگ می تواند به معنای فشار بیش از حد بر روی نواحی خاص باشد. مشکلات مربوط به سگها می تواند مشکلاتی مانند سایش و پارگی ، گرفتگی و درد فک ایجاد کند. صاف کردن دندانها آنها را در وضعیت مناسب قرار می دهد.

 

عصر طلایی ارتودنسی کودکان


این یکی از متداول ترین سؤالی است که والدین از متخصص ارتودنسی می پرسند. برای پاسخ به این سؤال باید گفت بهترین زمان برای دیدن متخصص ارتودنسی برای ارتودنسی برای کودکان بسته به اختلالات موجود متفاوت است. مشکلاتی که باعث افزایش نیاز به ارتودنسی در افراد می شود در دو دسته قرار دارند ، یک سری از این مشکلات اختلالات استخوانی است که در این موارد توصیه می شود قبل از بلوغ (در دختران 9 ساله و در پسران 11 ساله) به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. . اما مشکلات مربوط به دندان فقط محدودیت سنی ندارد و از ارتودنسی در بزرگسالی استفاده می شود. می توان گفت بهترین زمان برای مراجعه به ارتودنسی کودکان 11 ساله است. البته معمولاً توصیه می شود در سن 7 سالگی مشورت ارتودنسی انجام شود تا در صورت بروز هر مشکلی ، درمان هر چه سریعتر انجام شود.

 

مزایای درمان زودرس ارتودنسی


بنابراین گفته می شود هرچه ارتودنتیست جوان تر انجام شود ، دوره درمان آن کوتاه تر است ، زیرا اگر مشکل فک در کودک وجود داشته باشد ، با یک دستگاه ارتودنسی می توان مشکل فک را در کودک رفع کرد. هرچه بیمار جوان تر باشد ، با دستگاه فک می توان مشکل کودک را بهتر حل کرد.

هرچه بیمار مثلاً 15 سال سن داشته باشد ، امکان جابجایی فک با دستگاه ارتودنسی طولانی تر است ، در این صورت تنها گزینه درمانی برای رفع مشکلات فک استفاده از جراحی است. در نتیجه ، درمان زودرس نیاز به عمل جراحی را در آینده از بین می برد.

 

 

 

 

 

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

 

تأثیر تفکر مثبت بر سلامت روان به حدی است که روانشناسان فکر هر فرد را برای تعیین کیفیت زندگی خود در نظر می گیرند. این تفکر و شیوه تفکر انسان است که باعث موفقیت و شکست یا شکست یا ناامیدی و ناامیدی می شود.
تأثیر مثبت اندیشی در زندگی با ایجاد یک روش مثبت تفکر (مثبت اندیشیدن) ما را سالم و خوشحال می کند و روز به روز سعادت و سعادت را به سمت خود هدایت می کنیم و با یک ذهنیت منفی و نگرش و تفکر منفی شادی را از بین می بریم. از خودمان و دنیای خود را روز به روز تاریک تر و غمناک تر با افکار منفی کنید.

 

تأثیر تفکر مثبت در زندگی و تأثیر آن بر سلامت روان


جهان پر از نعمت هایی است که هرگز نمی تواند پایان یابد. این حق انسان است که از این نعمت ها استفاده کند و زندگی شاد داشته باشد. با این حال ، باید بدانیم و هرگز فراموش نکنیم که دستیابی به اهداف و موفقیتها و زندگی با سعادت تنها به یک عامل بستگی دارد ، که دلیل تلاش و پشتکار انسان در دستیابی و رسیدن به رویاهای آنهاست.
همه ما این جمله را شنیده ایم که "شما همان چیزی هستید که فکر می کنید" در ذهن انسان منشأ همه وقایع است ، چه بد و چه خوب. افراد با قدرت ذهن خود می توانند به اهداف خود برسند یا برعکس ، از اهداف خود دور شوند و بدی ها و شکست ها را به خود جلب کنند.

 

نیاز به تفکر مثبت و سلامت روان در زندگی


افکار مثبت می تواند اعتماد به نفس فرد را تقویت کند ، در حالی که افکار منفی می تواند منجر به ناتوانی و بیماری شود.

ناتوانی ، خودخواهی و نارضایتی جایی در زندگی افراد مثبت نخواهد داشت.

وقتی افکار منفی را در ذهن پرورش می دهیم ، آنها بارها و بارها در ذهن تکرار می شوند و افکار منفی قوی تری ایجاد می کنند. به همین دلیل است که بدون تحقق بخشیدن ، بخش قابل توجهی از توانایی های خود را از دست می دهیم.

علائم این از بین رفتن توانایی ها نه تنها در سلامتی و ذهن آشکار است بلکه در بدن انسان نیز نمایان خواهد شد و فرد را به فردی ضعیف و غیر ارادی تبدیل می کند و از بیماری های مختلف و بی خوابی رنج می برد و کاملاً ناتوان است. تبدیل می کند.

این سموم نتیجه بافتهای منفی است که با ایجاد احساسات منفی مانند استرس ، عصبانیت ، اضطراب ، ترس و سلامتی نیز می تواند بدن را از بین ببرد.

اگر توانایی تفکر مثبت شما ضعیف است ، می توانید با استفاده از راه حل ها و روش های مثبت اندیشی در زندگی و روش ها و راهبردهای روانشناسی ، تفکر مثبت خود را بررسی و درمان کنید.

 

 

 

تأثیر تفکر مثبت با خود هیپنوتیزم و پیام فرعی


فایلهای صوتی خود هیپنوتیزم و پیام فرعی قادر به هیپنوتیزم ذهن ناخودآگاه هستند و تغییرات لازم را در افراد ایجاد می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید گوش دادن به این فایلهای صوتی سابلیمینال صوتی و لذت بردن از آنها است.

 

در فایلهای صوتی خود هیپنوتیزم یا سابلیمینال ، پیام های پنهان با استفاده از فناوری ویژه به فرد القا می شود. این پیامها در محدوده شنوایی ذهن آگاه سابق نیستند ، بنابراین هیچ مقاومت در یادگیری آن وجود ندارد.
اعتقادات مثبت به راحتی در ذهن ناخودآگاه نفوذ می کند و تغییرات مثبتی در فرد ایجاد می کند. این تغییرات مثبت عبارتند از: موفقیت ، سلامتی ، اعتماد به نفس ، انرژی مثبت ، عشق و غیره.

 

همانطور که مشاهده می کنید ، یکی از راه های مثبت تفکر ، استفاده از خود هیپنوتیزم و سابلیمینال است. جملات مثبت به طور پنهانی و فرکانس بالاتر از فرکانس شنوایی انسان به ذهن ناخودآگاه انسان تزریق می شود.

تأثیر خود هیپنوتیزم یا فایلهای صوتی سابلیمینال با هیپنوتیزم پنهان کاملاً واضح است و نتایج بسیار باورنکردنی است.
 

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

کشمش

 

 

 

کشمش چیست؟

کشمش محصولی می باشد که با استفاده از خشک کردن انگور به درست می آید که به دلیل خواص و مزایای آن طرفداران زیادی در سطح کشور و حتی جهان دارد به طوری که این محصول توانسته خود را در داخل دیگر خشکبار ها قرار دهد و جزو دسته تنقلات در جهان شود.

 

 

 

 

کشمش در واقعه همان انگور خشک شده‌ می باشد که خواص بسیار زیادی در آن وجود دارد که این خواص عبارت اندز: ویتامین‌های گروه b، پتاسیم، آهن، کلسیم و همچنین کشمش دارای خواصی چون آنتی اکسیدان می باشد که این خواص باعث می شود که از تخریب سلولی جلوگیری کند.


انواع کشمش

 

کشمش را می توان به 5 نوع تقسیم کرد که هر کدام از این نوع کشمش ها به روش خاصی خشک و بسته بندی به بازار عرضه می شوند.


کشمش آفتابی

برای تهیه این نوع کشمش، انگور را به صورت مستقیم و بدون اضافه کردن هیچ گونه موادی به آن بر روی زمین تمیز بدون هیچ علفی زیر آفتاب پهن می کنند و بعد از چند روز با خوردن نور آفتاب به آن انگور خشک شده و به رنگ قهوه ای در می آید.

 

 


کشمش طلایی

کشمش طلایی یا کشمش گوگردی در کشورهای اروپایی و آمریکایی معمول است. این محصول از انگور بی دانه می‌باشد در این روش بعد از چیده شدن و داخل سبد قراردادن انگور به دلیل کاهش زمان خشک شدن بمدت ۳-۲ ثانیه انگور را در داخل محلول قلیا فرو می برند و سپس با آب سرد خوشه ها شستشو می شوند و به مدت 8 ساعت به دور از نور خورشید آویزان و در بخور دود گوگرد قرار می‌گیرد که کشمش بدست آمده رنگ زرد طلایی به خود می گیرد. پس از خشک شدن کشمش، آنها را شتشو و بسته بندی می‌کنیم. کشمش طلایی از محبوبترین انگور بی دانه و سطح قند ویژه‌ای تولید می‌شود.البته امروزه ثابت شده است که محلول قلیا برای سلامتی انسان مضر بوده و استفاده از این روش منسوخ شده است.

 

 

 


کشمش تیزآبی

به دلیل سرد سیر بودن برخی مناطق به انگور روغن سبزه و کربنات پتاسیم زده میشود تا عمل خشک شدن انگور را تسریع کند. به همین دلیل نام این نوع کشمش تیزابی یا سبزه است. کشمش تیزابی دارای رنگ‌های زرد روشن تا قهو‌ه ای می‌باشد. این کشمش به دلیل روغن موجود در تیزاب سطحی چرب و نیمه‌براق دارد و این ملاک مناسبی برای تشخیص آن است. همچنین روغن سبزه باعث نرم شدن کشمش می‌شود.

 

 

 

 


کشمش مویز

برای تهیه این نوع کشمش از رقم رزقی بیشتر استفاده می‌شود. در این نوع کشمش انگور را بعد از چیدن، در جایی (زمینی) تمیز و بدون هیچ آشغال و آلودگی پهن می کنند و بعد از چند روز که انگور خشک می شود آن را جمع آوری کرده و در جعبه هایی مخصوص بسته بندی و نگهداری می کنند.

 

 

 


کشمش سایه آفتاب

نحوه خشک کردن این نوع کشمش مانند کشمش آفتابی است اما آنها را در سایه خشک می‌کنند. خوشه ها را با نخ از سقف آویزان و با جریان هوا به اندازه کافی در مدت زمان 50 تا 60 روز خشک می شوند به همین دلیل تولید این نوع کشمش مقرون به صرفه نیست چون هم سالن برای آویزان کردن خوشه‌ها و ایجاد جریان هوای مناسب و همچنین مدت زمان طولانی برای خشک شدن نیاز دارند. کشمشی که در روش سایه آفتاب تولید می‌شود به رنگ سبز در‌می‌آید. در این روش خطر بارندگی و فاسد شدن انگورها وجود ندارد و کشمش بدست آمده تمیز و عاری از مواد زاید می باشد.

 

 

 


خواص کشمش برای سلامتی :
کاهش خطر کم‌خونی

رنگ تیره کشمش مشخص می کند که دارای آهن در خود می باشد. در کشمش بجر آهن ویتامین های زیاد وجود دارد که برای بدن خیلی مهم هستش مثل ویتامین B، و همچنین وجود مس در کشمش به گلبول های قرمز در کنار آهن و ویتامین B برای خون رسانی کمک میکند.در واقع استفاده از از کشمش در طول روز به اندازه چند عدد بخاطر وجون این ویتامین ها در آن باعث کاهش خطر کم خونی در بدن می شود.


افزایش قوای جنسی

به دلیل داشتن موادی همچون ترکیبات اسیدآمینه ای با عنوان ارژین در داخل کشمش باعث افزایش قوای جنسی در انسان می شود که با خوردن چند عدد کشمش در طول روز به مشکلات میل جنسی که در رابطه زناشویی وجود دارد کمک میکند تا این مشکل برطرف شود. یکی از سنت های قدیمی که در عروسی ها وجود داشت خوراندن کشمش و عسل به زوجین در مراسم عروسی بود، که در بعضی از شهرهای هنوز هم این مراسم وجود دارد و اجرا می شود.


کاهش عفونت

عفونت‌های که در بدن انسان ایجاد میشود باعث التهاب در عضلات و اندام‌های داخلی می‌شود. در کشمش فیبرهایی با عنوان پلی فنول وجود دارد که به عنوان انتی اکسیدانی نیز عمل می کند و از بروز التهاب‌های در بدن مختلف جلوگیری می‌کنند. همچنین پلی فنول ها خواص انتی باکتریایی دارند و از بروز تب و انواع علائم بیماری ناشی از وجود باکتری‌های مضر در بدن پیشگیری می‌کند. با داشتن چند عدد کشمش، در طول روز می‌توانید به مقدار زیادی از بروز سرماخوردگی و انواع دیگر عفونت‌ها خودتان را مصون نگه دارید.


سلامت چشم

کشمش برای چشم بسیار مفید است، در کشمش موادی مغذی گیاهی پلی فنلی وجود دارد که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. که برای سلامتی چشم این مواد مغذی گیاهی بسیار مفید می باشند. این مواد برای چشم فواید زیادی دارد فوایدی چون چشم ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ( اکسیدان ها )، در قالب دژنراسیون ماکولا، ضعف بینایی مرتبط با سن و آب مروارید محافظت می کنند.


کاهش وزن

کسانی که دوست دارن وزن کم کنن بهترین روش برای کم کردن وزن استفاده روزانه از کشمش می باشد که برای کاهش وزن بسیار مفید هست،  کشمش، غنی از فروکتوز و گلوکز است که انرژی کافی به شما می‌دهد تا ورزش کنید و چربی آب کنید. و همچنین کشمش، میزان کلسترول مضر در خون شما را کاهش و کلسترول مفید را که عاملی برای از بین رفتن چربی‌ها هستند را افزایش می‌دهد.


تقویت حافظه

طبق گفته متخصصان باید در طول روز حداقل چند عدد کشمش استفاده کرد که این عمر باعث تقویت حافظه میشود و از بیماری هایی مثل آلزایمر جلوگیری می کند و همچنین به دلیل وجود فیبر در کشمش باعث می شود که روده های به درستی عملکرد داشته باشند.


سلامت استخوان ها

به دلیل اینکه کشمش کلسیم زیادی دارد مصرف آن باعث می شود که از پوکی استخوان جلوگیری و سلامتی استخوان های نیز تضمین شود.


کالری موجود در کشمش بسیار مفید می باشد

شاید برای شما سوال باشد که معنای کالری چیست کالری در واقع میزان انرژی موجود در خوراکی ها و نوشیدنی ها را کالری می گویند. 44 گرم کشمش حاوی 130 کالری است که برای سلامتی و فشار خون مناسب می باشد توصیه می شود حداقل برای بهره بردن از کالری موجود در کشمش به طور روزانه از آن مصرف کنید تا میزان انرژی بدن شما تامیین شود.


کشمش مناسب برای در مان نفخ شکم

اگر در اطراف خود کسی را می شناسید که از نفخ شکم رنج می برد حتما به شما توصیه می کنیم برای درمان آن از کشمش آفتابی استفاده کنید چرا که فیبر موجود در کشمش باعث از بین رفتن مواد مضرر و سمی از دستگاه گوارش و دفع آن می شود.


سلامتی دهان و لثه ها

اگر احساس می کنید کلسیم بدن شما کم است و دندان های شما رو به نابودی است حتما از کشمش استفاده کنید چرا که کلسیم موجود در کشمش به مینای دندان کمک فراوان می کنند و همچنین مصرف کشمش در صبح می توانند از رشد میکروب ها جلوگیری کنند و بوی بد دهان را کنترل کنند.


کشمش برای سلامتی پوست موثر است

برای همه ما انسانها سلامتی پوست مهم بوده و خواهد بود. توصیه متخصصان ما به شما عزیزان این است که در وعده غذایی از کشمش استفاده کنید. چرا که ویتامین c   موجود در کشمش باعث جوان سازی پوست خواهد بود و همین طور ویتامین سی باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست خواهد شد.


 کنترل دیابت


مطالعات دانشمندان نشان می دهد که افرادی که معمولا بعد از غذا بلافاصله کشمش می خورند، قند خون شان نسبت به افراد دیگر بهتر و در حالت کنترل می باشد. تحقیقات نشان داده که خوردن کشمش در روز مخصوصا برای افراد که دیابت دارند مناسب است چرا که فیبر که در کشمش وجود دارد قند موجود در آن را پردازش می کنند و از به هم خوردن تعادل انسولین ها جلوگیری خواهد کرد.


کمک به هضم سریع غذا

 

کشمش سرشار از ویتامین است که هر کدام برای سلامتی بدن موثر و مهم می باشد. فیبر موجود در کشمش به دستگهای گوارشی کمک می کنند تا زودتر غذا هضم شود. همانطور که در جریان هستید مواد غذایی‌ای که باعث شوند دستگاه گوارش دچار یبوست یا اسهال نشود، خوراکی‌های مناسبی برای بدن هستند و به همین دلیل فیبر موجود در کشمش باعث می شود تا مواد ذائد و  سمی به راحتی از روده حرکت و خارج شوند و از اسهال و یبوست جلوگیری می کنند.


همراهان گرامی هرچند که میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه قند بیشتری دارند، اما در عوض حاوی فیبر بیشتری هم هستند. یک فنجان انگور تازه 2 گرم فیبر و کالری دارد، در حالی‌که یک فنجان کشمش، 9 گرم فیبر و کالری دارد. با افزودن کشمش به وعده های غذایی خود از ویتامین های موجود در آن بهره ببرید و زندگی سالم و شادی را داشته باشید.


کمک به پیشگیری از سرطان


پزشکان طبق اخرین مطالعاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که میوه های خشک به خاطر دارا بودن مواد فتلی زیاد در برابر بیماری های خطرناک مناسب می باشند که کشمش هم جزوه این دسته از میوه های خشک قرار گرفته است از آنجایی‌که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد (مواد شیمیایی با واکنش‌پذیری بالا که می‌توانند به سلول‌ها آسیب‌های شدیدی وارد کنند) مبارزه می‌کنند پس می‌توانند برای بدن بسیار مفید باشند. طبق گفته پزشکان کشمش در پیشگری از سرطان بسیار تاثیر گزار  و  کاربردی می باشد توصیه ما به شما این است که کشمش را روزانه مصرف کنید و از خواص آن بهره ببرید.


کشمش موجب کاهش استرس می گردد


افرادی که استرس زیادی دارند حتما از مصرف کشمش غافل نشوند چرا کشمش به دلیل دارا بودن کلسیم و فیبر به کم کردن استرس کمک شایانی می کنند.

 

منبع: https://persianraisins.ir/Content/Products/97

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

هپاتیت ب چیست؟

 

 

 

 

هپاتیت B یک بیماری عفونی ویروسی در انسان است که در اثر ویروس هپاتیت B (HBV) ایجاد می شود. این بیماری در هر دو صورت حاد و مزمن در فرد قابل مشاهده است.

بسیاری از مبتلایان به این بیماری در ابتدا اثرات بیماری را نمی بینند ، اما در افراد دیگر این بیماری تسریع می یابد و همراه با خستگی ، ادرار تیره ، استفراغ ، درد شکم و زرد شدن پوست است. معمولاً تا دو هفته طول می کشد و بسیار نادر است که این عفونت منجر به فوت بیمار شود و اولین علائم این بیماری ممکن است 30 تا 180 روز به طول انجامد.

90٪ افرادی که از بدو تولد تا پنج سالگی به این بیماری مبتلا می شوند ، مبتلا به هپاتیت مزمن خواهند بود ، اما افرادی که این بیماری را پس از 5 سالگی دریافت می کنند ، هپاتیت مزمن نخواهند داشت و فرد می تواند سلامتی خود را بازیابد.
بیماری که بیشترین آسیب را به بدن انسان می زند کبد شما است که در نهایت منجر به سیروز و سرطان کبد می شود که یکی از جدی ترین انواع هپاتیت است

.

علائم هپاتیت b

 


علائم معمولاً سه ماه پس از آلوده شدن بیمار به ویروس ظاهر می شود.

 

برخی از علائم این بیماری:

 

درد شکم
• ادرار تیره
• تب
درد در مفاصل و عضلات
• استفراغ و حالت تهوع
زرد شدن سفیدی چشم و پوست
• ضعف و خستگی

راه های انتقال هپاتیت b

 

 

 

 


این بیماری معمولاً از طریق:

 

در صورت وارد شدن مایع منی ، بزاق ، خون یا ترشحات واژینال ، شخص غیرمترقبه با شخص مبتلا به بیماری ارتباط برقرار نخواهد کرد

• اشتراک سوزن ، تیغ و ابزارهای دندانپزشکی غیر استریل

• انتقال مادر از طریق شیرخوار که مادران آلوده می توانند ویروس را منتقل کنند

• انتقال از طریق تزریق خون آلوده

• امکان انتقال بیماری با استنشاق سرم افراد مبتلا به عفونت زیاد

راه های جلوگیری از هپاتیت b

 


راه های جلوگیری از ابتلا به این ویروس:

 

• قبل از بیماری واکسینه شوید
• کنترل خون اهدا شده
• تزریق ایمونوگلوبولین به نوزادانی که مادران آنها آلوده هستند
از خون افراد مبتلا به مشکلات کبدی استفاده نکنید
• استفاده از دستکش لاتکس هنگام معاینه بیماران
تجهیزات ضد عفونی شده و تجهیزات آلوده را به سرعت از بین ببرید
از رفتارهای پرخطر بپرهیزید و از آن خودداری کنید

 

 

نقشه شیوع مبتلایان به هپاتیت B در جهان

 

 


در مناطقی که این بیماری بسیار شایع است ، این بیماری از بدو تولد با تماس با خون افراد منتقل می شود ، اما در مناطقی که این بیماری به ندرت رخ می دهد ، روش رایج انتقال بیماری با تزریق دارو و از نظر جنسی است.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

چند روز است که شایعات در رسانه های مجازی منتشر می شود مبنی بر اینکه دولت ایتالیا حقیقت را در مورد کووید 19 فاش کرده و آن را در معرض سازمان بهداشت جهانی و چین قرار داده است.

 

 

 

 

طبق این خبر ، پزشکان ایتالیایی ادعا کرده اند که اطلاعات سازمان بهداشت جهانی درباره Quid 19 نادرست است. به گفته آنها ، یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی این است که اجساد افراد مبتلا به Covid 19 به هیچ وجه کالبد شکافی نشوند. اما پزشکان ایتالیایی چهار بدن را کالبد شکافی کرده اند و دریافتند که عامل ایجاد کننده ویروس Covid 19 نیست بلکه یک باکتری است که با آنتی بیوتیک قابل درمان است. همچنین عامل اصلی مرگ و میر در بیماران مبتلا به ذات الریه یا پنومونی کرونر نیست ، بلکه ترومبوز یا لخته شدن خون است که باعث تحویل اکسیژن به اندام ها می شود و درنهایت باعث مرگ بیمار می شود.

آنها همچنین ادعا می کنند که برای درمان ویروس Covid-19 به یک دستگاه تهویه یا بخش مراقبت های ویژه احتیاج ندارند و مبارزه یا درمان این بیماری با "آنتی بیوتیک ها ، ضد التهاب و ضد انعقاد" مانند آسپیرین ساده است. به نظر می رسد مدتی است که این خبر سر و صدای زیادی در فضای مجازی در سرتاسر جهان ایجاد کرده است و نکته جالب اینجاست که اکثر کارشناسان این خبر را تکذیب کرده اند. در این متن به نقل از وزارت بهداشت ایتالیا آمده است که پروتکل ها در ایتالیا در حال تغییر هستند و ایتالیا در حال تغییر و پایان دادن به یک بیماری همه گیر جهانی است.

 

انکار وزارت بهداشت ایتالیا و سازمان بهداشت جهانی

 

در پاسخ به این خبر ، حمید سوری ، اپیدمیولوژیک و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ، در مصاحبه با ایرناپلاس گفت: "متأسفانه ، ما هر روز خبرهای دروغین منتشر می کنیم ، که واقعیت ها را با غیر واقعی اشتباه کرده است. مسائل " این مسئله ذهن عمومی و نگرانی مردم را برهم می زند و آنها را در تصمیم گیری های مناسب اشتباه می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این خبر کاملاً نادرست است و حتی توسط وزارت بهداشت ایتالیا و سازمان بهداشت جهانی رد شده و طبیعتاً نمی تواند استناد صحیحی داشته باشد ، اضافه می کند: وقتی ما چنین خبرهایی را می شنویم قبل از تصمیم گیری برای انتشار آن و برای دیگران ارسال می کنیم. توجه به چند نکته اول از همه ، باید بدانیم که پیام های بدون شناسه و بدون استناد مناسب ، معمولاً جعلی و نادرست هستند. معمولاً انتشار اخبار از این اهمیت غیرممکن است که توسط رسانه های رسمی منتشر نشود ، و اگر واقعیت داشته باشد ، مطمئناً در صدر اخبار در رسانه های معتبر بین المللی قرار خواهد گرفت. بنابراین برای ما اشتباه است که چنین خبرهایی را از جایی بدون نام و مارک دریافت کنیم و آن را منتشر کنیم.

به گفته سوری ، نکته دیگر این است که در شرایط فعلی باید بین اخبار واقعی و دروغ تمایز قائل شویم و از متخصصان و کسانی که در این زمینه ها مانند محققان ، مراکز علمی و دانشگاه ها فعالیت می کنند ، کمک بگیریم تا تعیین کنیم آیا این خبر صحت دارد یا خیر. . یا نه. مطمئناً تأیید یا رد این مجامع و افراد به ما در تمایز درست از اشتباه کمک شایانی خواهد کرد.

 

 


Covid توسط 19 باکتری ایجاد نمی شود

 

این عضو دفتر مرکزی کورنا تهران بزرگ می افزاید: "در این میان ، نکاتی در این خبر گاهی به قدری علمی دست و پا چلفتی است که از ابتدا می توان فهمید که خبر صحت ندارد." به عنوان مثال ، گزارش شده است که عامل ایجاد کننده Covid 19 به جای ویروس ، باکتری است. باکتریهای خارج از ارگانیسم زنده نیز قادر به زنده ماندن هستند و نیازی به حضور در ارگانیسم زنده ندارند. یعنی احتمال وجود باکتری روی اشیاء ، تجهیزات ، اجساد حیوانات و در همه گیاهان و غیره وجود دارد و این بیماری را به دیگران منتقل می کند. اگر تاکنون هیچ گزارش یا مطالعه علمی تأیید نشده است که عامل ایجاد کننده Covid 19 بر روی حیوانات ، اشیاء و اشیاء و هر یک از آنها آلوده شده است.

وی ادامه می دهد: از طرف دیگر وقتی ماهیت بیماری را تعیین می کنیم می بینیم که ویروس در خارج از بدن زنده حساس و آسیب پذیر است و قادر به زنده ماندن نیست. جداسازی پاتوژن از فرد آلوده نیز این نکته را تأیید کرده است. یعنی ویروس توسط میکروسکوپهای الکترونی شناسایی شده است و شکل ، ظاهر و وضعیت ویروس به خودی خود همه به دلیل غشای آن و رشته های کروموزومی و ژن تأیید شده است. بنابراین ، این خبر اساساً اشتباه است و قطعاً هیچ دولت یا مرجع علمی ، از جمله وزارت بهداشت ایتالیا ، هرگز چنین خبرهایی را منتشر نخواهد کرد ، و این خبر کذب است ، و ما باید مراقب آن باشیم.
با انتشار این خبر مشارکت در مرگ مردم ، این خبر از مشارکت در مرگ مردم منتشر می شود

به گفته سوری ، کسانی که چنین خبرهایی را منتشر می کنند ، آگاهانه یا ناآگاهانه ، در شیوع این بیماری نقش دارند و باعث ایجاد اختلال در ذهن ها می شوند و حتی به طور غیرمستقیم باعث مرگ افراد می شوند. این افراد باید به هوش بیایند و بدانند که این خطرناک است. این اخبار هرگز نباید قبل از تأیید مقامات علمی و خبرگان منتشر شود ، زیرا این نوعی مشارکت در مرگ افرادی است که ممکن است از این خبر به شدت آسیب ببینند.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

این روزها اغلب افراد به دنبال کاهش وزن و البته کم کردن سایز هستند و گاهی در این مسیر نیز به خوبی پیش می روند و می توانند به اندام ایده آل خود برسند اما آنچه باعث نارضایتی و نگرانی دسته ای از افراد مخصوص خانم ها می شود این است که از لاغر شدن صورت خود می ترسند. در بسیاری از موارد دیده شده است که صورت افراد بعد از رژیم های غذایی لاغر شده و و شخص با وجود اینکه به اندام ایده آل مورد نظر خود رسیده است اما جذابیت و طراوت و شادابی پوست صورت خود را از دست می دهد و همین عامل باعث می‌شود که سن فرد بیشتر از آنچه می باشد د خود را نشان دهد. اما چه چیزی باعث میشود که فرد در حین رژیم غذایی از صورتم لاغر شود و طراوت و زیبایی پوست خود را از دست بدهد؟ برای مقابله با این اتفاق چه می توان کرد؟

 

با شروع رژیم غذایی ، میزان کالری خود را نسبت به قبل کاهش می دهید و در نتیجه بدن شما برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به فروشگاه های انرژی می رود.

این فروشگاه ها شامل کربوهیدرات ها (گلیکوژن) ، چربی ها و پروتئین ها (ماهیچه ها) هستند که نسبت به کربوهیدرات های ذخیره شده ارجح هستند. و جالب است بدانید که کربوهیدرات ها تنها چند ساعت می توانند انرژی مورد نیاز شما را تأمین کنند. بنابراین ، پس از پایان کربوهیدرات ها ، بدن انسان به سمت پروتئین ها و چربی ها می رود. همانطور که قبلاً ذکر شد پروتئین ها شامل عضلات فردی از جمله بازوها ، پاها و البته صورت می شوند.

 

در نتیجه استفاده از ذخایر پروتئین ، حجم عضلات در بازوها ، پاها و البته صورت تغییر می کند. بنابراین اگر به دنبال جلوگیری از بروز این اتفاق هستید ، اول از همه به یاد داشته باشید که از یک رژیم غذایی اصولی پیروی کنید و از یک متخصص تغذیه در این راستا استفاده کنید و همچنین به رژیم غذایی خود توجه کنید و به خودتان توجه کنید. حتماً روزانه پروتئین بخورید.

منابع اصلی پروتئین همچنین شامل گوشت ، حبوبات و لبنیات است. بنابراین اگر رژیم شما روزانه این منابع را ندارد ، رژیم شما اصولی نیست.

اما چگونه می توان از لاغری صورت جلوگیری کرد؟

 

 

 

رژیم غذایی پایه


همانطور که قبلاً ذکر شد ، پیروی از یک رژیم متعادل بسیار مهم است. فقط به اندازه کافی غذا ، به خودتان نگاهی بیندازید و افرادی را که به طور خودسرانه سعی در کاهش وزن دارند ، با دقت تماشا کنید. این افراد با گذشت زمان وزن زیادی از دست می دهند و چشمانشان به اصطلاح غرق می شوند. این می تواند انگیزه فرد برای کاهش وزن را از بین ببرد و از طرف دیگر منجر به ناراحتی و احساس نارضایتی در فرد شود. و طبیعی است که یک شخص ترجیح دهد چربی بماند اما چهره زیبایی داشته باشد نه اینکه وزن کم کند بلکه چهره ای پیر و فرسوده داشته باشد. متخصصان تغذیه هنگام نوشتن برنامه رژیم غذایی برای شما این واقعیت را در نظر می گیرند که شما چند پوند اضافه وزن دارید و با توجه به اینکه کاهش انرژی در رژیم غذایی باید متناسب با وزن ایده آل شما و هدف شما از کاهش وزن باشد. ، برنامه ای را برای خود تنظیم کنید

 

آب آشامیدنی


اما علاوه بر رژیم غذایی شما ، نوشیدن مایعات به خصوص نوشیدن آب در طول روز می تواند به جلوگیری از خشکی و چروک پوست کمک کند. بنابراین ، هر روز به این اصل توجه کنید ، حداقل 8 لیوان آب بنوشید و پوست خود را به این روش تازه نگه دارید. این مقدار آب باعث می شود که پوست شفاف و جوان باقی بماند ، لکه های پوستی را از بین می برد و به پوست تازه و شادابی می بخشد.

نوشیدن آب باعث کاهش خطوط ریز ، شیارها و جوانسازی پوست می شود و از آنجا که جریان خون به پوست را بهبود می بخشد ، باعث تغذیه بهتر پوست می شود.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود
اما یک اصل دیگر که اکثر مردم از آن بی اطلاع هستند این است که کاهش وزن باید با گذشت زمان اتفاق بیفتد. کسانی که در مدت کوتاهی وزن زیادی را از دست می دهند به دلیل ترکیب سموم در بافت چربی خود باعث ایجاد آسیب جدی به بدن آنها می شوند. بنابراین این چیز خوبی نیست که شما در مدت زمان کوتاه وزن زیادی را از دست بدهید.

 

ورزش را جدی بگیرید


همه افرادی که می خواهند وزن کم کنند و تناسب پیدا کنند نباید از اهمیت ورزش و نقش آن در سلامتی آگاه باشند. بنابراین اگر به دنبال دستیابی به وزن ایده آل خود به روشی کاملاً اصولی هستید ، همراه با رژیم غذایی خود ، باید زمان خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهید. جالب است بدانید که حدود 2 و نیم ساعت پیاده روی در هفته نه تنها باعث طراوت افراد می شود بلکه واکنش های مخرب پوست صورت را نیز با تسکین استرس از بدن متوقف می کند.

 

مصرف سبزیجات


سبزیجات به دلیل داشتن محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین وجود آنتی اکسیدان ها می تواند به حفظ و شادابی و ماندگاری پوست شما کمک کند. البته واقعیت ساده این است که وقتی وزن کم می کنید ، صورت شما تمایل یا ناخواسته می خواهد وزن کم کند ، اما با در نظر گرفتن نکات ذکر شده می توانید این مقدار را به حداقل برسانید.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

تعاریف زیادی در مورد مشاوره شخصی وجود دارد که برخی از آنها پیچیده تر از سایرین هستند. در یک تعریف ، مشاوره شخصی راهی است برای "کمک به مشتریان برای درک و روشن کردن دیدگاه های خود در مورد زندگی و یادگیری چگونگی دستیابی به اهداف با انتخاب های معنی دار و آگاهانه با حل مشکلات عاطفی یا بین فردی."

 

 

 

 

شرح زیر مشاوره به عنوان "رابطه ای شناخته می شود که با استفاده از تئوری های روانشناختی و مجموعه ای از مهارت های ارتباطی" انجام می شود. انجمن مشاوره آمریکا تعریف واضح تری را بیان کرد و اظهار داشت که مشاوره "یک رابطه حرفه ای است که افراد ، خانواده ها و گروه های متنوعی را برای دستیابی به سلامت روان ، سلامت جسمی ، آموزش و اهداف شغلی توانمند می کند."

به زبان ساده تر ، مشاوره به عنوان عمل پیشنهاد یا ارائه مشاوره به مشتری تعریف می شود که به نوبه خود به عنوان راهنما در تصمیمات مهم استفاده می شود. این مشاوره توسط کارشناسانی ارائه می شود که به عنوان مشاور در یک جلسه مشاوره یا جلسات توافق شده توسط هر دو طرف ارائه می شوند.

در گذشته افراد وقتی فکر می کردند مشکلی وجود دارد که باید حل شود ، ممکن است به یک مشاور مراجعه کنند و ممکن است هنگام صحبت با مشاور ، راه حلی پیدا کنند.

این روزها این تصور که باید مشکلی اساسی در امر مشاوره وجود داشته باشد از بین رفته است. مشاوره حتی اگر مشکلی وجود ندارد که نیاز به یک راه حل فوری داشته باشد ، می تواند مشاوره انجام دهد.

 

برای درک اهمیت مشاوره بهتر است به نتایج مشاوره مراجعه کنید
مشتری آگاه تر می شود و بینش عمیق تری می یابد


این درک منجر به خود ارزیابی و پذیرش بیشتر می شود ، بنابراین مشتری را ترغیب می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهبود ببخشند و در صورت لزوم برای بهتر شدن تغییر دهند.

 

مجموعه ارزشها و باورهای مراجع

 


که تصور می شود دائمی و غیرقابل تغییر است ، برای تغییر چالش می شوند و نرم می شوند. این امر فضای بیشتری را برای انعطاف پذیری فراهم می کند و باعث تغییر و تنظیم بیشتر مشتری می شود. در نتیجه فرد برای تغییر روش تفکر ، رفتار و احساس فرد بازتر است.

علاوه بر خودآگاهی ، آگاهی مشتری از اطرافیان نیز افزایش می یابد
او درک بهتری از دیگران به دست می آورد. چرا آنها آنچه انجام می دهند ، چه چیزی را به آنها انگیزه می دهد ، چه چیزی برای آنها مهم است. این افزایش حساسیت ، زمینه ساز ایجاد و حفظ روابط محکم تر است.

به مقامات قدرت داده می شود اهداف را تعیین کنند و آنها را پیش برد
مشاوره به آنها کمک می کند تا شفاف تر شوند و از آنها خواسته می شود استراتژی ها و ایده هایی را ارائه دهند که به آنها امکان دستیابی به اهدافشان را می دهد.

 

در این جلسات سلامت مشتری نیز بهبود می یابد

 

 

 


بسیاری ادعا می کنند که بعد از جلسات مشاوره احساس سبکی می کنند و میزان استرس آنها بسیار کاهش می یابد.

مشتری فرصتی پیدا می کند تا خود و دیگران را ببخشد


به دلیل اشتباهاتی که او یا دیگران در گذشته مرتکب شده ایم. باز هم ، این احساس خوبی در بین مردم ایجاد می کند و منجر به بهبود روابط مشتری با دیگران می شود.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

 

زوال عقل به معنی از دست دادن توانایی‌های شناختی در سالمندان (فراتر از آنچه که از سالخوردگی طبیعی انتظار می‌رود) می‌باشد. موضوعی که در چند دهه اخیر در ابعاد بی سابقه‌ای در سالمندان شیوع یافته و به بحرانی در پزشکی امروز تبدیل شده است. به گونه‌ای که هزینه‌هایی که این اختلال سالانه به جوامع مدرن تحمیل می‌کند بسیار زیاد برآورد شده است. بنابراین در ادامه مروری بر برخی گیاهان و مواد موثره آن‌‌ها که در پیشگیری یا درمان زوال عقل نقش دارند خواهیم داشت.

 

جینکو بیلوبا


جینکو بیلوبا یکی از شناخته شده ترین گیاهان است که در پیشگیری و درمان زوال عقل مورد استفاده قرار می گیرد. برگ جینکو رگهای خونی را گشاد می کند و دارای اثرات مرگ سلول عصبی است و به عنوان محرک رشد سلول های عصبی عمل می کند. اثرات آنتی اکسیدانی برگ جینکو نیز سلولهای مغزی را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این ، نتایج چندین مطالعه حیوانی نشان دهنده اثرات مثبت عصاره برگ جینکو بر بهبود یادگیری و حافظه است.

 

جین سینگ


ریشه جینسنگ تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد ، از جمله اثرات ضد پیری و سازگاری (افزایش سازگاری سلولها در برابر استرس). مطالعات نشان می دهد که جینسنگ از سلولهای عصبی محافظت می کند و اثرات انتقال دهنده های عصبی درگیر در زوال عقل را تنظیم می کند.

 

زعفران

 

 

 


نتایج مطالعات انجام شده روی زعفران نشان می دهد که مصرف زعفران باعث افزایش درک در بیماران مبتلا به آلزایمر می شود. کروسین ، یکی از مهمترین ترکیبات فعال زعفران ، از سلولهای عصبی در برابر آسیب اکسیداتیو و ایسکمی مغزی (محدودیت خونرسانی به بافت مغز) محافظت می کند و مرگ برنامه ریزی شده سلول های عصبی و تجمع بتا آمیلوئید را مهار می کند و ضد التهاب دارد و تقویت اثرات حافظه ساز است.

 

مریم گلی


Salvia miltiorrhiza متعلق به خانواده نعناع است و باعث بهبود حافظه و گردش خون در مغز می شود. این گیاه دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و از سلولهای عصبی محافظت می کند. همچنین باعث افزایش تمرکز و توانایی های ادراکی می شود و اختلالات مربوط به زوال عقل را بهبود می بخشد.

 

وارنگ بو


از این گیاه برای تقویت حافظه و بهبود علائم ادراکی ، روانی و رفتاری زوال عقل استفاده می شود.

 

چای و قهوه


مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که کافئین (یک آلکالوئید موجود در چای و قهوه) از مغز در برابر کاهش قدرت ادراکی در بیماری آلزایمر و پارکینسون محافظت می کند.

 

زردچوبه

 


کورکومین (ماده مؤثر در زردچوبه) در پیشگیری و درمان اختلالات حافظه مؤثر است. برخی مطالعات شیوع کمتری از بیماری آلزایمر را در جوامعی که رژیم غذایی غنی از کورکومین مصرف می کنند نشان داده اند. مکانیسم کورکومین اثر آنتی اکسیدانی آن ، محافظت از سلولهای مغزی در برابر بتا-آمیلوئید و مهار تولید برخی پروتئین های غیر طبیعی در مغز است که از دلایل اصلی بیماری آلزایمر هستند.

 

گالانتامین و ریواستیگمین

 

در حال حاضر ، داروهای سطح اول برای درمان زوال عقل ، داروهایی هستند که با مهار یک آنزیم (استیل کولین استراز) در مغز ، انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین را افزایش می دهد. تعدادی از داروهای مورد استفاده برای کمک به تسکین علائم زوال عقل ، ترکیبات خالص شده از گیاهان یا مشتقات آن است که در ساختار آنها توسط انسان ها الگوبرداری شده است.
یکی از آنها گالانتامین است. Galanthamine یک آلکالوئید استخراج شده از گیاه Galanthus woronowii است که برای درمان علائم زوال عقل خفیف تا متوسط ​​در بیماری آلزایمر استفاده می شود. گالانتامین در بهبود علائم شناختی و انجام فعالیتهای زندگی روزمره در کلیه مراحل بیماری آلزایمر مؤثر است و تا حدودی در بهبود علائم شناختی زوال عقل مؤثر است. فیزوستیگمین آلکالوئید ، ترکیبی از گیاه Physostigma veneosum است ، با وجود عوارض جانبی گسترده آن ، علی رغم اثرات آن در بهبود علائم ادراکی زوال عقل ، مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما ریواستیگمین بر روی ساختار آن مدل سازی شده و در زوال عقل تجویز می شود.

 

غذاهایی مانند:


روغن نارگیل و روغن زیتون ، گوشت گوسفند جوان ، مرغ ، ماهی ، شیر ، لوبیا ، آووکادو ، شیر سویا ، غلات ، ماهی ، دانه کتان برای بیماران آلزایمر توصیه می شود. افراد مبتلا به این عارضه می توانند در صورت نیاز و با تجویز پزشک مکمل های ویتامین B12 و امگا 3 مصرف کنند.

مصرف زنجبیل و دارچین به همراه عسل ، آب انگور ، چای میخک ، خردکن و مغز بادام نقش موثری در بهبود آلزایمر دارند. به طور کلی برای درمان این عارضه باید با مصرف غذاهای گرم ، طبیعت بیماران آلزایمر را گرم کنیم.

نوشیدن عسل و شربت زعفران و استنشاق گلاب و گل یاس ، رزماری و نرگس به درمان آلزایمر کمک می کند. ماساژ پوست سر با روغن کنجد نیز در درمان این عارضه مفید است. همچنین جویدن هفت عدد بادام خام در روز با هفت کشمش و یک عطر را برای افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند توصیه می شود.

 

یک معجون قوی برای شکستن آلزایمر


وی یادآور شد: بیماران آلزایمر برای حل مشکل خود باید 10 گرم از هر یک از هسته های پسته ، بادام ، گردو و فندق را به همراه یک گرم زعفران ، 5 گرم از هر یک از ترکیبات زنجبیل ، دارچین ، شیرین ، جینسنگ و 15 گرم مصرف کنند. تخم مرغ گشنیز را مخلوط کرده و پودر این مخلوط را با مقداری کنجد ، دانه سیاه و یک کیلوگرم عسل مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری مربا از این جوش شیرین بنوشید. این معجون علاوه بر تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر ، در تقویت بدن عمومی نیز مؤثر است. مردم نباید بطور کامل بذر سیاه پودر کنند.

دستور امام رضا (ع) این است که خانوارها باید در عسل پرورش پیدا کنند - یاشدال اقل - مبلغ عادی حداقل سه نان تست است. سیاه حلیله - حلیله زرد - کابل حلاله ، حلیله های دیگری مانند چینی و حلیله بزرگ نیز وجود دارد.

هسته اصلی زالزالک زرد و زالزالک کابل را از بین می بریم زیرا از طب سنتی سمی است.

روایت امام رضا (ع) مطلق است. این یک نکته ظریف است زیرا برخی از درمان ها با استفاده از برخی مواد قابل انجام است.

حال در این روش درمانی طبق روایت آنها را پودر می کنیم ، سپس پودر این سه محلول را با هم مخلوط می کنیم مثلاً 10 گرم از هر کدام.

بعد از مخلوط کردن آنها ، آنها را با عسل مخلوط می کنیم ، به عنوان مثال با عسل آویشن ، نعناع ، اگر شخصی تجمع مایع بافت اضافی داشته باشد ، آن را با عسل استوکودوس مخلوط کرده و برای ناراحتی پوستی آنرا به خوبی با عسل مخلوط می کنیم.

بیمار باید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از این محلول بنوشاند.

اگر حافظه شخص بسیار ضعیف باشد ، به طوری که اگر به او چیزی گفته شود ، کمتر از 5 دقیقه را فراموش می کند و اگر از او همان سؤال پرسیده شود ، قادر به پاسخگویی نخواهد بود. در این صورت ، او باید از دستور امام صادق (ع) پیروی کند.

سنا مکی (که نوعی سبزی است) با سعد هندی (که در ایران بسیار نادر است و جایگزین سعد کوفی می شود) به همراه فلفل سفید (که فلفل سیاه را درون کیسه ها قرار می دهد ، چند روز در آب قرار می دهد و سپس از آن خارج می شود) چاه آب برای جدا کردن پوست مالیده می شود و از هسته سفید به عنوان فلفل سفید استفاده می شود) به علاوه ترد و دلچسب (دلمه به معنی خوراکی آهسته) با زعفران است.

بنابراین ، این داروی ترکیبی که امام صادق فرمود دارای 5 چیز است: سنا مکی ، سعد هندی ، فلفل سفید ، زعفران و غذاهای آهسته پخته که ما به نسبت مساوی هر یک از آنها خوب مخلوط می کنیم و با نصف کیلو عسل مخلوط می کنیم و خوب مخلوط کنید. حافظه او بسیار ضعیف است و درک او از اطلاعات بسیار کند است. یک قاشق چایخوری در روز آن را می پوشاند. یک اونس تقریباً 4.46 گرم ، تقریباً 5 گرم می شود. یک قاشق چایخوری حدود 5 گرم از این محلول را مصرف می کند.

طبق روایات شیعه ، اگر او حداقل 7 روز و حداکثر 14 روز مصرف کند ، حافظه وی به حدی قوی خواهد بود که اگر کسی او را نشناسد ، متعجب می شود که از همه سؤالات پاسخ خواهد داد.

 

مشاوره


به یاد داشته باشید که استفاده از هر یک از این گیاهان در افراد مبتلا به زوال عقل باید با مشورت پزشک انجام شود.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

یکی از بزرگترین عامل تعیین کننده موفقیت در کسب و کار ، توانایی اعضای آنها در عملکرد یک تیم است. با افزایش رقابت بین مشاغل ، تشویق روحیه خلاق در محیط کار برای افزایش بهره وری و بهره وری و ایجاد روابط سالم بین کارکنان به طور فزاینده ای اهمیت یافته است.

کار در محیط تیمی به کارکنان کمک می کند تا سریعتر و کارآمد تر باشند. کار گروهی همچنین باعث می شود که اعضای مسئولیت بیشتری داشته باشند و این به افزایش انگیزه و سطح درگیری شغلی کمک می کند. حتی در تیم های مجازی که کار از راه دور انجام می شود.

کار تیمی یعنی همکاری با دو یا چند نفر در کنار هم برای رسیدن به یک هدف خاص بر اساس افکار و مهارتهایشان. همکاری می تواند سنتی یا مجازی باشد. با پیشرفت فناوری ، از برنامه های ابری برای به اشتراک گذاری فایل ها و تعامل بین افراد استفاده می شود.

 

چرا کسب و کار باید کار گروهی را تقویت کند؟

 


کار تیمی به فرد کمک می کند تا عملکرد خود را تحلیل کند: کار تیمی باعث می شود فرد به فکر تحقق توانایی های خود باشد. این تفکر می تواند به فرد کمک کند نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کند. گذشته از آن ، ضرب المثل فرانسوی می گوید: "دو فکر همیشه بهتر از یک هستند." به این معنا که خرد جمعی بهتر از تفکر فردی است؛ زیرا تفکر جمعی شکافها را در تفکر فردی پر می کند.

در ادامه ، در مورد موضوعاتی که اهمیت کار تیمی در مشاغل را نشان می دهد بحث خواهیم کرد.

 

همفکری

 

کار تیمی به اعضا امکان می دهد تا برای رسیدن به یک هدف خاص با یکدیگر همکاری کنند. این تلاش می تواند از طریق اجماع ، طوفان مغزی و ارائه دیدگاههای مختلف برای حل مشکلات باشد. طوفان مغزی تکنیکی از خلاقیت فردی یا گروهی است. در این جلسه که معمولاً 1-2 ساعت است ، اعضا تعداد زیادی ایده خام تولید می کنند تا در مورد یک موضوع نتیجه بگیرند. این ایده های اولیه در ابتدا بدون هیچ گونه داوری تولید می شوند و فقط روی صفحه نوشته می شوند. در مراحل بعدی ، ایده ها در هر بررسی فیلتر شده و کاهش می یابند تا بهترین ایده را بگیرید.

ایجاد ارزش و هدف

کار تیمی باعث می شود اعضا احساس هدف داشته باشند. اعضای تیم برای کار با یکدیگر ارزش قائل هستند و از آنجا که می بینند که اهداف اعضای دیگر همان اهداف خودشان است و این که منافع شرکت و سایر اعضای آن مانند مال خودشان است ، لازم می دانند که کار با آنها انجام شود. 

 

سهم برابر برای اظهار نظر

 

 

کار تیمی به هر عضو فرصتی برابر برای ابراز خود می دهد. در یک گروه سنتی از کارکنان که به صورت جداگانه کار می کنند و یک مدیر وظیفه را هماهنگ می کنند ، تصمیم گیری ها معمولاً از بالا به پایین و عمودی است. در این سیستم سلسله مراتبی ، کارکنانی که واقعاً درگیر کار هستند ، معمولاً فرصتی برای استفاده از ابزارهای تفکر و خلاقیت خود ندارند. اما در کار گروهی از ظرفیت اعضا استفاده بهتری می شود.

کار تیمی به حل مشکلات کمک می کند

هنگامی که مجموعه متنوعی از مهارت و دانش با یکدیگر ترکیب می شوند ، نتیجه حاصل دستیابی به تجربیات و توانایی های مختلف است. علاوه بر این ، همکاری مجازی نیاز سرمایه و زیرساخت ها را به حداقل می رساند. به لطف اینترنت ، تجارت شما می تواند بازار گسترده تری پیدا کند. همچنین می توانید با کمک افرادی از سراسر جهان ، شرکت خود را ارتقا دهید.

کار تیمی ، یک تصویر ذهنی بزرگتر از شما ایجاد می کند

هیچ انسانی مانند سایر افراد نیست و وقتی چندین نفر با زمینه های ذهنی مختلف برای شما کار می کنند ، باید بتوانید تفاوت های آنها را بفهمید و راهی برای آنها پیدا کنید تا بر کاستی های یکدیگر بر طرف شوید و یکدیگر را تکمیل کنید. حتی اگر پروژه برای شما عملی نباشد ، این همکاری می تواند ادامه یابد ، که به خودی خود یک سرمایه گذاری بزرگ است.

 

کار تیمی آموزنده است

 

 

وقتی کارمندان شما در یک تیم کار می کنند ، ناگزیر چیزهایی را از یکدیگر یاد می گیرند. به همین ترتیب یکی از فرهنگ هایی که در شرکت شما محبوبیت پیدا می کند ، ادامه تحصیل است. کارمندان شما از یادگیری به عنوان فرصتی برای رشد استفاده می کنند. همانطور که کارمندان شما با هم کار می کنند ، ظرفیت آنها برای مسئولیت های جدید افزایش می یابد ، و در این روش ، پیشرفت می کنند.

 

تحکیم استعدادها و تواناییها

 

وقتی اعضای تیم با هم کار می کنند ، می توانند دانش خود را بهینه کنند و از تجربیات و مهارت های یکدیگر استفاده کنند. به عنوان مثال ، ممکن است یک عضو در "ارائه" و صحبت در ملاء عام مشکل داشته باشد. اما از طرف دیگر ، تمام دانش فنی مربوطه را داشته باشید. همکاری مؤثر به اعضا امکان می دهد تا استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند و بهترین راه حل مشکلات را پیدا کنند. این به شرکت شما کمک می کند تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کند.مهارت های عضو را بهبود بخشید

کار تیمی منافع هر یک از اعضا و شرکت ها را هماهنگ می کند. اعضا با هم کار می کنند ، تعامل می کنند ، با هم فکر می کنند و می توانند ببینند که اعضای دیگر چگونه کار می کنند ، فکر می کنند ، مشورت می کنند و نتیجه می گیرند. این به آنها کمک می کند تا با کمک مشاهدات خود مهارت های خود را بهبود بخشند و نقاط ضعف خود را بر طرف کنند. این مهارت های جدید را می توان در طی این فرایند تمرین کرد و هرچه این مشاهدات بیشتر تکرار شود ، مهارت عمیق تر آموخته می شود.

 

 

 

در زمان کمتری راه حلی پیدا کنید

 

کار تیمی باعث افزایش کارایی می شود. یک کار منفرد که ممکن است ماهها طول بکشد ، ممکن است طی چند ساعت با همزمانی و مشارکت چند نفر انجام شود. اجماع راه هایی را باز می کند که ممکن است فرد به هر دلیلی از آن بی خبر باشد.

موفقیت بیشتر

کار گروهی به شغل شما اجازه می دهد پروژه های مهم را در مهلت های مشخص تکمیل کند. هنگامی که چندین نفر روی یک پروژه کار می کنند ، می توان آن پروژه را به طور مساوی بین این افراد توزیع کرد تا به موقع وظایف خود را انجام دهند. این به کاهش زمان تحویل پروژه کمک می کند. راه حلی به نام "برش و سپس تسخیر" وجود دارد که براساس آن ، پروژه باید به قسمتهای کوچکتر تقسیم شود و بین اعضا تقسیم شود تا پروژه در زمان کوتاه تر به مقصد خود برسد.

 

افزایش احساس رضایت شغلی و تمایل به ادامه همکاری با یکدیگر

 

 

همانطور که در ابتدا گفته شد ، کار تیمی به کارمندان شما ارزش و معنا می بخشد. به همین دلیل ، آنها نسبت به کار خود احساس بهتری خواهند داشت. احساس خوب کار تیمی هنگامی حاصل می شود که نتیجه رضایت بخش باشد. وقتی کارمندان می بینند که با همکاران خود رابطه محکمی برقرار می کنند و بخشی از یک جنبش مهم هستند ، آنها تمایل بیشتری برای همکاری طولانی تر با شما دارند.

کار تیمی در تیم های مجازی (تیم از راه دور)
اگرچه کار تیمی مجازی از همان اصول پیروی می کند ، اما نکاتی باید اضافه شود. شما باید ساعات مشخصی از فعالیت را برای همه اعضا تعیین کنید و زمان خود را با استفاده از نرم افزار ویژه اندازه گیری و ضبط کنید تا مطمئن شوید تمام اعضا بهترین تلاش خود را می کنند. برنامه های مدیریت پروژه مجهز به ابزارها و تکنیک های مدیریت تیم هستند و می توانند در بهبود کار تیمی به شما کمک کنند.

 

نتیجه


مشاغل در حال توسعه به ارزش کار گروهی پی برده و به دنبال راه هایی برای ایجاد روحیه تیمی بیشتر در شرکت خود هستند. چه با استفاده از روشها یا روشهای سنتی مبتنی بر فناوریهای جدید. بنابراین اگر می خواهید تجارت شما رونق بگیرد ، باید در اسرع وقت کار تیمی مانند این شرکت ها را انجام دهید. نکاتی که در این متن وجود دارد می تواند در درک بهتر اهمیت کار تیمی به شما کمک کند تا بتوانید بهترین روش برای ترغیب کارمندان خود برای کار در یک تیم را پیدا کنید.

  • mohammad jamali