بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

چند روز است که شایعات در رسانه های مجازی منتشر می شود مبنی بر اینکه دولت ایتالیا حقیقت را در مورد کووید 19 فاش کرده و آن را در معرض سازمان بهداشت جهانی و چین قرار داده است.

 

 

 

 

طبق این خبر ، پزشکان ایتالیایی ادعا کرده اند که اطلاعات سازمان بهداشت جهانی درباره Quid 19 نادرست است. به گفته آنها ، یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی این است که اجساد افراد مبتلا به Covid 19 به هیچ وجه کالبد شکافی نشوند. اما پزشکان ایتالیایی چهار بدن را کالبد شکافی کرده اند و دریافتند که عامل ایجاد کننده ویروس Covid 19 نیست بلکه یک باکتری است که با آنتی بیوتیک قابل درمان است. همچنین عامل اصلی مرگ و میر در بیماران مبتلا به ذات الریه یا پنومونی کرونر نیست ، بلکه ترومبوز یا لخته شدن خون است که باعث تحویل اکسیژن به اندام ها می شود و درنهایت باعث مرگ بیمار می شود.

آنها همچنین ادعا می کنند که برای درمان ویروس Covid-19 به یک دستگاه تهویه یا بخش مراقبت های ویژه احتیاج ندارند و مبارزه یا درمان این بیماری با "آنتی بیوتیک ها ، ضد التهاب و ضد انعقاد" مانند آسپیرین ساده است. به نظر می رسد مدتی است که این خبر سر و صدای زیادی در فضای مجازی در سرتاسر جهان ایجاد کرده است و نکته جالب اینجاست که اکثر کارشناسان این خبر را تکذیب کرده اند. در این متن به نقل از وزارت بهداشت ایتالیا آمده است که پروتکل ها در ایتالیا در حال تغییر هستند و ایتالیا در حال تغییر و پایان دادن به یک بیماری همه گیر جهانی است.

 

انکار وزارت بهداشت ایتالیا و سازمان بهداشت جهانی

 

در پاسخ به این خبر ، حمید سوری ، اپیدمیولوژیک و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ، در مصاحبه با ایرناپلاس گفت: "متأسفانه ، ما هر روز خبرهای دروغین منتشر می کنیم ، که واقعیت ها را با غیر واقعی اشتباه کرده است. مسائل " این مسئله ذهن عمومی و نگرانی مردم را برهم می زند و آنها را در تصمیم گیری های مناسب اشتباه می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این خبر کاملاً نادرست است و حتی توسط وزارت بهداشت ایتالیا و سازمان بهداشت جهانی رد شده و طبیعتاً نمی تواند استناد صحیحی داشته باشد ، اضافه می کند: وقتی ما چنین خبرهایی را می شنویم قبل از تصمیم گیری برای انتشار آن و برای دیگران ارسال می کنیم. توجه به چند نکته اول از همه ، باید بدانیم که پیام های بدون شناسه و بدون استناد مناسب ، معمولاً جعلی و نادرست هستند. معمولاً انتشار اخبار از این اهمیت غیرممکن است که توسط رسانه های رسمی منتشر نشود ، و اگر واقعیت داشته باشد ، مطمئناً در صدر اخبار در رسانه های معتبر بین المللی قرار خواهد گرفت. بنابراین برای ما اشتباه است که چنین خبرهایی را از جایی بدون نام و مارک دریافت کنیم و آن را منتشر کنیم.

به گفته سوری ، نکته دیگر این است که در شرایط فعلی باید بین اخبار واقعی و دروغ تمایز قائل شویم و از متخصصان و کسانی که در این زمینه ها مانند محققان ، مراکز علمی و دانشگاه ها فعالیت می کنند ، کمک بگیریم تا تعیین کنیم آیا این خبر صحت دارد یا خیر. . یا نه. مطمئناً تأیید یا رد این مجامع و افراد به ما در تمایز درست از اشتباه کمک شایانی خواهد کرد.

 

 


Covid توسط 19 باکتری ایجاد نمی شود

 

این عضو دفتر مرکزی کورنا تهران بزرگ می افزاید: "در این میان ، نکاتی در این خبر گاهی به قدری علمی دست و پا چلفتی است که از ابتدا می توان فهمید که خبر صحت ندارد." به عنوان مثال ، گزارش شده است که عامل ایجاد کننده Covid 19 به جای ویروس ، باکتری است. باکتریهای خارج از ارگانیسم زنده نیز قادر به زنده ماندن هستند و نیازی به حضور در ارگانیسم زنده ندارند. یعنی احتمال وجود باکتری روی اشیاء ، تجهیزات ، اجساد حیوانات و در همه گیاهان و غیره وجود دارد و این بیماری را به دیگران منتقل می کند. اگر تاکنون هیچ گزارش یا مطالعه علمی تأیید نشده است که عامل ایجاد کننده Covid 19 بر روی حیوانات ، اشیاء و اشیاء و هر یک از آنها آلوده شده است.

وی ادامه می دهد: از طرف دیگر وقتی ماهیت بیماری را تعیین می کنیم می بینیم که ویروس در خارج از بدن زنده حساس و آسیب پذیر است و قادر به زنده ماندن نیست. جداسازی پاتوژن از فرد آلوده نیز این نکته را تأیید کرده است. یعنی ویروس توسط میکروسکوپهای الکترونی شناسایی شده است و شکل ، ظاهر و وضعیت ویروس به خودی خود همه به دلیل غشای آن و رشته های کروموزومی و ژن تأیید شده است. بنابراین ، این خبر اساساً اشتباه است و قطعاً هیچ دولت یا مرجع علمی ، از جمله وزارت بهداشت ایتالیا ، هرگز چنین خبرهایی را منتشر نخواهد کرد ، و این خبر کذب است ، و ما باید مراقب آن باشیم.
با انتشار این خبر مشارکت در مرگ مردم ، این خبر از مشارکت در مرگ مردم منتشر می شود

به گفته سوری ، کسانی که چنین خبرهایی را منتشر می کنند ، آگاهانه یا ناآگاهانه ، در شیوع این بیماری نقش دارند و باعث ایجاد اختلال در ذهن ها می شوند و حتی به طور غیرمستقیم باعث مرگ افراد می شوند. این افراد باید به هوش بیایند و بدانند که این خطرناک است. این اخبار هرگز نباید قبل از تأیید مقامات علمی و خبرگان منتشر شود ، زیرا این نوعی مشارکت در مرگ افرادی است که ممکن است از این خبر به شدت آسیب ببینند.

  • ۹۹/۰۵/۲۰
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی