بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دویدن بین ۲ قاره

(ماجام ماراتن وودافون استانبول

 

بین دو قاره کار می کند

اگر ورزشکار هستید و برای دویدن نفس راحتی و تحمل دارید ، ماراتن وودافون در استانبول را از دست ندهید. ماراتن استانبول تنها ماراتن در جهان است که می توانید از دو قاره آسیا و اروپا عبور کنید. بنابراین ، اگر می خواهید خود را به درستی آزمایش کنید ، در این مسابقه شرکت کنید.

ایده ماراتن استانبول

ایده دویدن از آسیا به اروپا در سال 1973 آغاز شد و سرانجام در سال 1979 گروهی از جهانگردان آلمانی این ایده را به واقعیت تبدیل کردند. در اول آوریل 1979 ، اولین ماراتن استانبول برگزار شد. در ابتدا به عنوان "مسابقه آسیا - اروپا" و بعدا "ماراتن اوراسیا" شناخته شد و سرانجام در سال 2013 ، به منظور معرفی این شهر و گسترش صنعت گردشگری ، نام "ماراتن استانبول" انتخاب شد.

پل استانبول نقطه شروع ماراتن استانبول است

مسیر ماراتن استانبول تقریباً روان است و در روز مسابقه ، وسایل نقلیه در طول مسیر ممنوع هستند. نقطه شروع مسابقه در منطقه آسیا و کنار پل البغاز است. البته ناگفته نماند که بیشتر مسیر مسابقه در قسمت اروپایی است.

دویدن در جاده ای زیبا و دیدن مناظر شگفت انگیز استانبول انرژی شما را دو چندان می کند. البته باید هنگام عبور از کنار مسجد آبی و ایاصوفیه مراقب باشید و دیدن این مساجد زیبا را از دست ندهید و مسابقه را فراموش نکنید.

 

 

خط پایان ماراتن استانبول

 

شرکت کنندگان از پل البغاز عبور کرده و در ورزشگاه اینونو به پایان می رسند.

بخشهای ماراتن استانبول

این مسابقه از 3 بخش تشکیل شده است:

1. ماراتن استانبول: ساعت 9 صبح شروع می شود و مساحت 42195 کیلومتر را در بر می گیرد.

2. این مسابقه 15 کیلومتر طول دارد و از ساعت 9:15 شروع می شود.

3. یک مسابقه تفریحی برای مسافت 8 کیلومتر مربع از ساعت 9:30 و مسابقه ویلچر از ساعت 8:45 شروع می شود.

جوایز ماراتن استانبول

ارزش هر مسابقه برای زنان و مردان 50 هزار دلار و جایزه قهرمانان ترک برای مردان و زنان هر کدام 50 هزار پوند است.

شرایط شرکت در ماراتن استانبول

روز رویداد 8 نوامبر (18 نوامبر) است.

قیمت بلیط برای شرکت در مسابقه 50 یورو است.

حداقل سن شرکت در این ماراتن 18 سالگی است.

اولین توقف نوشیدنی دونده ها در 5 کیلومتری نقطه شروع مسابقه و توقف های بعدی در 2.5 کیلومتری مسیر مسابقه قرار دارد.

هرکس به خط پایان برسد یک مدال یادبود اهدا می شود.

حداکثر زمان رسیدن به خط پایان 6 ساعت است و به همه شرکت کنندگان تایمرهایی داده می شود که باید به بند کفش آنها متصل شود.

در روز مسابقه ، حمل و نقل عمومی به دونده های حمل و نقل رایگان است. ساعت 19:30 اتوبوس ها از میدان تقسیم ، خیابان استقلال و میدان سلطان احمد (روبروی ایاصوفیه) حرکت می کنند.

این مسابقه از ساعت 9 صبح آغاز می شود و محدودیت های ترافیکی در ساعت 3 بعدازظهر برداشته می شود.سوارانی که هنوز به خط پایان نرسیده اند باید در پیاده روها پیاده روی کنند و مجاز به دویدن در خیابان نیستند.

 

همه شرکت کنندگان باید تایمر ، پیراهن و شماره خود را در Martin Expo داشته باشند.

نمایشگاه ماراتن استانبول از پنجشنبه تا شنبه قبل از مسابقه در مرکز هنر و نمایش اوراسیا در ینی کاپ برگزار می شود. پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 10 صبح تا 7 عصر شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر.

دونده ها می توانند وسایل شخصی خود را در اتوبوس به خط شروع قرار دهند. اتوبوس ها با وسایل افراد به نقطه می رسند و دونده ها می توانند وسایل خود را از همان اتوبوس تحویل بگیرند. (کمیته مسابقات هیچ مسئولیتی در قبال موارد گمشده ندارد)

در امتداد جاده حدود 30 آمبولانس و چادر درمانگاه برای کمک به مجروحان وجود دارد.

اگر در مسابقه مارتن استانبول شرکت کرده اید ، تصویری برای ما بفرستید تا در صفحه اینستاگرام شما با نام شما نمایش داده شود.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

روش های افزایش وزن سالم


این روزها به غیر از افرادی که بدنبال لاغر شدن هستند ، شاهد افرادی هستیم که به دنبال راه های سالم برای افزایش وزن و رسیدن به اندامی متناسب هستند. اگر این در مورد شما نیز صادق است و فکر می کنید که فقط با تغییر رژیم غذایی می توانید به راحتی وزن خود را افزایش دهید ، در پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اگر فکر می کنید رژیم غذایی تنها راه موثر برای رسیدن به وزن ایده آل شماست ، مهم است که از انتخاب سبک زندگی مناسب با رژیم غذایی سالم غافل نشوید. در ادامه مواردی را به شما معرفی می کنیم که همه به شما کمک می کنند وزن شما سالم افزایش یابد.

اول از همه ، به یاد داشته باشید قبل از هر کاری برای آگاهی از سلامتی خود ، یک آزمایش چک آپ کامل انجام دهید ، زیرا گاهی اوقات چاقی و کاهش وزن ریشه در یک سری بیماری های هورمونی مانند کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید دارد. اگر غده تیروئید شما پر باشد ، وزن زیادی از دست خواهید داد و این روند ادامه خواهد یافت.

 

وزن:

 

وزنه برداری راهی برای افزایش متابولیسم بدن است. افزایش توده عضلانی و عضله سازی یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت شما است. در عین حال ، باعث افزایش توده عضلانی بدن در ظاهر می شود.

برای افزایش وزن کمتر آب بنوشید:

اگرچه نوشیدن مقدار مشخصی آب برای سلامت بدن مهم است ، اما مصرف زیاد آب در بین وعده های غذایی اشتهای شما را از بین می برد و می تواند بر روند افزایش وزن و چاقی تأثیر منفی بگذارد.

 

بعد از ورزش بخورید:

 

بیشتر افرادی که بدنبال عضله سازی هستند از این روش استفاده می کنند. با افزایش فعالیت بدنی و به دنبال آن افزایش پمپاژ خون ، متابولیسم بدن به اوج خود می رسد. افزایش متابولیسم ، میل به غذا خوردن را نیز افزایش می دهد. خوردن یک وعده غذایی مناسب در این زمان به جذب مواد مغذی کمک می کند و به شما در افزایش وزن و چاقی کمک می کند.

 

وعده های غذایی خود را افزایش دهید:

 

داشتن 5 یا 6 وعده غذایی در روز ، یا داشتن 3 وعده غذایی کامل و 2 میان وعده ، دو دیدگاه خوب برای افزایش وزن سالم است. این افزایش وزن سالم را تضمین می کند

.

غذای خود را خوب بجوید:

 

با جویدن خوب غذای خود می توانید به سیستم هضم خود کمک کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام کالری موجود در غذای خود را دریافت می کنید و این یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن سالم است که به شما کمک می کند تا به صورت سالم وزن خود را افزایش دهید. .

ماست کالری زیادی ندارد اما منبع بسیار خوبی از باکتری های پروبیوتیک است که به سیستم هضم کمک می کند و با استفاده از آنها می توانید مواد مغذی بیشتر و بهتری در غذا دریافت کنید.

 

میان وعده های مضر را از بین ببرید:

 

این میان وعده ها فقط حجم معده شما را پر می کنند و با چربی های ترانس ، نمک و ... شما را در معرض بیماری های مزمن مانند دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و ... قرار می دهند. قرار دادن.

 

رژیم خود را رعایت کنید:

 

برخی از افراد پس از مدتی که تازه کار خود را شروع کرده و به سرانجام می رسانند ، تمام زحماتی را که برای رسیدن به هدف خود می کشند فراموش می کنند. اما اگر این عادت های جدید را حفظ نکنید ، به سادگی دوباره وزن کم می کنید یا به سراغ عادت های بد غذایی می روید.

 

خوردن آجیل را فراموش نکنید:

 

خوردن مغزهایی مانند پسته ، بادام و گردو که حاوی مواد معدنی مفید و فیبر هستند ، روش خوبی برای افزایش کالری دریافتی است. علاوه بر این ، این مواد به دلیل داشتن فیبر در سیستم گوارشی شما تأثیر مثبتی خواهند داشت.

 

در زمان های خاص غذا بخورید:

 

بدن شما چرخه خاصی دارد که اگر الگوی غذایی و هضم و فعالیت مناسب و منظمی داشته باشید ، بدن به طور منظم هورمون ها و متابولیسم بدن را تنظیم می کند.

 

از پرخوری پرهیز کنید:

 

گرچه خوردن غذا وسوسه انگیز است ، اما خوردن زیاد غذا باعث می شود بدن نتواند یک باره آن را هضم کند و چاق شود. این بدترین نوع درمان لاغری است که برای چاقی انتخاب نمی کنید.

 

فست فود نخورید:

 

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد لاغری که تصمیم به چاق شدن گرفته اند ، سریع غذا خوردن است که در صورت ادامه می تواند باعث نوسانات وزن شود. اما گاهی اوقات که نیاز به افزایش سریع وزن دارید ، برخی از پزشکان و متخصصان تغذیه ممکن است چنین درمانی را برای کاهش وزن پیشنهاد دهند.

 

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید:

 

پوست ، سلول ها ، خون ، اندام های مختلف بدن ، عضلات و لنفاوی همه به پروتئین برای تشکیل نیاز دارند. بنابراین اگر تصمیم به چاق شدن دارید ، میزان پروتئین مصرفی خود را افزایش دهید.

 

مصرف روغن خود را افزایش دهید:

 

یکی از بهترین راه های افزایش وزن افزایش مصرف روغن است. اما نه با خوردن غذاهای چرب ، بلکه با دریافت چربی به اشکال مفید ، مانند امگا 3 ، روغن های گیاهی مانند روغن کانولا و روغن زیتون ، که به تنظیم کلسترول و سلامت بدن کمک می کنند.

 

مکمل های اشتها:

 

مکمل های غذایی و داروهای گیاهی برای افزایش اشتها گزینه نهایی برای درمان کاهش وزن هستند. قبل از مصرف حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش افزایش وزن بهترین انتخاب برای درمان لاغری شماست. در این راستا ، برای افزایش سریع وزن ، فیتولند مطالعه هفت گیاه شگفت انگیز را برای افزایش وزن سریع توصیه می کند.

با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد ، قطعاً می توانید در مدت زمان کوتاهی به اندام ایده آل خود برسید.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

درمان دندان درد به علت آن بستگی دارد و می تواند از خفیف تا شدید باشد. در بسیاری از موارد می توانید از داروهای خانگی برای تسکین دندان درد استفاده کنید و سپس در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کرده و علت اصلی آن را برطرف کنید.

انواع درمان های خانگی برای دندان درد


با آب نمک غرغره کنید

 

برای بسیاری از افراد ، غرغره و شستشوی دهان با آب نمک یک درمان موثر است ، به ویژه برای دردهای خفیف. آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می تواند به از بین بردن ذرات غذا و بقایای مواد غذایی بین دندان های شما کمک کند که باعث درد می شود. این روش درمانی برای دندان درد همچنین می تواند به کاهش التهاب و بهبود زخم های دهان کمک کند.

برای استفاده از این روش ، 1/2 قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و چندین بار در روز از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

 

2. آب پراکسید هیدروژن

 

شستشوی دهان با آب پراکسید هیدروژن می تواند به تسکین درد و التهاب دندان و لثه کمک کند. علاوه بر از بین بردن باکتری ها ، می تواند باعث کاهش پلاک و بهبود خونریزی لثه شود.

این دارو باید قبل از استفاده رقیق شود. بنابراین حتماً دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و به درستی رقیق کنید. به طور کلی ، برای رقیق سازی هیدروژن پراکسید ، باید 3٪ پراکسید هیدروژن را به طور مساوی با آب مخلوط کرده و روزانه از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. مراقب باشید هنگام مصرف آن را به هیچ وجه قورت ندهید.

 

3. کمپرس آب سرد

 

برای تسکین دردی که از قبیل دندان درد احساس می کنید می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. این روش به ویژه در صورتی مcheثر است که دندان درد شما به دلیل آسیب هایی مانند دعوا یا تصادف باشد. در واقع کمپرس آب سرد باعث انقباض و بی حس شدن رگ های خونی در منطقه می شود. در نتیجه ، درد کاهش می یابد. علاوه بر این تورم و التهاب را کاهش می دهد.

برای استفاده از این روش کیسه یخ را بپیچید و آن را در یک حوله بپیچید و سپس به مدت 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده نگه دارید. برای کاهش درد می توانید هر چند ساعت یکبار این کار را تکرار کنید.

 

4. از کیسه های چای نعناع استفاده کنید

 

نعنا دارای خاصیت خنک کنندگی و ضد درد طبیعی است. به همین دلیل می توانید از یک کیسه چای نعناع برای بی حس شدن درد و تسکین لثه های حساس استفاده کنید. برای انجام این کار ، بگذارید یک کیسه چای نعناع استفاده شده کمی خنک شود و در حالی که هنوز داغ است ، آن را روی محل درد قرار دهید. همچنین می توانید از کیسه چای نعناع به روشی دیگر استفاده کنید. برای این کار کیسه چای استفاده شده را برای چند دقیقه در فریزر قرار داده و سپس آن را روی دندان های خود بمالید.

 

5. از سیر استفاده کنید

 

هزاران سال است که سیر به دلیل خاصیت دارویی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. سیر نه تنها می تواند باکتری های مضر ایجاد کننده پلاک و درد دندان را از بین ببرد ، بلکه می تواند به عنوان یک مسکن عالی و طبیعی عمل کند.

برای استفاده از سیر ، یک حبه سیر متوسط ​​را رنده کنید تا به صورت خمیر درآید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید کمی نمک به آن اضافه کنید. روش دیگری که خیلی ها آن را دوست ندارند اما م isثر است جویدن یک حبه سیر به آرامی با دندان دردناک است.

 

6. استفاده از عصاره وانیل

 

عصاره وانیل حاوی الکل است که می تواند به کاهش درد کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی اثبات شده منبع معتمد در عصاره وانیل ، آن را به یک ماده طبیعی درمانی و م makeثر تبدیل کرده است.

برای استفاده از این دارو ، مقدار کمی عصاره وانیل را روی انگشت خود یا یک پنبه تمیز بریزید و آن را چند بار در روز به طور مستقیم بر روی منطقه آسیب دیده بمالید.

 

سایر درمان های طبیعی


برای کاهش دندان درد در خانه می توانید از روش های درمانی زیر نیز استفاده کنید. اما ممکن است تهیه مواد لازم باشد و به آسانی روش های قبلی نباشد. البته همه این موارد به راحتی در عطاری ها و فروشگاه ها موجود است.

 

1. از روغن میخک استفاده کنید

 

میخک در طول تاریخ یک داروی گیاهی شناخته شده برای دندان درد بوده است ، زیرا روغن آن می تواند به طور م theثر منطقه دردناک را بی حس کرده و التهاب را کاهش دهد. این گیاه حاوی ماده ای به نام اوژنول است که یک ضد عفونی کننده طبیعی است.

برای استفاده از این روش ، مقدار کمی روغن گل میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. می توانید روغن میخک را با چند قطره روغن حامل مانند روغن زیتون یا آب رقیق کرده و روی دندان ها بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا درد کاهش یابد.

همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را به یک لیوان کوچک آب اضافه کنید و دهانشویه درست کنید و چندین بار در روز غرغره کنید.
2. گوارا برگ می رود

 

 

برگ های گواوا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به بهبود ضخیم کننده ها کمک کند. این برگها همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی هستند که می تواند ماده موثری برای مراقبت از دهان و تسکین درد باشد.

برای استفاده از این دارو باید برگهای تازه گواوا را بجوید یا برگهای خشک و خرد شده گواوا را به آب جوش اضافه کرده و با آن دهانشویه درست کنید که می توانید چندین بار در روز استفاده کنید.

 

3. از گندم سیاه استفاده کنید

 

گندم سیاه دارای خواص درمانی بی شماری است و حتی برای درمان های داخلی نیز مناسب است. این گیاه می تواند التهاب دهان شما را کاهش داده و از عفونت و درد جلوگیری کند. محتوای بالای کلروفیل آن همچنین می تواند با باکتری ها مقابله کرده و دندان درد را کاهش دهد. برای استفاده از این دارو ، به سادگی از آب گندم سیاه به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

 

4. از آویشن استفاده کنید

 

آویشن همچنین دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که می تواند به کاهش دندان درد کمک کند.

برای استفاده از این دارو ، چند قطره روغن اساسی آویشن را با چند قطره آب رقیق کنید و محلول حاصل را روی یک پنبه بریزید و سپس پنبه را برای چند دقیقه روی دندان درد بگذارید.

همچنین می توانید یک قطره روغن آویشن به یک لیوان کوچک آب اضافه کرده و دهان شویه ای را که روزانه مصرف می کنید درست کنید.

سرانجام باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید!

 

 

اگر دندان درد شما شدید است یا می دانید به دلیل پوسیدگی و غیره است ، روش های درمانی ذکر شده فقط به طور موقت درد را تا حدی کاهش می دهند و در آخر باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان های شما تحت درمان ریشه ای قرار گیرند. و درد از بین می رود.

در صورت بروز درد شدید می توانید از مسکن بروفن به مدت 8 ساعت استفاده کنید تا زمانی که بخواهید به دندانپزشک مراجعه کنید. البته بهتر است در مورد تعداد استفاده با داروساز داروخانه مشورت کنید.

 

در صورت بروز علائم زیر باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید:

تب
مشکل در تنفس یا بلعیدن
دردی که بیش از یک یا دو روز طول بکشد
تورم
درد هنگام گاز گرفتن غذا
لثه های غیر طبیعی و قرمز
بیرون آمدن عفونت یا چرک را مشاهده کنید.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

بهترین راه جلوگیری از خرابی کابل های موبایل ، مراقبت مناسب از آنهاست. همیشه سعی کنید هنگام جدا کردن کابل از دستگاه یا پورت USB این کار را به آرامی انجام دهید. بیرون کشیدن ناگهانی یکی ممکن است باعث آسیب شود.

اگر شارژر خود را از برق بکشید ، کابل را به صورت حلقه ای بپیچید و در صورت امکان آن را با بند یا گیره ببندید.

از خم شدن بیش از حد کابلها ، یا محکم بستن آنها خودداری کنید. خم شدن کابل ، به ویژه در نقطه اتصال کابل به دوشاخه ، علت اصلی آسیب در طول زمان است. همچنین سعی کنید هنگام شارژ تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی از آنها استفاده نکنید. اگر عادت دارید هر روز صبح تلفن همراه خود را قبل از بلند شدن از رختخواب نگه دارید ، ابتدا کابل را از برق بکشید زیرا باعث خم شدن یا خراب شدن کابل شارژر می شود ، که به هیچ وجه ایده آل نیست.

محافظ های کابل با محافظت از نقطه اتصال کابل به پلاگین پلاستیکی یا فلزی کار می کنند. آنها باید از ماده انعطاف پذیر مانند لاستیک ساخته شده باشند تا بتوانند در هنگام فشار کابل را کمی خم کنند.

TUDIA KLIP یکی از بهترین محافظ های کابل برای شارژرهای Apple Lightning ، iPod ، MagSafe و Apple Watch است. برای یک محصول ارزان تر که تقریباً با هر شارژر USB سازگار است ، محافظ های مارپیچ چند رنگ Jetec یا Nord Ize CordCollar مناسب هستند.

همچنین می توانید فنرهای پلاستیکی را به کابل خود متصل کنید تا از خم شدن زیاد آنها جلوگیری کند. تقریباً هر چیزی که بتواند از خم شدن بیش از حد کابل شما جلوگیری کند ، می تواند از آن محافظت کند ، خواه محافظ خاصی باشد یا فنر.

 

از کابل شارژ مغناطیسی استفاده کنید.

 

در حالی که کابل ها به طور طبیعی با گذشت زمان فرسوده می شوند ، اما آسیب ناگهانی کابل با حرکت ناگهانی بیشتر می شود. ممکن است همه ما به طور تصادفی به کابل برخورد کرده باشیم. وقتی این اتفاق می افتد ، کابل معمولاً در جای خود می ماند.

کابل شارژ مغناطیسی بهترین و راحت ترین شارژر گوشی برای استفاده در شرایطی است که به دلیل عدم تسلط در اتصال شارژر به تلفن همراه مشکل است. به عنوان مثال ، هنگام رانندگی ، دوچرخه سواری یا در تاریکی شب. این کابل به راحتی با یک دست به تلفن شما متصل می شود و در طراحی آن از آهن ربا قوی استفاده شده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل را نزدیک تلفن نگه دارید ، به درگاه راه پیدا می کند.

 

به صورت بی سیم شارژ کنید.

 

امروزه استفاده از شارژ بی سیم در میان تلفن های هوشمند مدرن بسیار گسترده است. اگر به تازگی آیفون یا دستگاه اندرویدی جدیدی خریداری کرده اید ، احتمال شارژ بی سیم آن بسیار زیاد است و برای استفاده از آن باید شارژر Wireless Qi بخرید ، بنابراین از خم شدن و خراب شدن کابل شارژر جلوگیری می کنید.

 

کابل شارژ خود را در اسرع وقت تعمیر کنید.

 

کابلهای فرسوده خطرناک هستند. اگر به استفاده از شارژرهایی که علائم سایش را نشان می دهند ادامه دهید. نه تنها می تواند به دستگاه شما آسیب برساند ، بلکه می تواند باعث حوادث و حتی آتش سوزی شود. بنابراین ، توصیه می کنیم که دیگر از کابل های آسیب دیده استفاده نکنید.

اگر کابل شما آسیب زیادی ندیده است ، یا تازه شروع به نشان دادن علائم ساییدگی کرده است ، ممکن است بخواهید آن را تعمیر کنید. بهترین راه برای این کار استفاده از محافظ های حرارتی برای پوشاندن کابل است.

این پوشش ها را روی سیم قرار می دهند ، سپس جمع می کنند و با حرارت مستقیم به آن می زنند. برای نتیجه بهتر می توانید از دستگاهی مانند سشوار برای گرم کردن آن نیز استفاده کنید. این غلاف مقداری از انعطاف پذیری را کاهش می دهد ، بنابراین می تواند حتی به عنوان محافظ کابل عمل کند تا از شکستن آن در آینده جلوگیری کند.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

مهاجرت به ایسلند

قبل از اینکه چمدان را ببندید و بلیط یک طرفه به این کشور تهیه کنید ، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای رسیدن به هدف این سایت (کوچر) اجازه دهید مهاجران را به دو دسته تقسیم کنیم:

مهاجرت ساده به ایسلند


اولین گروه از شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا. اگر اروپایی باشید خوش شانس هستید. برای مهاجرت به این کشور ، مراحل آسان تری برای مهاجرت به ایسلند دارید. همچنین ، شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا برای اقامت در این کشور به اجازه اقامت ویژه نیاز ندارند ، اما بسیاری از مهاجران باید هنگام ورود به ایسلند ثبت نام کنند.

هنگام ورود به این کشور ، باید به یک بانک بروید و یک "KENNITALA" ، که یک شماره امنیت ملی است ، تهیه کنید. داشتن این شماره برای اجاره آپارتمان گرفته تا یافتن شغل ضروری است. اگر قبل از رسیدن آن قرارداد کاری امضا کرده باشید ، کارفرما می تواند به شما در تهیه کونیتالا کمک کند.

سفر به ایسلند

 

 

به عنوان بخشی از روند مهاجرت به ایسلند ، شما باید مدرکی را اثبات کنید که بتوانید از زندگی خود در ایسلند حمایت کنید. پیش بینی می شود مبلغی که هر شخص می تواند پشتیبانی کند 180550 ISK در هر ماه ، 270،825 ISK برای هر زوج در هر ماه است (همانند 2018).

مهاجرت به ایسلند: برای بقیه شما ، برای کسانی که مهاجر غیر اروپایی هستند ، فقط سه راه برای دریافت شماره امنیت ملی ایسلند وجود دارد:


اگر با یک شهروند ایسلندی ازدواج کرده اید ، این کاملا صریح است.

ثبت نام در دانشگاه. در صورت پذیرش در دانشگاه ایسلند ، به شما اجازه اقامت و همچنین اجازه کار موقت داده می شود. با این حال ، شما باید اثبات کنید که می توانید از هزینه های زندگی خود در ایسلند حمایت کنید.
اخذ مجوز کار. به نظر ایده خوبی می رسد ، اما به این راحتی ها نیست. این برنامه برای افراد باتجربه و متخصصانی با تجربه عملی مانند برنامه نویسان رایانه در نظر گرفته شده است. شما باید به کارفرمای بالقوه ثابت کنید که به دنبال شغلی هستید که آنها نتوانند شهروند ایسلند یا اتحادیه اروپا را پر کنند. بنابراین اگر به دنبال کار به عنوان کارگر رستوران ، روزنامه نگار ، برنامه ریز عروسی ، معلم یا هر چیز دیگری هستید ، تقریباً هیچ شانسی ندارید. لیست بسیار کوتاهی از مشاغل موجود برای شما وجود دارد. قبل از درخواست مجوز نیز باید قرارداد کار امضا کنید.


1
اگر بعد از خواندن مطالب بالا همچنان به مهاجرت و زندگی در ایسلند علاقه دارید ، اطلاعات زیر ممکن است برای شما مفید باشد.
مشاغل
مهاجرت به ایسلند: توانایی استخدام به عنوان شهروند منطقه اقتصادی اروپا به انتظارات شما بستگی دارد. اگر می خواهید به عنوان هتل فصلی ، مهمانسرا یا رستوران به ایسلند بیایید ، بهترین گزینه این است که در تابستان به ایسلند بیایید.

رستوان در ایسلند


رستوران ها و هتل ها در این فصل همیشه به دنبال انرژی اضافی هستند. اگر به دنبال مشاغل حرفه ای و تخصصی تر هستید و اگر نمی توانید به زبان ایسلندی صحبت کنید ، کار برای شما دشوار خواهد بود. استثنا صنعت برنامه نویسی / بازی های رایانه ای است که بیشتر مهاجران در آن کار می کنند یا صنعت جهانگردی. اگر شما علاقه مند به کار در مزرعه هستید ، می توانید فرصت هایی را در سراسر شهرها بدست آورید.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

اگر می خواهیم رژیم دیابت را به راحتی برای شما توضیح دهیم ، به معنای خوردن سالم ترین غذاها با اعتدال و چسبیدن به وعده های طبیعی است.

رژیم دیابت یک رژیم غذایی سالم است که به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی ، چربی کم و کالری کم است. عناصر اصلی این رژیم شامل انواع میوه ، سبزیجات و غلات کامل است. در حقیقت ، رژیم دیابت بهترین رژیم برای اکثر افراد ، حتی افراد بدون دیابت است.

 

رژیم دیابت شامل چه مواردی است؟


رژیم غذایی کنترل قند خون مبتنی بر خوردن روزانه سه وعده غذایی است. این به شما کمک می کند از انسولینی که بدن شما از طریق دارو تولید می کند ، بهتر استفاده کنید. بنابراین پرش وعده غذایی توسط افراد دیابتی ممنوع است.

یک متخصص تغذیه می تواند به شما در تنظیم رژیم غذایی بر اساس اهداف سلامتی ، سلیقه و سبک زندگی کمک کند. او همچنین می تواند به شما در بهبود عادات غذایی مانند انتخاب اندازه مناسب مواد غذایی برای نیازها و سطح فعالیت شما کمک کند.

 

غذاهای توصیه شده برای مبتلایان به دیابت


کالری دریافتی روزانه شما باید از کربوهیدرات های سالم ، غذاهای سرشار از فیبر ، ماهی و چربی های "خوب" باشد که در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد.

 

کربوهیدراتهای سالم

 

در هنگام هضم ، قندها ، که کربوهیدراتهای ساده هستند و نشاسته ها ، که کربوهیدراتهای پیچیده ای هستند ، به گلوکز خون تقسیم می شوند. قندهای مصنوعی و غذاهای فرآوری شده باعث افزایش قند خون می شوند یا باعث افت ناگهانی قند خون می شوند. بنابراین ، برای دریافت کربوهیدرات های سالم ، باید از غذاهای زیر استفاده کنید:

میوه ها
سبزیجات
غلات کامل
حبوبات مانند لوبیا و نخود فرنگی
محصولات لبنی کم چربی ، مانند شیر و پنیر
از کربوهیدرات های ناسالم مانند مواد غذایی یا نوشیدنی هایی با چربی های اضافه شده ، قند و سدیم خودداری کنید.

 

غذاهای سرشار از فیبر

 

فیبر غذایی شامل تمام قسمت های غذاهای گیاهی است که بدن شما قادر به هضم یا جذب آنها نیست. اما فایده فیبر این است که چگونه هضم بدن شما را کنترل می کند و به کنترل قند خون کمک می کند. غذاهای پر فیبر شامل موارد زیر هستند:

سبزیجات
میوه ها
آجیل
حبوبات مانند لوبیا و نخود فرنگی
غلات کامل
ماهی سالم

حداقل دو بار در هفته ماهی سالم بخورید. ماهی هایی مانند ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی ، تن و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که از نظر جیوه نیز کم هستند و می توانند از بیماری های قلبی جلوگیری کنند. از ماهی سرخ شده با مقادیر زیادی جیوه مانند شاه ماهی جلوگیری کنید.

 

چربیهای خوب

 

غذاهایی که دارای چربیهای اشباع نشده هستند می توانند به کاهش کلسترول شما کمک کنند. این مواد غذایی عبارتند از:

آووکادو
آجیل
روغن های کانولا ، زیتون و بادام زمینی
البته نباید بیش از حد از این غذاها استفاده کنید. زیرا در هر صورت ، حتی اگر آنها دارای چربی های سالم باشند ، کالری زیادی دارند و مصرف زیاد آنها باعث چاقی می شود.

 

غذاهایی برای جلوگیری از دیابت


دیابت با تسریع پیشرفت و سخت شدن شریان ها ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. غذاهای حاوی موارد زیر می توانند خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش دهند:

• چربی های اشباع شده. از محصولات لبنی پر چرب و پروتئین های حیوانی مانند کره ، گوشت گاو ، هات داگ ، کالباس و بیکن جلوگیری کنید.

• چربی های ترانس. از چربی های ترانس موجود در میان وعده های فرآوری شده ، غذاهای پخته شده یا سرخ شده و مارگارین خودداری کنید.

• کلسترول. منابع کلسترول عبارتند از: لبنیات پر چرب و پروتئین حیوانی پر چربی ، زرده تخم مرغ ، کبد و سایر اعضای بدن. بیش از 200 میلی گرم (میلی گرم) کلسترول در روز خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

• سدیم. روزانه کمتر از 2300 میلی گرم سدیم مصرف کنید. به خصوص اگر فشار خون زیادی دارید ، باید میزان سدیم خود را کاهش دهید.

 

 

برنامه غذایی مناسب مطابق نکات گفته شده


شما می توانید از برنامه های مختلف برای ایجاد یک رژیم دیابتی استفاده کنید تا به شما در حفظ سطح طبیعی قند خون کمک کند. با کمک یک متخصص تغذیه می توانید از نکات زیر استفاده کنید که توسط انجمن دیابت آمریکا نیز تأیید شده است:

نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات منجمد مانند اسفناج ، هویج و گوجه فرنگی پر کنید.

یک چهارم از بشقاب خود را با پروتئین هایی مانند ماهی ، گوشت بدون چربی یا مرغ پر کنید.

ربع آخر را با یک دانه کامل مانند برنج قهوه ای یا سبزیجات نشاسته ای مانند نخود سبز پر کنید.

مقادیر کمی از چربی های "خوب" مانند آجیل یا آووکادو را به عنوان میان وعده میل کنید.

یک وعده میوه یا لبنیات و نوشیدنی هایی مانند آب یا چای یا قهوه بدون شیرین کننده های مصنوعی را به میان وعده های خود اضافه کنید.

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

درمان خانگی انواع لکه های پوستی


لکه های پوستی یکی از رایج ترین نگرانی های زیبایی است که امروزه افراد زیادی با آن روبرو هستند. لکه های پوستی معمولاً به دلایل زیادی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب ، ژنتیک ، پیری ، اختلالات هورمونی و عوارض جانبی برخی از داروها ایجاد می شود. در این بخش از وب سایت بهاره کلهر ، قصد داریم انواع لک های پوستی را بررسی کرده و داروهای خانگی آنها را به شما معرفی کنیم. با ما بمان.

 

لکه های ملاسما یا لکه های حاملگی


یکی از شایع ترین علل لکه های صورت ، ملاسما است و معمولاً در خانم ها مشاهده می شود که یک لکه قهوه اکتسابی است. این لکه ها در زنان باردار شایع تر است و به عنوان لکه های بارداری شناخته می شود. اما گاهی اوقات در زنان و مردان مجرد نیز دیده می شود.
این لکه ها روی گونه ها ، پیشانی و چانه ظاهر می شود و در افراد سبز بیشتر دیده می شود. لکه های پوستی معمولاً بعد از زایمان از بین می روند. اما ممکن است برای مدت طولانی بماند. این لکه ها ممکن است بدون دلیل واضح یا به ارث برده در اثر نور خورشید تیره تر شوند. معمولاً قبل از قاعدگی ، لکه ها روشن تر می شوند. لکه های ملاسما یا حاملگی در خانم هایی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنند نیز بیشتر دیده می شود ، که در هنگام قرار گرفتن در معرض نور مشهودتر می شود. بعضی از خانم ها در دوران بارداری لکه هایی ایجاد می کنند که هنگام قطع قرص از بین می رود و بعضی اوقات در بعضی از افراد هرگز به طور کامل از بین نمی رود. مدت طولانی طول می کشد که لکه بعد از قطع قرص از بین برود ، یا ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود.

 

برآمدگی یا برآمدگی


افرادی که پوست منصفانه دارند ، موهای قرمز یا بلوند و چشمهای آبی دارند معمولاً دارای ماسک هستند. این نوع لکه ها از سن 5 سالگی شروع می شوند و به عنوان نقاط کوچک قهوه ای روشن روی مناطقی از بدن مانند صورت ، شانه ها و کمر دیده می شوند. در تابستان تعداد ، اندازه و عمق کک ها افزایش می یابد و در زمستان آنها کوچکتر ، درخشان تر و کوچکتر می شوند. در مبتلایان به دستگاه های مختلف ، شیوع خال ها افزایش می یابد. برآمدگی هایی که از سنین پایین شروع می شوند و تا زمستان ادامه دارند باید توسط پزشک معاینه شوند.

 

لکه های پیری


لکه های پیری در اثر پیری و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. معمولاً این لکه های قهوه ای به اندازه یک سانتیمتر یا بیشتر ، که از 30 تا 40 سالگی از روی صورت و پشت دست ها شروع می شود ، به بهترین شکل درمان می شوند تا به مرحله بدخیم خود نرسند.

 

لکه های ناشی از سوء تغذیه و کمبود ویتامین


این لکه ها به دلیل کمبود ویتامین B12 ایجاد می شوند و در نژادهای پوست تیره رایج تر هستند. این لکه ها ظاهر لکه ها را دارند. به دلیل کمبود ویتامین های A و C ، اسید اسکوربیک این لکه ها گسترده است و با برآمدگی ظاهر می شود.

 

لکه ها به دلیل مصرف داروهای خاص


برخی از داروها مانند کلروپرومازین ، دیپنی سیلامین ، هیدانتوئین ، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان می توانند باعث ایجاد لکه های پوستی شوند. استفاده طولانی مدت از قرص های مینوسیکلین در درمان آکنه و غرور جوانی باعث تیرگی پوست در مناطق جوش های ملتهب و قرمز می شود.

 

لکه های ناشی از التهاب پوست


التهاب پوست به دلیل بیماری هایی مانند گلسنگ پلون (بیماری التهابی پوست و دهان) ، لوپوس اریتماتوز (بیماری التهابی بافت همبند پوست) ، بعد از آفتاب سوختگی یا سوختگی های خفیف با سایر عوامل ، جوش های غرور جوانی دستکاری شده سایشی پوست برای از بین بردن جای زخم (زخم) و پوست غرق شده در همان محل از این نوع لکه ها مشاهده می شود.
این لکه ها در نژادهای تاریک و سبزها بیشتر دیده می شود و بیشتر در مناطق باز بدن مانند صورت صورت می گیرد. همچنین ضربه زدن به پوست ، کشیدن کیسه و پارچه خشن محکم در حمام یا مالیدن پوست ران بر روی یکدیگر هنگام راه رفتن در افراد چاق می تواند باعث ایجاد لکه های در همان منطقه شود.

 

درمان خانگی لکه های صورت


خوشبختانه روش های خانگی زیادی برای خلاص شدن از شر لکه هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

جوش صورت را با آب لیمو درمان کنید


آب لیمو احتمالاً بهترین درمان برای لکه های پوستی است. زیرا اسیدی است و خاصیت سفیدکننده دارد. از این رو ، لکه های پوستی را از بین می برد. فقط یک لیمو تازه انتخاب کرده و آب آن را فشار دهید. سپس لکه های صورت و پوست را با یک پارچه تمیز و خیس شده در لیمو تمیز کنید.

 

جوش های صورت را با آلوئه ورا درمان کنید


این گیاه به دلیل خاصیت درمانی فوق العاده ای که دارد در معالجه مشکلات پوستی بسیار مفید است. آلوئه ورا آفتاب سوختگی و جوشهای سر سیاه را درمان می کند. فقط کافی است آلوئه ورا تازه را به مدت یک ساعت روی صورت خود مالیده و با آب سرد بشویید. توصیه می شود این کار را دو بار در روز انجام دهید.

 

جوش صورت را با آب گوجه فرنگی درمان کنید


آب گوجه فرنگی را با کمی آب لیمو ترکیب کرده و روی جوش ها و لکه های پوستی بمالید. شما می توانید یک بار در روز این درمان را تکرار کنید.

 

کرم ضد لکه


برآمدگی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد از آن رنج می برند و احتمالاً برای حل آن اقدامات بسیاری انجام می دهند. یکی از بهترین روش های درمانی برای از بین بردن لک های صورت ، کرم کالبل است که محصول کشور فرانسه است و دارای مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران است. این کرم با مکانیسم خود انواع لکه های پوستی ناشی از برجستگی ها ، لکه های حاملگی ، جوش ها ، لکه های سنی ، لکه های بیماری و خوبی را از بین می برد. کرم تسکین دهنده freckle حاوی هیدروکینون نیست ، WHI

  • mohammad jamali
  • ۰
  • ۰

 

 

 

آمونیاک با فرمول شیمیایی NH3 در هوای شهر و در نزدیکی توالت ها یافت می شود. در طبیعت از تجزیه ماده آلی ازت مانند اوره به دست می آید.

رومیان باستان از کلرید آمونیوم به عنوان پول و سپرده استفاده می کردند. آنها سنگ معدن آمونیوم را از مکانی به نام معبد مشتری یا لیبی نو جمع آوری کردند. اما آمونیاک به شکل نمک آمونیاک اولین بار توسط جابر ابن حیان در قرن هشتم شناخته شده بود.

این ترکیب یک ماده معدنی و بی رنگ است. شکل معمول این ماده مایع است و مقدار بسیار زیادی از آن برای تولید کودهای ازت استفاده می شود. تولید مواد شیمیایی مختلف (مانند اسید نیتریک) و استفاده در صنایع غذایی ، دارویی و کاغذی از جمله کاربردهای زیادی در این ماده در صنایع مختلف است.

 

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آمونیاک:


یکی از خصوصیات شیمیایی ترکیب آمونیاک ، خاصیت قلیایی آن است که با توجه به نظریه های برونستد-لوری و لوئیس اسید و پایه ، به دلیل ساختار آن ، که از یک اتم نیتروژن و سه اتم هیدروژن با یک جفت الکترون بدون بر روی نیتروژن تشکیل شده است. . Be ، ترکیبی از بازی حسابی است.

مولکول قطبی آمونیاک ، که دارای یک ساختار هرمی مثلثی است ، یک محلول آبی با pH بالاتر از 7 و اسیدیته (1) 11.6 است ، که بر بازیگر بودن آن (pH طبیعی) تأکید می کند.

 

 

موارد استفاده و برنامه های کاربردی:


آمونیاک یک ماده شیمیایی خطرناک است که بوی قوی به صورت مایع و گاز ایجاد می کند و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موارد مهم آمونیاک شامل موارد زیر است:

 

تولید داروسازی
کارخانه های یخ
در صنایع شیمیایی و نفتی استفاده می شود
تولید اسید نیتریک و بسیاری از ترکیبات ازت
در فن آوری انتقال گاز ، حفاری و استخراج فلزات مختلف استفاده می شود
تولید کودهای شیمیایی ازت ، آکریلونیتریل ، الیاف مصنوعی نیترو پارافین و نیتروسلولوز
تولید کودهای ازت در کشاورزی شامل سولفات آمونیوم ، نیترات آمونیوم ، آمونیوم فسفات و اوره
کاربرد آمونیاک در کودهای شیمیایی
یکی از مهمترین کاربردهای آمونیاک در تولید کودهای شیمیایی است. کودهای دارای درصد خلوص مختلف و ترکیبات شیمیایی مختلف از نظر زمان و توزیع لقاح تفاوت دارند. برخی از فراوان ترین عناصر موجود در گیاهان ازت ، فسفر ، پتاسیم ، منیزیم و کلسیم هستند.

کودها بر اساس نوع عنصر مورد استفاده (کود نیتروژن ، کودی که در آن ازت استفاده می شود) نامگذاری شده اند. این کودها ارزان ، قابل استفاده هستند و باعث افزایش بازده می شوند ، اما باعث ایجاد آسیب جدی به خاک ، موجودات زنده و اکوسیستم می شوند. استفاده بیش از حد از آن همچنین باعث ایجاد بیماری ها و آفات مختلف در مزارع و باغ ها می شود.

  • mohammad jamali