بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال گیاه تزئینی زیبایی برای قرار دادن در گوشه اتاق خواب ، اتاق نشیمن یا محل کار خود هستید ، یکی از بهترین گزینه ها برگ انجیری است. برگ انجیر گیاهی پهن برگ است که به گونه ای طراحی شده است که برگ های این گیاه با برش های منظم رشد می کنند و در گونه های مختلف ، این سوراخ ها در طرح های مختلف وجود دارد. این گیاه بومی جنگل های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا است و برخی از گونه های آن در بازار ایران یافت می شود. به دلیل شکل مدرن و زیبای این گیاه ، برگ انجیر در بین دوستداران گل و گیاه بسیار محبوب شده است و اگر شما نیز در این لیست باشید ، این مقاله به شما کمک می کند تا از شرایط نگهداری گیاه برگ انجیر مطلع شوید و درباره آن بیشتر بدانید.

معرفی گیاه برگ انجیر


برگ انجیر با نام علمی MONSTERA DELICIOSA گیاهی زیبا و برگ پهن است که به دلیل شکل برگهای آن طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. این گیاه بسیار مقاوم است و انتخاب خوبی برای مبتدیان در زمینه گل فروشی و گیاهان است. یک برگ انجیر در زادگاه خود ممکن است به 30 متر برسد. در برگهای این گیاه شکاف و سوراخ وجود دارد که از ابتدا در آنها وجود داشته و کاملاً طبیعی اتفاق می افتد.

اما دلیل این فاصله ها چیست؟! جالب است بدانید که این حفره ها راهی برای محافظت از گیاه در برابر باران شدید و وزش باد شدید در محل تولد آن است. زیرا در صورت عدم وجود این زخم ها ، باد و باران نمی توانند از داخل برگ عبور کنند و در نتیجه باعث شکسته شدن آن می شوند ، اما با این شکاف ها ، باد شدید و باران به راحتی عبور می کند و مشکلی برای آن ایجاد نمی کند.

برگهای این گیاه غیر سمی است ، اما میوه آن که به ندرت در جایی غیر از محل تولد یافت می شود ، حاوی اسید اگزالیک سمی است. در صورت مصرف باعث تحریک فوری و دردناک ، تورم ، تاول و گرفتگی صدا می شود. علی رغم اینکه گل برگ انجیر شکوفا است ، بیشتر مردم به دلیل داشتن برگهای زیبا ، آنها را در خانه نگهداری می کنند و می توانند زیبایی منحصر به فردی به خانه شما ببخشند.

 

 

شرایط نگهداری گیاه برگ انجیر


گیاه برگ انجیر به دلیل استقرار در مناطق گرمسیری ، برای رشد به محیطی گرم و مرطوب نیاز دارد و نسبت به تغییرات دما حساسیت زیادی نشان نمی دهد. اما برای سبز ماندن و رشد برگهای زیبا و زیبا ، شرایط ایده آل دیگری نیز وجود دارد که با هم می خوانیم:

 

1. نور


به دلیل زادگاه این گیاه و سایه درختان بلند روی آن ، نور غیر مستقیم و سایه جزئی را ترجیح می دهد. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا باعث سوختن برگها می شود. نزدیک پنجره بهترین شرایط را خواهد داشت و اگر نور کمی دریافت کند ، برگها بی رنگ شده و زخم های خود را از دست می دهند.

 

2. آبیاری


تنها حساسیت به برگ انجیر آبیاری است ، خاک باید بین 2 آبیاری 2 تا 3 اینچ از هم خشک شود ، سپس دوباره آبیاری را امتحان کنید. برای این کار می توانید از یک تکه چوب یا انگشت خود استفاده کنید. چوب یا انگشت را در خاک فرو کنید و عمق 2 سانتی متری را چک کنید اگر خاک به انگشت شما چسبید یا چسبید ، آبیاری باید به عقب رانده شود 2 3. در تابستان ، تعداد آبیاری را افزایش دهید و در صورت گرمای شدید ، حتما اسپری کنید.

 


3. دما


برگ انجیر به تغییرات دما حساس نیست و دمای بین 18 تا 27 درجه برای آنها ایده آل است. اما دمای زیر 13 درجه و بالای 30 درجه نامطلوب است و باید در دمای بالاتر از 30 درجه اسپری شود.

 

4. رطوبت


بهترین راه برای تولید رطوبت در برگ انجیر ایجاد جزیره است. این جزیره به معنای پر کردن گلدان از داخل آب ، ریختن سنگریزه و قرار دادن گلدان روی سنگریزه ها است ، اما گلدان با آب تماس نمی گیرد. به این ترتیب آب داخل گلدان تبخیر شده و رطوبت آن به گیاه می رسد. همچنین در روزهای بسیار گرم ، برگ ها باید اسپری شوند ، کاری که باید انجام شود. برای سمپاشی بهتر است از آب خالص یا آب جوشیده سرد استفاده کنید تا نوک برگها نسوزد.


5. تغذیه مناسب و خاک


استفاده از خاک سبک یا کمپوست آماده برای کاشت بهترین خاک است و ماهیان پس از بارور شدن ، برای داشتن برگهای سبز بزرگ مناسب هستند.

 

6. تعویض گلدان


فاکتورهای مختلفی وجود دارد که به شما می گوید گیاه شما به مقدار بیشتری نیاز دارد: بهتر است گلدان را با اندازه بزرگتر جایگزین کنید. این معمولاً هر سال یا دو سال مورد نیاز است.

 

روش تکثیر برگ انجیر


سه روش تکثیر گیاهان برگ انجیر وجود دارد: 1. کاشت بذر 2. خیساندن ریشه های هوایی 3. تولید مثل با قلمه های ساقه ، که در زیر می آموزیم.

 

1. بذرها را بکارید


برگ انجیر را می توان از گلخانه ها تهیه و در استخرهای کمپوست پرورش داد. آنها را در شرایط عالی نگه دارید تا دانه ها جوانه بزنند و هنگام رشد ، آنها را در یک گلدان بزرگتر و جدید بکارید.

 

 

2. ریشه های هوایی غیرفعال


برگهای انجیر ریشه هوایی دارند ، بنابراین بهتر است آنها را در خاک بکارید یا با چوب خزه ببندید تا بهتر رشد کنند. از این ریشه ها برای تکثیر گیاه نیز استفاده می شود. برگ های انجیر با خیساندن ریشه ها تکثیر می شوند ، بنابراین شما باید ریشه ها را در خاک دیگری بکارید و آبیاری کنید زیرا به گیاه چسبیده است. وقتی گیاه جدید جوانه زد ، آن را از گیاه اصلی جدا کنید.

  • ۹۹/۰۸/۰۷
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی