بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

امروز ، با غذاهای اصیل کردی ، از استان زیبای کرمانشاه ، جایی که با هم یاد می گیریم ، خدمت شما می آیم. وقتی از غذاهای مکرر خسته شده ایم ، می توانیم از غذاهای محلی کشور خود برای بدست آوردن تنوع غذایی بسیار زیاد استفاده کنیم. سیب پلو در واقع همان سیب پلو است که نام آن برای آن کوتاه شده است. این غذا با گوشت چرخ شده و همچنین مرغ و یک غذای ساده و آسان بدون محدودیت تهیه می شود.


سیب پلو کرمانشاهی


سیب پلو با گوشت چرخ کرده
عناصر
گوشت چرخ کرده 400 گرم

3 عدد سیب زمینی

3 فنجان برنج

3 عدد پیاز

به مقدار لازم شوید

آرد نخود به مقدار لازم

نمک ، فلفل و زردچوبه در صورت نیاز

زعفران را به مقدار لازم خیس کنید

طرز تهیه
مرحله اول
یک پیاز بردارید و پوست آن را بگیرید. بعد از رنده شدن گوشت ، گوشت را خرد کرده و با نمک و فلفل خوب مخلوط کنید. آرد نخودچی را به آن اضافه می کنیم. خوب کار کردیم وقتی کاملا مخلوط شد ، مقداری روی کف خود می گذاریم. ما در اندازه های کوچک کثیف سازی می کنیم. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. کوفته هایمان را سرخ می کنیم.

مرحله دوم
حالا سیب زمینی ها را خیلی ریز پوست کنید و خرد کنید ، تقریباً به اندازه یک حبه قند. دو عدد پیاز اضافی را پوست بگیرید ، و آنها را خوب خرد کنید. سپس پیازها را در روغن سرخ کنید. وقتی طلایی شد ، کمی زردچوبه اضافه کنید. سیب زمینی و کوفته ها را درون تابه بریزید و خوب سرخ کنید.

سطح سوم
اکنون زمان آن است که مس را که یکی دو ساعت قبل شسته ایم بشوییم و بگذاریم شیب دار شود. یک کاسه بر می داریم و نیمی از آن را در آب می ریزیم. بگذارید روی گاز بجوشد. وقتی جوش آمد نمک و برنج را اضافه کنید. وقتی برنج ما نرم شد ، آن را آبکش می کنیم. برای خوش طعم شدن این غذا پیشنهاد می کنم از برنج دم سیاه استفاده کنید. زمان مناسب پخت برنج به نوع برنج بستگی دارد ، بنابراین برنج را امتحان می کنیم. ما یک زن و شوهر می گیریم و پول می دهیم. اگر اطراف او نرم است و مغز او هنوز خام است ، بهترین زمان برای شستشو است.

آخرین مرحله
یک کاسه برمی داریم. مقداری روغن بریزید و بگذارید تا گرم شود. سپس سیب زمینی یا نان لواش را به عنوان ته دیگ ته قابلمه قرار می دهیم. حالا برنج و مواد خود را در قابلمه لایه لایه می کنیم. روی هر لایه شوید خشک خشک بریزید. در آخر ، زعفران را نوشیده و روی برنج می ریزند. بگذارید 5 دقیقه روی گاز و شعله بپزد تا برنج تبخیر شود. حرارت را کم کنید و 45 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید تا غذای ما نرم شود. وقتی آماده شد ، مقداری کره داغ را روی برنج بریزید و غذای ما را در بشقاب بگذارید. برای حفظ اصالت غذا ، بهتر است از روغن برنج حیوانی استفاده کنید.

سیب پلو مرغ
مرحله اول
تفاوت این روش با روش قبلی در مواد اولیه این است که فقط مرغ با گوشت جایگزین می شود و البته دیگر به آرد نخود نیازی نیست. در مرحله اول مرغ را برش زده و با فلفل سیاه و نمک مزه دار می کنیم. بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. سپس پیازها را خرد می کنیم. دو فنجان آب در یک کاسه بریزید. ما آن را روی گاز قرار می دهیم. وقتی جوش آمد پیاز و مرغ را به همراه کمی زردچوبه اضافه کنید. بگذارید نیم ساعت روی شعله ملایم بپزد.

مرحله دوم
وقتی مرغ ما پخت ، آن را در کمی روغن تفت می دهیم تا سرخ شود. سپس ما آنها را داریم. پوست کدو رنده کرده و کدو حلوایی را به صورت مکعب های کوچک برش دهید. سیب زمینی ها را در روغن سرخ کنید.

سطح سوم
برنج را به روش قبلی آبکش کنید. روغن را به ته قابلمه بریزید و ته قابلمه مورد نظر را قرار دهید. برنج و موادمان را لایه لایه در قابلمه ریخته و روی هر لایه شوید خشک می ریزیم. قابلمه را می بندیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا برنج تبخیر شود. زعفران را روی برنج بریزید. حرارت را کم کنید و بجوشانید تا برنج به مدت یک ساعت خوب بپزد.

 

ویژگی های سیب پلو


از آنجا که با خواص برنج ، گوشت و مرغ آشنا هستیم و البته منشا این غذا از سیب زمینی است ، ابتدا با خواص سیب زمینی آشنا خواهیم شد.

سیب زمینی سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین A و ویتامین C است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، کاهش فشار خون ، سلامت پوست ، کنترل وزن و سیستم گوارشی مناسب است. البته ، این یک منبع عالی از کربوهیدرات ها است ، که باید بیشتر از رژیم های یک ورزشکار باشد.

  • ۹۹/۰۸/۱۸
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی