بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

این روزها اغلب افراد به دنبال کاهش وزن و البته کم کردن سایز هستند و گاهی در این مسیر نیز به خوبی پیش می روند و می توانند به اندام ایده آل خود برسند اما آنچه باعث نارضایتی و نگرانی دسته ای از افراد مخصوص خانم ها می شود این است که از لاغر شدن صورت خود می ترسند. در بسیاری از موارد دیده شده است که صورت افراد بعد از رژیم های غذایی لاغر شده و و شخص با وجود اینکه به اندام ایده آل مورد نظر خود رسیده است اما جذابیت و طراوت و شادابی پوست صورت خود را از دست می دهد و همین عامل باعث می‌شود که سن فرد بیشتر از آنچه می باشد د خود را نشان دهد. اما چه چیزی باعث میشود که فرد در حین رژیم غذایی از صورتم لاغر شود و طراوت و زیبایی پوست خود را از دست بدهد؟ برای مقابله با این اتفاق چه می توان کرد؟

 

با شروع رژیم غذایی ، میزان کالری خود را نسبت به قبل کاهش می دهید و در نتیجه بدن شما برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به فروشگاه های انرژی می رود.

این فروشگاه ها شامل کربوهیدرات ها (گلیکوژن) ، چربی ها و پروتئین ها (ماهیچه ها) هستند که نسبت به کربوهیدرات های ذخیره شده ارجح هستند. و جالب است بدانید که کربوهیدرات ها تنها چند ساعت می توانند انرژی مورد نیاز شما را تأمین کنند. بنابراین ، پس از پایان کربوهیدرات ها ، بدن انسان به سمت پروتئین ها و چربی ها می رود. همانطور که قبلاً ذکر شد پروتئین ها شامل عضلات فردی از جمله بازوها ، پاها و البته صورت می شوند.

 

در نتیجه استفاده از ذخایر پروتئین ، حجم عضلات در بازوها ، پاها و البته صورت تغییر می کند. بنابراین اگر به دنبال جلوگیری از بروز این اتفاق هستید ، اول از همه به یاد داشته باشید که از یک رژیم غذایی اصولی پیروی کنید و از یک متخصص تغذیه در این راستا استفاده کنید و همچنین به رژیم غذایی خود توجه کنید و به خودتان توجه کنید. حتماً روزانه پروتئین بخورید.

منابع اصلی پروتئین همچنین شامل گوشت ، حبوبات و لبنیات است. بنابراین اگر رژیم شما روزانه این منابع را ندارد ، رژیم شما اصولی نیست.

اما چگونه می توان از لاغری صورت جلوگیری کرد؟

 

 

 

رژیم غذایی پایه


همانطور که قبلاً ذکر شد ، پیروی از یک رژیم متعادل بسیار مهم است. فقط به اندازه کافی غذا ، به خودتان نگاهی بیندازید و افرادی را که به طور خودسرانه سعی در کاهش وزن دارند ، با دقت تماشا کنید. این افراد با گذشت زمان وزن زیادی از دست می دهند و چشمانشان به اصطلاح غرق می شوند. این می تواند انگیزه فرد برای کاهش وزن را از بین ببرد و از طرف دیگر منجر به ناراحتی و احساس نارضایتی در فرد شود. و طبیعی است که یک شخص ترجیح دهد چربی بماند اما چهره زیبایی داشته باشد نه اینکه وزن کم کند بلکه چهره ای پیر و فرسوده داشته باشد. متخصصان تغذیه هنگام نوشتن برنامه رژیم غذایی برای شما این واقعیت را در نظر می گیرند که شما چند پوند اضافه وزن دارید و با توجه به اینکه کاهش انرژی در رژیم غذایی باید متناسب با وزن ایده آل شما و هدف شما از کاهش وزن باشد. ، برنامه ای را برای خود تنظیم کنید

 

آب آشامیدنی


اما علاوه بر رژیم غذایی شما ، نوشیدن مایعات به خصوص نوشیدن آب در طول روز می تواند به جلوگیری از خشکی و چروک پوست کمک کند. بنابراین ، هر روز به این اصل توجه کنید ، حداقل 8 لیوان آب بنوشید و پوست خود را به این روش تازه نگه دارید. این مقدار آب باعث می شود که پوست شفاف و جوان باقی بماند ، لکه های پوستی را از بین می برد و به پوست تازه و شادابی می بخشد.

نوشیدن آب باعث کاهش خطوط ریز ، شیارها و جوانسازی پوست می شود و از آنجا که جریان خون به پوست را بهبود می بخشد ، باعث تغذیه بهتر پوست می شود.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود
اما یک اصل دیگر که اکثر مردم از آن بی اطلاع هستند این است که کاهش وزن باید با گذشت زمان اتفاق بیفتد. کسانی که در مدت کوتاهی وزن زیادی را از دست می دهند به دلیل ترکیب سموم در بافت چربی خود باعث ایجاد آسیب جدی به بدن آنها می شوند. بنابراین این چیز خوبی نیست که شما در مدت زمان کوتاه وزن زیادی را از دست بدهید.

 

ورزش را جدی بگیرید


همه افرادی که می خواهند وزن کم کنند و تناسب پیدا کنند نباید از اهمیت ورزش و نقش آن در سلامتی آگاه باشند. بنابراین اگر به دنبال دستیابی به وزن ایده آل خود به روشی کاملاً اصولی هستید ، همراه با رژیم غذایی خود ، باید زمان خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهید. جالب است بدانید که حدود 2 و نیم ساعت پیاده روی در هفته نه تنها باعث طراوت افراد می شود بلکه واکنش های مخرب پوست صورت را نیز با تسکین استرس از بدن متوقف می کند.

 

مصرف سبزیجات


سبزیجات به دلیل داشتن محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین وجود آنتی اکسیدان ها می تواند به حفظ و شادابی و ماندگاری پوست شما کمک کند. البته واقعیت ساده این است که وقتی وزن کم می کنید ، صورت شما تمایل یا ناخواسته می خواهد وزن کم کند ، اما با در نظر گرفتن نکات ذکر شده می توانید این مقدار را به حداقل برسانید.

  • ۹۹/۰۵/۱۹
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی