بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

تعاریف زیادی در مورد مشاوره شخصی وجود دارد که برخی از آنها پیچیده تر از سایرین هستند. در یک تعریف ، مشاوره شخصی راهی است برای "کمک به مشتریان برای درک و روشن کردن دیدگاه های خود در مورد زندگی و یادگیری چگونگی دستیابی به اهداف با انتخاب های معنی دار و آگاهانه با حل مشکلات عاطفی یا بین فردی."

 

 

 

 

شرح زیر مشاوره به عنوان "رابطه ای شناخته می شود که با استفاده از تئوری های روانشناختی و مجموعه ای از مهارت های ارتباطی" انجام می شود. انجمن مشاوره آمریکا تعریف واضح تری را بیان کرد و اظهار داشت که مشاوره "یک رابطه حرفه ای است که افراد ، خانواده ها و گروه های متنوعی را برای دستیابی به سلامت روان ، سلامت جسمی ، آموزش و اهداف شغلی توانمند می کند."

به زبان ساده تر ، مشاوره به عنوان عمل پیشنهاد یا ارائه مشاوره به مشتری تعریف می شود که به نوبه خود به عنوان راهنما در تصمیمات مهم استفاده می شود. این مشاوره توسط کارشناسانی ارائه می شود که به عنوان مشاور در یک جلسه مشاوره یا جلسات توافق شده توسط هر دو طرف ارائه می شوند.

در گذشته افراد وقتی فکر می کردند مشکلی وجود دارد که باید حل شود ، ممکن است به یک مشاور مراجعه کنند و ممکن است هنگام صحبت با مشاور ، راه حلی پیدا کنند.

این روزها این تصور که باید مشکلی اساسی در امر مشاوره وجود داشته باشد از بین رفته است. مشاوره حتی اگر مشکلی وجود ندارد که نیاز به یک راه حل فوری داشته باشد ، می تواند مشاوره انجام دهد.

 

برای درک اهمیت مشاوره بهتر است به نتایج مشاوره مراجعه کنید
مشتری آگاه تر می شود و بینش عمیق تری می یابد


این درک منجر به خود ارزیابی و پذیرش بیشتر می شود ، بنابراین مشتری را ترغیب می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهبود ببخشند و در صورت لزوم برای بهتر شدن تغییر دهند.

 

مجموعه ارزشها و باورهای مراجع

 


که تصور می شود دائمی و غیرقابل تغییر است ، برای تغییر چالش می شوند و نرم می شوند. این امر فضای بیشتری را برای انعطاف پذیری فراهم می کند و باعث تغییر و تنظیم بیشتر مشتری می شود. در نتیجه فرد برای تغییر روش تفکر ، رفتار و احساس فرد بازتر است.

علاوه بر خودآگاهی ، آگاهی مشتری از اطرافیان نیز افزایش می یابد
او درک بهتری از دیگران به دست می آورد. چرا آنها آنچه انجام می دهند ، چه چیزی را به آنها انگیزه می دهد ، چه چیزی برای آنها مهم است. این افزایش حساسیت ، زمینه ساز ایجاد و حفظ روابط محکم تر است.

به مقامات قدرت داده می شود اهداف را تعیین کنند و آنها را پیش برد
مشاوره به آنها کمک می کند تا شفاف تر شوند و از آنها خواسته می شود استراتژی ها و ایده هایی را ارائه دهند که به آنها امکان دستیابی به اهدافشان را می دهد.

 

در این جلسات سلامت مشتری نیز بهبود می یابد

 

 

 


بسیاری ادعا می کنند که بعد از جلسات مشاوره احساس سبکی می کنند و میزان استرس آنها بسیار کاهش می یابد.

مشتری فرصتی پیدا می کند تا خود و دیگران را ببخشد


به دلیل اشتباهاتی که او یا دیگران در گذشته مرتکب شده ایم. باز هم ، این احساس خوبی در بین مردم ایجاد می کند و منجر به بهبود روابط مشتری با دیگران می شود.

  • ۹۹/۰۵/۱۹
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی