بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

یکی از بزرگترین عامل تعیین کننده موفقیت در کسب و کار ، توانایی اعضای آنها در عملکرد یک تیم است. با افزایش رقابت بین مشاغل ، تشویق روحیه خلاق در محیط کار برای افزایش بهره وری و بهره وری و ایجاد روابط سالم بین کارکنان به طور فزاینده ای اهمیت یافته است.

کار در محیط تیمی به کارکنان کمک می کند تا سریعتر و کارآمد تر باشند. کار گروهی همچنین باعث می شود که اعضای مسئولیت بیشتری داشته باشند و این به افزایش انگیزه و سطح درگیری شغلی کمک می کند. حتی در تیم های مجازی که کار از راه دور انجام می شود.

کار تیمی یعنی همکاری با دو یا چند نفر در کنار هم برای رسیدن به یک هدف خاص بر اساس افکار و مهارتهایشان. همکاری می تواند سنتی یا مجازی باشد. با پیشرفت فناوری ، از برنامه های ابری برای به اشتراک گذاری فایل ها و تعامل بین افراد استفاده می شود.

 

چرا کسب و کار باید کار گروهی را تقویت کند؟

 


کار تیمی به فرد کمک می کند تا عملکرد خود را تحلیل کند: کار تیمی باعث می شود فرد به فکر تحقق توانایی های خود باشد. این تفکر می تواند به فرد کمک کند نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کند. گذشته از آن ، ضرب المثل فرانسوی می گوید: "دو فکر همیشه بهتر از یک هستند." به این معنا که خرد جمعی بهتر از تفکر فردی است؛ زیرا تفکر جمعی شکافها را در تفکر فردی پر می کند.

در ادامه ، در مورد موضوعاتی که اهمیت کار تیمی در مشاغل را نشان می دهد بحث خواهیم کرد.

 

همفکری

 

کار تیمی به اعضا امکان می دهد تا برای رسیدن به یک هدف خاص با یکدیگر همکاری کنند. این تلاش می تواند از طریق اجماع ، طوفان مغزی و ارائه دیدگاههای مختلف برای حل مشکلات باشد. طوفان مغزی تکنیکی از خلاقیت فردی یا گروهی است. در این جلسه که معمولاً 1-2 ساعت است ، اعضا تعداد زیادی ایده خام تولید می کنند تا در مورد یک موضوع نتیجه بگیرند. این ایده های اولیه در ابتدا بدون هیچ گونه داوری تولید می شوند و فقط روی صفحه نوشته می شوند. در مراحل بعدی ، ایده ها در هر بررسی فیلتر شده و کاهش می یابند تا بهترین ایده را بگیرید.

ایجاد ارزش و هدف

کار تیمی باعث می شود اعضا احساس هدف داشته باشند. اعضای تیم برای کار با یکدیگر ارزش قائل هستند و از آنجا که می بینند که اهداف اعضای دیگر همان اهداف خودشان است و این که منافع شرکت و سایر اعضای آن مانند مال خودشان است ، لازم می دانند که کار با آنها انجام شود. 

 

سهم برابر برای اظهار نظر

 

 

کار تیمی به هر عضو فرصتی برابر برای ابراز خود می دهد. در یک گروه سنتی از کارکنان که به صورت جداگانه کار می کنند و یک مدیر وظیفه را هماهنگ می کنند ، تصمیم گیری ها معمولاً از بالا به پایین و عمودی است. در این سیستم سلسله مراتبی ، کارکنانی که واقعاً درگیر کار هستند ، معمولاً فرصتی برای استفاده از ابزارهای تفکر و خلاقیت خود ندارند. اما در کار گروهی از ظرفیت اعضا استفاده بهتری می شود.

کار تیمی به حل مشکلات کمک می کند

هنگامی که مجموعه متنوعی از مهارت و دانش با یکدیگر ترکیب می شوند ، نتیجه حاصل دستیابی به تجربیات و توانایی های مختلف است. علاوه بر این ، همکاری مجازی نیاز سرمایه و زیرساخت ها را به حداقل می رساند. به لطف اینترنت ، تجارت شما می تواند بازار گسترده تری پیدا کند. همچنین می توانید با کمک افرادی از سراسر جهان ، شرکت خود را ارتقا دهید.

کار تیمی ، یک تصویر ذهنی بزرگتر از شما ایجاد می کند

هیچ انسانی مانند سایر افراد نیست و وقتی چندین نفر با زمینه های ذهنی مختلف برای شما کار می کنند ، باید بتوانید تفاوت های آنها را بفهمید و راهی برای آنها پیدا کنید تا بر کاستی های یکدیگر بر طرف شوید و یکدیگر را تکمیل کنید. حتی اگر پروژه برای شما عملی نباشد ، این همکاری می تواند ادامه یابد ، که به خودی خود یک سرمایه گذاری بزرگ است.

 

کار تیمی آموزنده است

 

 

وقتی کارمندان شما در یک تیم کار می کنند ، ناگزیر چیزهایی را از یکدیگر یاد می گیرند. به همین ترتیب یکی از فرهنگ هایی که در شرکت شما محبوبیت پیدا می کند ، ادامه تحصیل است. کارمندان شما از یادگیری به عنوان فرصتی برای رشد استفاده می کنند. همانطور که کارمندان شما با هم کار می کنند ، ظرفیت آنها برای مسئولیت های جدید افزایش می یابد ، و در این روش ، پیشرفت می کنند.

 

تحکیم استعدادها و تواناییها

 

وقتی اعضای تیم با هم کار می کنند ، می توانند دانش خود را بهینه کنند و از تجربیات و مهارت های یکدیگر استفاده کنند. به عنوان مثال ، ممکن است یک عضو در "ارائه" و صحبت در ملاء عام مشکل داشته باشد. اما از طرف دیگر ، تمام دانش فنی مربوطه را داشته باشید. همکاری مؤثر به اعضا امکان می دهد تا استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند و بهترین راه حل مشکلات را پیدا کنند. این به شرکت شما کمک می کند تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کند.مهارت های عضو را بهبود بخشید

کار تیمی منافع هر یک از اعضا و شرکت ها را هماهنگ می کند. اعضا با هم کار می کنند ، تعامل می کنند ، با هم فکر می کنند و می توانند ببینند که اعضای دیگر چگونه کار می کنند ، فکر می کنند ، مشورت می کنند و نتیجه می گیرند. این به آنها کمک می کند تا با کمک مشاهدات خود مهارت های خود را بهبود بخشند و نقاط ضعف خود را بر طرف کنند. این مهارت های جدید را می توان در طی این فرایند تمرین کرد و هرچه این مشاهدات بیشتر تکرار شود ، مهارت عمیق تر آموخته می شود.

 

 

 

در زمان کمتری راه حلی پیدا کنید

 

کار تیمی باعث افزایش کارایی می شود. یک کار منفرد که ممکن است ماهها طول بکشد ، ممکن است طی چند ساعت با همزمانی و مشارکت چند نفر انجام شود. اجماع راه هایی را باز می کند که ممکن است فرد به هر دلیلی از آن بی خبر باشد.

موفقیت بیشتر

کار گروهی به شغل شما اجازه می دهد پروژه های مهم را در مهلت های مشخص تکمیل کند. هنگامی که چندین نفر روی یک پروژه کار می کنند ، می توان آن پروژه را به طور مساوی بین این افراد توزیع کرد تا به موقع وظایف خود را انجام دهند. این به کاهش زمان تحویل پروژه کمک می کند. راه حلی به نام "برش و سپس تسخیر" وجود دارد که براساس آن ، پروژه باید به قسمتهای کوچکتر تقسیم شود و بین اعضا تقسیم شود تا پروژه در زمان کوتاه تر به مقصد خود برسد.

 

افزایش احساس رضایت شغلی و تمایل به ادامه همکاری با یکدیگر

 

 

همانطور که در ابتدا گفته شد ، کار تیمی به کارمندان شما ارزش و معنا می بخشد. به همین دلیل ، آنها نسبت به کار خود احساس بهتری خواهند داشت. احساس خوب کار تیمی هنگامی حاصل می شود که نتیجه رضایت بخش باشد. وقتی کارمندان می بینند که با همکاران خود رابطه محکمی برقرار می کنند و بخشی از یک جنبش مهم هستند ، آنها تمایل بیشتری برای همکاری طولانی تر با شما دارند.

کار تیمی در تیم های مجازی (تیم از راه دور)
اگرچه کار تیمی مجازی از همان اصول پیروی می کند ، اما نکاتی باید اضافه شود. شما باید ساعات مشخصی از فعالیت را برای همه اعضا تعیین کنید و زمان خود را با استفاده از نرم افزار ویژه اندازه گیری و ضبط کنید تا مطمئن شوید تمام اعضا بهترین تلاش خود را می کنند. برنامه های مدیریت پروژه مجهز به ابزارها و تکنیک های مدیریت تیم هستند و می توانند در بهبود کار تیمی به شما کمک کنند.

 

نتیجه


مشاغل در حال توسعه به ارزش کار گروهی پی برده و به دنبال راه هایی برای ایجاد روحیه تیمی بیشتر در شرکت خود هستند. چه با استفاده از روشها یا روشهای سنتی مبتنی بر فناوریهای جدید. بنابراین اگر می خواهید تجارت شما رونق بگیرد ، باید در اسرع وقت کار تیمی مانند این شرکت ها را انجام دهید. نکاتی که در این متن وجود دارد می تواند در درک بهتر اهمیت کار تیمی به شما کمک کند تا بتوانید بهترین روش برای ترغیب کارمندان خود برای کار در یک تیم را پیدا کنید.

  • ۹۹/۰۵/۱۳
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی