بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

 

 

 

زوال عقل به معنی از دست دادن توانایی‌های شناختی در سالمندان (فراتر از آنچه که از سالخوردگی طبیعی انتظار می‌رود) می‌باشد. موضوعی که در چند دهه اخیر در ابعاد بی سابقه‌ای در سالمندان شیوع یافته و به بحرانی در پزشکی امروز تبدیل شده است. به گونه‌ای که هزینه‌هایی که این اختلال سالانه به جوامع مدرن تحمیل می‌کند بسیار زیاد برآورد شده است. بنابراین در ادامه مروری بر برخی گیاهان و مواد موثره آن‌‌ها که در پیشگیری یا درمان زوال عقل نقش دارند خواهیم داشت.

 

جینکو بیلوبا


جینکو بیلوبا یکی از شناخته شده ترین گیاهان است که در پیشگیری و درمان زوال عقل مورد استفاده قرار می گیرد. برگ جینکو رگهای خونی را گشاد می کند و دارای اثرات مرگ سلول عصبی است و به عنوان محرک رشد سلول های عصبی عمل می کند. اثرات آنتی اکسیدانی برگ جینکو نیز سلولهای مغزی را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این ، نتایج چندین مطالعه حیوانی نشان دهنده اثرات مثبت عصاره برگ جینکو بر بهبود یادگیری و حافظه است.

 

جین سینگ


ریشه جینسنگ تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد ، از جمله اثرات ضد پیری و سازگاری (افزایش سازگاری سلولها در برابر استرس). مطالعات نشان می دهد که جینسنگ از سلولهای عصبی محافظت می کند و اثرات انتقال دهنده های عصبی درگیر در زوال عقل را تنظیم می کند.

 

زعفران

 

 

 


نتایج مطالعات انجام شده روی زعفران نشان می دهد که مصرف زعفران باعث افزایش درک در بیماران مبتلا به آلزایمر می شود. کروسین ، یکی از مهمترین ترکیبات فعال زعفران ، از سلولهای عصبی در برابر آسیب اکسیداتیو و ایسکمی مغزی (محدودیت خونرسانی به بافت مغز) محافظت می کند و مرگ برنامه ریزی شده سلول های عصبی و تجمع بتا آمیلوئید را مهار می کند و ضد التهاب دارد و تقویت اثرات حافظه ساز است.

 

مریم گلی


Salvia miltiorrhiza متعلق به خانواده نعناع است و باعث بهبود حافظه و گردش خون در مغز می شود. این گیاه دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و از سلولهای عصبی محافظت می کند. همچنین باعث افزایش تمرکز و توانایی های ادراکی می شود و اختلالات مربوط به زوال عقل را بهبود می بخشد.

 

وارنگ بو


از این گیاه برای تقویت حافظه و بهبود علائم ادراکی ، روانی و رفتاری زوال عقل استفاده می شود.

 

چای و قهوه


مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که کافئین (یک آلکالوئید موجود در چای و قهوه) از مغز در برابر کاهش قدرت ادراکی در بیماری آلزایمر و پارکینسون محافظت می کند.

 

زردچوبه

 


کورکومین (ماده مؤثر در زردچوبه) در پیشگیری و درمان اختلالات حافظه مؤثر است. برخی مطالعات شیوع کمتری از بیماری آلزایمر را در جوامعی که رژیم غذایی غنی از کورکومین مصرف می کنند نشان داده اند. مکانیسم کورکومین اثر آنتی اکسیدانی آن ، محافظت از سلولهای مغزی در برابر بتا-آمیلوئید و مهار تولید برخی پروتئین های غیر طبیعی در مغز است که از دلایل اصلی بیماری آلزایمر هستند.

 

گالانتامین و ریواستیگمین

 

در حال حاضر ، داروهای سطح اول برای درمان زوال عقل ، داروهایی هستند که با مهار یک آنزیم (استیل کولین استراز) در مغز ، انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین را افزایش می دهد. تعدادی از داروهای مورد استفاده برای کمک به تسکین علائم زوال عقل ، ترکیبات خالص شده از گیاهان یا مشتقات آن است که در ساختار آنها توسط انسان ها الگوبرداری شده است.
یکی از آنها گالانتامین است. Galanthamine یک آلکالوئید استخراج شده از گیاه Galanthus woronowii است که برای درمان علائم زوال عقل خفیف تا متوسط ​​در بیماری آلزایمر استفاده می شود. گالانتامین در بهبود علائم شناختی و انجام فعالیتهای زندگی روزمره در کلیه مراحل بیماری آلزایمر مؤثر است و تا حدودی در بهبود علائم شناختی زوال عقل مؤثر است. فیزوستیگمین آلکالوئید ، ترکیبی از گیاه Physostigma veneosum است ، با وجود عوارض جانبی گسترده آن ، علی رغم اثرات آن در بهبود علائم ادراکی زوال عقل ، مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما ریواستیگمین بر روی ساختار آن مدل سازی شده و در زوال عقل تجویز می شود.

 

غذاهایی مانند:


روغن نارگیل و روغن زیتون ، گوشت گوسفند جوان ، مرغ ، ماهی ، شیر ، لوبیا ، آووکادو ، شیر سویا ، غلات ، ماهی ، دانه کتان برای بیماران آلزایمر توصیه می شود. افراد مبتلا به این عارضه می توانند در صورت نیاز و با تجویز پزشک مکمل های ویتامین B12 و امگا 3 مصرف کنند.

مصرف زنجبیل و دارچین به همراه عسل ، آب انگور ، چای میخک ، خردکن و مغز بادام نقش موثری در بهبود آلزایمر دارند. به طور کلی برای درمان این عارضه باید با مصرف غذاهای گرم ، طبیعت بیماران آلزایمر را گرم کنیم.

نوشیدن عسل و شربت زعفران و استنشاق گلاب و گل یاس ، رزماری و نرگس به درمان آلزایمر کمک می کند. ماساژ پوست سر با روغن کنجد نیز در درمان این عارضه مفید است. همچنین جویدن هفت عدد بادام خام در روز با هفت کشمش و یک عطر را برای افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند توصیه می شود.

 

یک معجون قوی برای شکستن آلزایمر


وی یادآور شد: بیماران آلزایمر برای حل مشکل خود باید 10 گرم از هر یک از هسته های پسته ، بادام ، گردو و فندق را به همراه یک گرم زعفران ، 5 گرم از هر یک از ترکیبات زنجبیل ، دارچین ، شیرین ، جینسنگ و 15 گرم مصرف کنند. تخم مرغ گشنیز را مخلوط کرده و پودر این مخلوط را با مقداری کنجد ، دانه سیاه و یک کیلوگرم عسل مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری مربا از این جوش شیرین بنوشید. این معجون علاوه بر تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر ، در تقویت بدن عمومی نیز مؤثر است. مردم نباید بطور کامل بذر سیاه پودر کنند.

دستور امام رضا (ع) این است که خانوارها باید در عسل پرورش پیدا کنند - یاشدال اقل - مبلغ عادی حداقل سه نان تست است. سیاه حلیله - حلیله زرد - کابل حلاله ، حلیله های دیگری مانند چینی و حلیله بزرگ نیز وجود دارد.

هسته اصلی زالزالک زرد و زالزالک کابل را از بین می بریم زیرا از طب سنتی سمی است.

روایت امام رضا (ع) مطلق است. این یک نکته ظریف است زیرا برخی از درمان ها با استفاده از برخی مواد قابل انجام است.

حال در این روش درمانی طبق روایت آنها را پودر می کنیم ، سپس پودر این سه محلول را با هم مخلوط می کنیم مثلاً 10 گرم از هر کدام.

بعد از مخلوط کردن آنها ، آنها را با عسل مخلوط می کنیم ، به عنوان مثال با عسل آویشن ، نعناع ، اگر شخصی تجمع مایع بافت اضافی داشته باشد ، آن را با عسل استوکودوس مخلوط کرده و برای ناراحتی پوستی آنرا به خوبی با عسل مخلوط می کنیم.

بیمار باید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از این محلول بنوشاند.

اگر حافظه شخص بسیار ضعیف باشد ، به طوری که اگر به او چیزی گفته شود ، کمتر از 5 دقیقه را فراموش می کند و اگر از او همان سؤال پرسیده شود ، قادر به پاسخگویی نخواهد بود. در این صورت ، او باید از دستور امام صادق (ع) پیروی کند.

سنا مکی (که نوعی سبزی است) با سعد هندی (که در ایران بسیار نادر است و جایگزین سعد کوفی می شود) به همراه فلفل سفید (که فلفل سیاه را درون کیسه ها قرار می دهد ، چند روز در آب قرار می دهد و سپس از آن خارج می شود) چاه آب برای جدا کردن پوست مالیده می شود و از هسته سفید به عنوان فلفل سفید استفاده می شود) به علاوه ترد و دلچسب (دلمه به معنی خوراکی آهسته) با زعفران است.

بنابراین ، این داروی ترکیبی که امام صادق فرمود دارای 5 چیز است: سنا مکی ، سعد هندی ، فلفل سفید ، زعفران و غذاهای آهسته پخته که ما به نسبت مساوی هر یک از آنها خوب مخلوط می کنیم و با نصف کیلو عسل مخلوط می کنیم و خوب مخلوط کنید. حافظه او بسیار ضعیف است و درک او از اطلاعات بسیار کند است. یک قاشق چایخوری در روز آن را می پوشاند. یک اونس تقریباً 4.46 گرم ، تقریباً 5 گرم می شود. یک قاشق چایخوری حدود 5 گرم از این محلول را مصرف می کند.

طبق روایات شیعه ، اگر او حداقل 7 روز و حداکثر 14 روز مصرف کند ، حافظه وی به حدی قوی خواهد بود که اگر کسی او را نشناسد ، متعجب می شود که از همه سؤالات پاسخ خواهد داد.

 

مشاوره


به یاد داشته باشید که استفاده از هر یک از این گیاهان در افراد مبتلا به زوال عقل باید با مشورت پزشک انجام شود.

  • ۹۹/۰۵/۱۳
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی