بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

تقریبا همه ی ما معتقد هستیم که غذا خوردن یکی از بهترین لذت های ماست . ولی گاهی مشکلاتی برای معده به وجود می اید که این لذت را از ما می گیرد . معده‌درد، دردهای معدوی، ورم معده، زخم‌ معده  ازجمله دلایل اصلی است.

 

 

غذا خوردن وقتی بهترین لذت است که همه اعضای بدن خوب کار کنند و بعد از آن درد، تهوع و سوزش فرد را به مشکل نیندازند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که عاشق غذا خوردن هستید اما به‌دلیل دردهای معده از این نعمت بی بهره مانده اید با مقاله ی ما همراه باشید.

 

مزاج معده چیست:


خوب است بدانید که حدود دوازده مزاج برای معده وجود دارد ، اما دو مورد از آنها مزاج اصلی معده است. مزاج سرد و مرطوب و خلق و خوی خشک و گرم. هنگامی که حال و هوای آن سرد و مرطوب است ، فرد از مشکلاتی مانند نفخ ، اسید معده ، سوء هاضمه و غیره رنج می برد. اما از علائمی مانند نفخ ، نفخ نفخ ، نفخ شکم و تنگی نفس می توان دریافت که معده دارای مشکلاتی است که سرماخوردگی دارد. اما در دسته خشک و گرم می توان به بیماری های معده مانند زخم معده ، سوزش سر دل و سایر بیماری ها اشاره کرد که معمولاً با علائمی مانند سوزش قلب ، سوزش خنجر (به خصوص در شب) ، مدفوع سیاه و غیره همراه است ، با این وجود ، مهم است. دانستن اینکه فرد ممکن است هر دو مشکل خلقی داشته باشد ، مانند معده ترش و زخم اثنی عشر. اما با رعایت برخی نکات تغذیه ای ، می توان تا حدودی این مشکل را درمان کرد.
بهتر است هنگام خوردن به موقع به بخشی از عادت های خود تبدیل شوید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید زمان بندی وعده های غذایی است. صبحانه باید صبح زود میل شود و باید زمان مشخصی برای ناهار اختصاص دهید. شما همچنین باید شب اول برای شام میل کنید. بسیاری از مبتلایان به معده در هنگام غذا خوردن زیاد توجه نمی کنند و اغلب اوقات وعده های غذایی به خصوص شام را به خصوص شام می خورند و بلافاصله بعد از غذا به رختخواب می روند. توصیه می شود از این کار خودداری کنید و حتی کمی بعد از غذا پیاده روی و کار کنید تا هضم غذا راحت تر شود

 

طب سنتی توصیه می کند که نان هایی که می خورید برای صبحانه سنگاک باشد و خوردن مربا را فراموش نکنید. مبتلایان به اختلال معده ، به ویژه گاستریت ، بهتر است از نان سنجاکی را برای صبحانه و مربا با آن استفاده کنند. غذا یا قورباغه بخورید. اما باید توجه داشت که شهد مربا نباید خورده شود و آنها باید گوشت مربا بخورند (توصیه می شود شهد را از مربا با آب ولرم تمیز کنید) زیرا شهد مربا اسید معده را تحریک می کند. افرادی که مشکلات معده دارند باید تا حد امکان از نوشیدن چای خودداری کنند. در مورد سایر وعده های غذایی باید گفت که برای تقویت معده ، توصیه می شود مرغ یا ماهیچه را به خوبی پخته و آب پخته شده را از گوشت جدا کنید. سپس برنج را با آبغوره بپزید و آن را در وعده های غذایی مخصوصاً ناهار میل کنید. همچنین ، سیب زمینی پوره شده با آنجلیکا می تواند غذای خوبی برای این گروه از افراد باشد. غذای توصیه شده دیگر ، کباب بره بدون چربی است. گوشت گوسفند مذاب یک یا دو روز در یخچال نگهداری می شود. بعد از مدت زمان تعیین شده ، گوشت را بدون هیچ ماده دیگری روی کوره بپزید و با سماس آن را میل کنید. توجه داشته باشید که در طب سنتی به مبتلایان به زخم معده یا گاستریت توصیه می شود که پنج دقیقه بعد از خوردن غذا راه بروند ، سپس موم شیرین بیان مصرف کنند. یک قاشق چایخوری خالی بخورید ، سپس دوباره قدم بزنید. این می تواند به ریشه شیرین بیان و برگهای زردچوبه خشک آسیب برساند. سپس یک قاشق چایخوری از این مواد را با یک فنجان عرق بومادران بنوشید.


زنجبیل به همراه عسل برای معده بسیار مناسب است. زنجبیل غذایی دیگری است که به بهبود زخم معده کمک می کند. می توانید از مربای زنجبیل نیز استفاده کنید ، تا زمانی که مربا با عسل درست شود. برای تهیه مربای زنجبیل توصیه می شود زنجبیل را در یک کاسه غیر فلزی قرار داده و سپس به آن آب و یک قاشق چای خوری آهک اضافه کنید. بعد از دو ساعت ، آب اضافی را تخلیه کنید. سپس آب را دوباره 5 بار روی زنجبیل ریخته و آن را خالی کنید. البته شایان ذکر است که فقط برای اولین بار است که یک قاشق چای خوری آهک اضافه می شود و در مواقع دیگر نیازی به اضافه کردن آهک زنده نیست. لیمو تا حدودی ادویه ها را از زنجبیل جدا می کند. بعد از این مراحل سه بار زنجبیل و عسل اضافه کنید و بگذارید این مواد به مدت 4 تا 5 ساعت خوب بپزد. زنجبیل رشد یافته در عسل می تواند برای کسانی که معده ضعیف دارند یا هضم آنها آسان نیست بسیار مفید باشد. این مربا برای 1 قاشق مرباخوری بعد از غذا توصیه می شود

 

میوه را برای درمان معده درمان کنید: باید بدانید که سیب رسیده شیرین میوه ای بسیار مفید برای افرادی است که مشکلات معده دارند. توصیه می شود بعد از غذا سیب میل کنید. میوه دیگری که برای این مشکل مفید است میوه است. البته توصیه می شود میوه را به چهار قسمت تقسیم کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا کبابی شود. بعد از طعم غذای خود یک تکه از این میوه بخورید. انار نیز یکی از میوه های مفیدی است که برای افرادی که از این مشکل رنج می برند توصیه می شود. میوه زالزالک نیز برای افرادی که در هضم آنها مشکل دارند بسیار مفید است.

تزریق برای مبتلایان به GERD: افراد مبتلا به GERD یا ناراحتی معده می توانند نعناع را از عطرها دریافت کنند. یک قاشق غذاخوری این گیاه را به مدت ده دقیقه با یک لیوان آب دم کنید. توصیه می شود قبل از ناهار و شام ، این نوشیدنی را در نصف لیوان بنوشید. لیلی کهربا را می توان به جای نعناع نیز استفاده کرد.

 

 

 

 

غذاهایی که نباید بخورید:


آیا می دانید بعضی از غذاها برای کسانی که از مشکلات معده رنج می برند ، مانند: غذاهای سرخ شده ممنوع است

غذاهای چرب مانند تادیگ ، کاکائو و فلافل که با روغن زیادی پخته می شوند. گوشت قرمز مانند گوشت گاو ، خامه ، قهوه ، نوشابه ، چای ، نسکافه و شکلات.

 

 

 

 

 

  • ۹۹/۰۴/۳۱
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی