بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

لورا مولس آنقدر به پرندگان دلبسته شده است که می تواند با گوش دادن به آهنگ آنها بگوید که پرندگان بعضی از گونه ها از کجا هستند.

او یک دکتر دولیتل در دنیای واقعی نیست. او یک بوم شناس در کریستچرچ ، نیوزیلند است ، که در یک حوزه علمی شناخته شده کمی تخصص دارد: گویش های پرنده.

در حالی که بعضی از پرندگان متولد می شوند که چگونه به صورت آواز بخوانند ، بسیاری از آنها باید چگونه به بزرگسالان آموزش دهند - درست مثل انسان. این پرندگان می توانند لهجه های منطقه ای را توسعه دهند ، به این معنی که آهنگ های آنها بسته به مکانی که در آن زندگی می کنند کمی متفاوت به نظر می رسند. به لهجه های بوستون و جورجیا فکر کنید ، اما برای پرندگان.

درست همانطور که صحبت کردن به زبان محلی می تواند جای انسان را در آن راحت تر کند ، صحبت کردن با لهجه محلی پرنده می تواند شانس پرنده را برای پیدا کردن همسر پیدا کند. و شگفت آور تر ، درست همانطور که گویش های بشر گاهی با جهانی شدن جهان می توانند از بین بروند ، با رشد شهرها ، گویش های پرنده می توانند شکل یا گم شوند.

شباهت های بین زبان بشر و آهنگ پرنده در Molles از بین نمی رود - یا در متخصصین گویش پرنده.

دونالد کروودسما ، متخصص برجسته آمریکایی ، گفت: "موازی های خارق العاده ای وجود دارد." "فرهنگ ، سنتهای شفاهی - همه یکسان است."

 

اولین کارشناسان گویش پرندگان


قرن هاست که ، آهنگ پرنده الهام بخش شاعران و نوازندگان است ، اما تا دهه 1950 دانشمندان واقعاً توجه خود را به گویش های پرنده آغاز کردند.

یکی از پیشگامان این رشته یک رفتارگرای متولد انگلیسی به نام پیتر مارلر بود که وقتی متوجه شد کافین های انگلستان از دره به دره متفاوت می شود به این موضوع علاقه مند شدند .

در ابتدا ، وی طبق گفته های وی در انتشارات دانشگاه راکفلر ، ترانه های پرنده را با دست رونویسی می کرد . بعداً ، وی از سوناگرام استفاده کرد ، که کروودسما در وب سایت خود عنوان "یک امتیاز موسیقی برای پرنده ها" کرد. کروودسم گفت: "شما واقعاً برای دیدن آنها باید این آهنگ ها را ببینید ، چشمان ما از گوش ما خیلی بهتر است."

در دهه 60 و 70 ، دانشمندان پرندگان کودک را درون محفظه های ایزوله صدا قرار دادند تا ببینند آیا آنها می توانند ترانه های خود را بخوانند ، به گفته دیوید لوتر ، متخصص اعتیاد شناس.

دانشمندان دریافتند که بعضی از پرندگان - آهنگهایی که آهنگهایشان را یاد می گیرند - به هیچ وجه نمی توانند آواز بخوانند. وی گفت: "آنها فقط مانند یک بچه گربه برای تمام زندگی خود ادامه دادند." این پرندگان به عنوان "پرندگان ترانه واقعی" شناخته می شوند. در پرندگان دیگر ، آواز خواندن ذاتی بود. "هنگامی که آنها بزرگتر شدند ، آنها فقط می توانند بدون آهنگ کامل آواز خواندن بدون مشکل."

دانشمندان کشف کردند ، هنگامی که پرندگان در حال کپی کردن بزرگسالان هستند ، بعضی اوقات آنها اشتباه می کنند. این اشتباه به نوبه خود توسط دیگر پرندگان کپی می شود و یک گویش محلی ایجاد می شود. کروودسم می گوید ، این بدان معنی است که لهجه ها فقط در پرندگان آهنگ واقعی می توانند وجود داشته باشند زیرا آنها "سنت شفاهی آموخته شده" را دارند.

الیزابت دری بری ، متخصص برجسته آمریکایی گفت: گویش ها نیز می توانند به عنوان سازگار پرندگان با محیط محلی ایجاد شوند. پرندگانی که بهتر شنیده می شوند ممکن است یک همسر بهتر پیدا کنند ، به این معنی که آهنگ آنها احتمالاً از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

این مربوط به ایده ای است که توسط برنی کراوز ، بنیانگذار بوم شناسی soundcape ایجاد شده است ، که حیوانات صداهای مختلف را به وجود می آورند تا همه آنها شنیده شود.

برخی از گویش ها به سرعت تغییر می کنند - حتی در یک فصل پرورش. پرندگان دیگر دهه ها به لهجه های خود ادامه می دهند. هنگامی که لوتر به بررسی لهجه های سان فرانسیسکو از گنجشک های تاج سفید - پرنده معمولی در آمریکای شمالی - پی برد که برخی از لهجه ها در 40 سال اصلاً تغییر نکرده اند.

گویش و قدمت (به پرندگان)
برای چیزی که اغلب نتیجه یک جلوه کپی برداری است ، گویش ها می توانند بسیار مفید باشند.

به گفته مولز ، پرندگان به دو دلیل ارتباط برقرار می کنند: یا سعی می کنند از همسایه خود خبر دهند ، یا در تلاشند تا زن را جذب کنند. متاسفانه "هیچ چیز بسیار شاعرانه" ، متوقف می شود.

هنگامی که صحبت از دفاع از قلمرو دیگر پرندگان همان گونه که محلی در آن منطقه نیستند ، می آید ، دانستن گویش محلی تعامل پیچیده تری را امکان پذیر می کند. تقلید یک نت آهنگ برای نت به همان اندازه پرندگان تهاجمی به نظر می رسد ، بنابراین داشتن یک رپرتوار گسترده تر بدان معنی است که پرنده می تواند بدون تشدید تعامل در یک نبرد ، نقطه نظر خود را بدست آورد.

دانستن گویش محلی هنگام یافتن شریک عاشقانه نیز مفید است.

در بسیاری از گونه ها ، این نر است که آواز خواندن را انجام می دهد. به گفته مولز ، زنان تمایل دارند یک گویش آشنا را ترجیح دهند - این نشان می دهد که پرندگان مذکر منطقه را می شناسند ، قلمرو دارند و فقط "کسی نیست که از آنجا عبور می کند". بعضی از پرندگان دو زبانه یا حتی دو زبانه هستند - شاید به این دلیل که در گویش های مختلف محلی رشد کرده اند. لوتر گفت ، وقتی آنها جفت گیری می کنند ، آنها تصمیم می گیرند که لهجه محلی را در هر کجا که برای حل و فصل انتخاب کنند ، بخوانند.

اما نداشتن گویش درست یک مانع غیر قابل عبور نیست.

کروودسما نمونه ای از کلاهبرداری باری را در ماساچوست ، که در آن مستقر است ، عنوان کرد ، که هر سال طی سالهای گذشته برمی گردد. اگرچه این پرنده ترانه ای بسیار غیر معمولی دارد ، اما هر ساله زنها را به خود جذب می کند و نوزادان را بزرگ می کند.

وی گفت: "ممکن است کسی بگوید ،" خوب اثر جدیدی وجود دارد ، یک مرد با آهنگ بسیار متفاوت و همه زنان فکر می کنند این سکسی است ". "اما این فقط یک حدس وحشی است."

این موضوعی است که محققان در جاهایی مانند نیوزلند ، جایی که پرندگان تهدید شده گاهی وارد مناطق جدید می شوند ، در مورد آن فکر می کنند. محققان می خواهند مطمئن باشند که اگر پرندگان را مجدداً مجدداً مجدداً مجدداً ادغام کنند ، حتی اگر گویش درستی نداشته باشند.

در تجربه Molles ، اگر گروهی از پرندگان به طور یکباره دوباره تولید شوند ، تمایل به کار دارد ، بنابراین آنها پرندگان دیگر را با لهجه ای عجیب و غریب دارند.

او درگیر ساخت کوکاکو - پرنده ای مایل به آبی خاکستری با تماس شبیه ویولن - به منطقه ای از نیوزلند صدها کیلومتر از محل تولد آنها بود. او گفت ، در ابتدا ممکن است تازه واردان میان خود پرورش یابند. اما در آینده ، آنها ممکن است ادغام شوند. فرزندان تازه وارد به احتمال زیاد با فرزندان جمعیت اصلی که با لهجه جدید و محلی آشنا شده اند ، تلاقی می کنند.

مولس گفت: "زن لزوما به دنبال کسی نیست که آهنگی را که پدرش آواز می خواند مطابقت داشته باشد." "او در حال پیدا کردن یک همسری است که منطقهای را که در آن به دنبال اسکان است مطابقت می دهد. او فقط یک پرنده توپ عجیب و غریب نیست که ممکن است در آنجا تعلق نداشته باشد."

چگونه انسان ها گویش های پرنده را تغییر می دهند
وقتی شهرها در سراسر جهان به بن بست رسیدند ، یک سری سؤال برای درری پیش آمد.

با گذشت سالها ، پرندگان شروع به آواز خواندن در سطح بالاتر در شهرها کردند تا از کمبود ترافیک و ساخت و سازها شنیده شوند. چه اتفاقی می افتد که پرندگان هنگامی که شهرها ساکت شدند اگر ساکت تر بود ، آیا نسل جدید پرندگان با سرعت پایین آواز می خواند؟ و سال بعد که زمان آن رسیده است که نژاد ، آیا یک بار بازگشت صدای شهر شنیده می شود؟

او هنوز در تلاش است تا به این سؤالات پاسخ دهد ، اما کروودسما تردید دارد که دوره کوتاه مدت ساکت می تواند به اندازه کافی طولانی باشد تا بتواند در لهجه های پرنده تأثیر بگذارد.

حتی اگر خاموشی های coronavirus ما این بار لهجه های پرنده را تغییر نداده اند ، ارزش این را دارد که به طور کلی به شکل و شکل گیری و نابود کردن گویش های پرنده فکر کنیم. کروودسم می گوید ، چیزی به اندازه یک نیروگاه می تواند کافی باشد تا بتواند جمعیتی از پرندگان را تقسیم کند و منجر به ایجاد گویش های جدید شود.

مولز می گوید ، در نیوزیلند ، سرزمینی از پرندگان که تنها پستانداران سرزمین بومی خفاش ها هستند ، قبل از ورود انسان ها و کاهش زیستگاه پرندگان ، تعداد بیشتری از گویش ها وجود داشته است.

Molles به یادآوری یافتن ضبط های تاریخی از جمعیت بومی Kokako که در حال حاضر از بین رفته اند.

 

 

وی گفت: "بعضی از آهنگ های موجود در آن نوارها بسیار شگفت انگیز بودند - صداهای عجیب فلزی که هرگز حدس نمی زدید که توسط یک پرنده ساخته شده باشند."

"شنیدن برخی از این افراد و فکر کردن ، بسیار دلگیر کننده بود ، ما هرگز دیگر نمی خواهیم آن را بشنویم."

  • ۹۹/۰۳/۲۶
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی