بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

با داشتن تاریخ استعماری قرنها - و شیدایی برای برپایی مجسمه ها در قرن نوزدهم - شهرها و شهرهای بریتانیا با بناهای تاریخی به چهره هایی مانند کلستون آغشته شده اند.
از نظر برخی ، مجسمه ها در پس زمینه زندگی روزمره ذوب شده اند ، اما بسیاری از مردم اکنون این سؤال را می کنند که آیا هنوز باید روی پایه های آنها بایستد.
در سراسر کشور ، مقامات مختلف محلی از قبل اقدام به برداشتن تندیس ها یا در نظر گرفتن آینده خود کرده اند.
روز سه شنبه ، صدیق خان ، شهردار لندن ، کمیسیونی را برای بررسی آینده از نقاط دیدنی اطراف پایتخت انگلستان ، از جمله نقاشی های دیواری ، هنرهای خیابانی ، نام خیابان ها و مجسمه ها اعلام کرد.
کمیسیون تنوع در قلمرو عمومی با هدف بهبود "تنوع در قلمرو عمومی لندن ، به منظور اطمینان از نقاط دیدنی پایتخت منعکس کننده دستاوردها و تنوع لندن است".
اقدامات علیه مجسمه های مرتبط با تجارت برده ها و امپریالیسم نیز در سایر مناطق اروپا به دام انداخته است ، در حالی که معترضین در بلژیک در روزهای اخیر چندین بنای تاریخی را به پادشاه لئوپولد دوم و یکی دیگر از یک میدان در آنتورپ خارج کردند.
وینستون چرچیل ، نخست وزیر وقت انگلیس ، به عنوان نمونه ای از رهبری الهام بخش ، با ریاست بر شکست کشور نازیسم ، برگزار می شود. در سال 2002 ، او در یافتن نظرسنجی بی بی سی در سراسر کشور برای یافتن 100 بزرگترین بریتانیا قرار گرفت ، و پرتره وی در حال حاضر در نت 5 پوند انگلیس ظاهر می شود.
با این وجود ، وی همچنین به داشتن دیدگاه هایی در رابطه با سلسله مراتب اجتماعی که امروزه نژادپرستانه تلقی خواهد شد ، شناخته شده است و سیاست های وی مقصر قحطی بنگال 1943 است که تخمین زده می شود جان بیش از سه میلیون نفر را گرفته باشد. در مارس 2019 ، یک مطالعه برای اولین بار از تجزیه و تحلیل خاک استفاده کرد تا استدلال کند که قحطی ناشی از سیاست های چرچیل است نه به دلیل خشکسالی جدی.
به گفته این مطالعه ، سیاست های چرچیل برای مقصر دانستن میلیون ها کشته قحطی هندی
در جریان اعتراض روز یکشنبه Black Lives Matter ، مجسمه ای از چرچیل که در میدان پارلمان لندن ایستاده بود با این سخنان "... یک نژادپرست است".


سسیل رودز


سسیل رودز یکی از چهره های برجسته امپریالیسم انگلیس در اواخر قرن نوزدهم بود و امپراطوری را تحت فشار قرار داد تا بتواند کنترل مناطق وسیعی از جنوب آفریقا را به دست بگیرد ، ابتدا به عنوان یک تاجر و بعداً به عنوان نخست وزیر کیپ کلونی در آنچه در حال حاضر آفریقای جنوبی است. .
وی در مجسمه ای خارج از کالج اوریل ، بخشی از دانشگاه آکسفورد جاودانه می شود.
در سال 2016 ، این کالج علیرغم فشارهای هماهنگ گروه تبلیغاتی Rhodes Must Fall در آکسفورد ، از حذف این کار امتناع ورزید ، که این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
"هیچ جایی برای مجسمه ها که ستایش و احترام ناپسندیده نژادپرستان ضد سیاه و سفید در آفریقای جنوبی، آمریکا، بریستول یا آکسفورد وجود دارد،" گروه توییتی در روز یکشنبه، دعوت از مردم برای شرکت در یک تجمع در دانشگاه است.
روز سه شنبه ، صدها نفر از معترضین خیابان های بیرون کالج اوریل را پرت کردند و شعار دادند "آن را به زمین بزنند."
آنها زانوی خود را گرفتند ، مشت به هوا زدند و به مدت 8 دقیقه و 46 ثانیه ساکت ماندند ، مدت زمانی که یک افسر پلیس زانوی خود را روی گردن جورج فلوید نگه داشت.
استر فورتس ، 27 ساله ، که برای دیدار از خواهرش به پرتغال سفر کرده بود ، گفت: "اکنون زمان تغییر و انجام کارها به روشی متفاوت است." "و اگر مجبوریم مجسمه ای را از آنجا برداریم و در موزه بگذاریم ، همین طور باشد."
جو اوکلاهان ، 18 ساله ، گفت که مجسمه "هنوز نباید در آنجا باشد".
وی گفت: "در این کشور ، چنین نژاد پرستی و نژادپرستی سیستمی وجود دارد که خیلی طولانی مورد سؤال قرار نگرفته است ، یا مورد بررسی قرار نگرفته است یا به آن پرداخته نشده است."
"درگیری وی در استعمار آفریقای جنوبی ، اعتقاد وی بر اینکه نژاد آنگلوساکسون برتر است ، و آنچه او" نژاد وحشیانه "یا" وحشیانه "آفریقایی نامیده می شد مسابقه ای موضوعی بود و توسط سفیدپوستان حاکم می شد - این درست نیست "
دانشجویان آفریقای جنوبی با برداشتن مجسمه استعمارگر بریتانیا از آن استقبال می کنند
کالج اوریل روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت که "نژادپرستی و تبعیض را از همه اشکال آن نادیده می گیرد. دانشکده گفت که از حق اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند و معتقد است که Black Lives Matter.
در این بیانیه آمده است: "ما به عنوان یک دانشکده ، همچنان بحث و گفتگو در مورد موضوعات مطرح شده توسط حضور در سایت خود را از نمونه های میراث مورد بحث در رابطه با سسیل رودس".
دانشگاه آکسفورد به درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخ نداد.
در سال 2015 ، مجسمه رودس از محوطه دانشگاه دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی برداشته شد.
رامابینا ماهپا ، رئیس گروه دانشجویی که منجر به پیگیری برداشتن مجسمه شد ، گفت: "وی نماینده استعمار سابق این کشور - برتری ، نژادپرستی ، سوء استفاده است."


رابرت میلگان


روز سه‌شنبه ، طبق اعلام شورای محلی برج هملتز ، مجسمه رابرت میلیگان بازرگان و برده دار اسکاتلندی از منطقه Docklands در شرق لندن برداشته شد.
میلگان ، متولد 1746 ، نیروی محرکه ساخت و سازه West Docks لندن لندن بود که بخشی از آن برای تجارت کالاهای برداشت شده برده از کارائیب ساخته شده بود. مجسمه ای از وی در خارج از موزه لندن داک لندز ایستاده بود.
شورای برج هاملتس در بیانیه ای گفت: "امشب مجسمه بازرگان برده رابرت میلیگان را که قبلاً در اسکله غرب هند ایستاده بود ، برداشته ایم."
"ما همچنین اعلام کردیم که درمورد بناها و دیگر اماکن در منطقه خود بررسی خواهیم کرد تا درک کنیم که چگونه باید دوره های مشکل آور تری را در تاریخ خود نشان دهیم."
صدیق خان ، شهردار لندن در توییتی از این اقدام استقبال کرد.
وی نوشت: "این حقیقت غم انگیز است که بخش اعظم ثروت ما ناشی از تجارت برده ها بوده است - اما این لازم نیست در فضاهای عمومی ما جشن گرفته شود."


 

  • ۹۹/۰۳/۲۲
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی