بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

تاثیر تلفن هوشمند بر روی روابط عاشقانه

 

در میان بحث و گفتگوهای فزاینده درباره تأثیر تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی بر روابط عاشقانه ، نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو که در اکتبر سال 2019 انجام شد ، نشان می دهد که بسیاری از آمریکایی ها با برخی از مبارزات مربوط به فناوری با سایر افراد مهم خود روبرو هستند.
به عنوان مثال ، در میان بزرگسالان شریک زندگی در ایالات متحده - یعنی کسانی که متاهل هستند ، با هم زندگی می کنند یا در یک رابطه متعهد هستند ، تقریباً نیمی (51٪) می گویند که شریک زندگی آنها در حین تلاش برای مکالمه با تلفن همراهشان منحرف می شود. با آنها ، و چهار در ده می گویند حداقل بعضی اوقات به میزان زمانی که شریک زندگی خود در دستگاه تلفن همراه خود می گذراند زحمت می کشند.

بزرگسالان شریک زندگی زیر 50 سال به ویژه احتمالاً احساس می کنند که شریک زندگیشان از تلفنشان پریشان می شود ، با این سن 30 تا 49 سال سن احتمالاً این موضوع را گزارش می دهند. کاملاً 62٪ از افراد 30 تا 49 ساله و 52٪ از افراد 18 تا 29 ساله که در یک رابطه عاشقانه به سر می برند ، می گویند شریک زندگی آنها حداقل در هنگام تلاش برای صحبت با تلفنشان حواسش پرت می شود. هنوز این موضوع مختص گروه های سنی جوان تر نیست: 41٪ از آمریکایی های شریک 50 ساله و بالاتر می گویند که حداقل در بعضی اوقات با این مسئله روبرو بوده اند.

با توجه به اینکه چنین تلفن هایی از این حواس پرتی برخوردار هستند ، ممکن است افراد وسوسه شوند که از طریق تلفن شریک زندگی خود مورد بررسی قرار گیرند. با این حال ، در بین مردم توافق گسترده ای وجود دارد که جریمه زدن دیجیتال در زوج ها غیرقابل قبول است. هفت هزار آمریکایی - صرف نظر از این که در یک رابطه باشند - می گویند که به سختی ممکن است کسی هرگز از تلفن همراه خود رعایت کند بدون اینکه آن شخص آگاهی داشته باشد. با این حال ، 34 درصد از بزرگسالان شریک زندگی می گویند که آنها بدون اطلاع آن شخص از طریق تلفن همراه شریک زندگی خود را جستجو کرده اند که زنان احتمالاً بیشتر از آقایان بگویند که این کار را انجام داده اند (42٪ در مقابل 25٪).
برای بسیاری از بزرگسالان ، رسانه های اجتماعی در نحوه حرکت و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد روابط عاشقانه خود ، نقش ایفا می کنند. تقریباً هشت از ده کاربر رسانه های اجتماعی (81٪) گزارش دادند که حداقل بعضی اوقات دیگران را درمورد روابط خود می بینند ، از جمله 46٪ که می گویند این اتفاق اغلب می افتد ، اما کمتر کسی می گوید که دیدن این پست ها بر نحوه احساس عشق به خود تأثیر می گذارد. زندگی

علاوه بر این ، رسانه های اجتماعی به مکانی تبدیل شده اند که برخی از کاربران در مورد روابط و گفتگو در مورد روابط قدیمی بحث می کنند. تقریباً نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی (53٪) می گویند که از این سیستم عامل ها برای چک کردن شخصی که قبلاً استفاده می کردند یا در یک رابطه بوده اند ، استفاده کرده اند ، در حالی که 28٪ می گویند از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن یا بحث در مورد روابط خود استفاده کرده اند یا دوستیابی زندگی برای کاربران بزرگسال زیر 30 سال ، آن دسته از سهام که از رسانه های اجتماعی برای چک کردن شریک زندگی سابق خود (70٪) استفاده کرده اند یا در مورد زندگی عاشقانه خود (48٪) ارسال کرده اند ، حتی بیشتر است.

اما رسانه های اجتماعی همچنین می تواند باعث ناراحتی و درگیری برخی از زوجین شود. در میان کسانی که شریک زندگی آنها از رسانه های اجتماعی استفاده می کند ، 23٪ اظهار داشته اند که به دلیل نحوه تعامل شریک فعلی خود با دیگران در این سایت ها احساس حسادت یا عدم اطمینان کرده اند و این سهم در بین 18 تا 29 سالگی به 34٪ افزایش می یابد.

 

هنوز برخی از کاربران این سیستم عامل ها را به عنوان مکان مهمی برای نشان دادن عشق و محبت می بینند. این امر به ویژه در مورد کاربران جوانتر که شریک زندگی هستند صادق است: 48٪ از کاربران 18 تا 29 ساله رسانه های اجتماعی می گویند که رسانه های اجتماعی برای نشان دادن میزان اهمیت دادن به شریک زندگی خود برای آنها بسیار یا تا حدی مهم هستند.

اینها برخی از یافته های اصلی حاصل از یک نظرسنجی ملی در مورد 4،860 بزرگسال آمریکایی است که با استفاده از پنل ترند آمریکا (American Trend Panel) از مرکز تحقیقات پیو انجام شده است.

 

واژه شناسی در رابطه هوشمند


چندین اصطلاح در این گزارش برای توصیف وضعیت روابط فعلی افراد استفاده شده است. این راهنمای مرجع توضیح هر اصطلاح را نشان می دهد.
Single برای توصیف افرادی که در حال حاضر در یک رابطه متعهد نیستند ، اما ممکن است به طور اتفاقی با هم قدمت داشته باشند (31٪ نمونه) استفاده می شود.
مجرد و نگاه به افرادی اطلاق می شود که در یک رابطه متعهد نیستند (اما ممکن است به طور اتفاقی با هم دوست باشند) و به دنبال تاریخ یا رابطه هستند (15٪ نمونه).
دوستیابی گاه به گاه به افراد مجردی گفته می شود که به طور اتفاقی با کسی ملاقات می کنند اما در یک رابطه متعهد نیستند (4٪ نمونه).
مشارکتی مربوط به بزرگسالانی است که متاهل ، زندگی مشترک یا در یک رابطه متعهد هستند (69٪ نمونه).
زندگی مشترکاستفاده می شود برای توصیف افرادی که در حال حاضر با شریک زندگی خود زندگی می کنند اما متاهل نیستند (11٪ نمونه).
از روابط متعهد برای توصیف افرادی که در یک رابطه هستند اما متاهل یا هماهنگ نیستند استفاده می شود (8٪ نمونه).
ازدواج مجرد برای مراجعه به بزرگسالانی که در حال حاضر متاهل نیستند - مجرد ، هم زندگی یا در یک رابطه متعهد (50٪ نمونه) استفاده می شود. این اصطلاح گاهی اوقات در رابطه با اصطلاح "شریک زندگی" به کار می رود تا به افرادی که با هم زندگی می کنند و یا در یک رابطه متعهد هستند ، اشاره شود (به عنوان مثال ، بزرگسالان شریک ازدواج نکرده 19٪ نمونه را تشکیل می دهند).
40٪ از بزرگسالان شریک زندگی می گویند که از میزان زمانی که شریک زندگی تلفن همراهشان می گذرد ناراحت هستند
در زمان بررسی ، چهار پنج آمریکایی که متاهل هستند ، با یک شریک زندگی می کنند و یا در یک رابطه متعهد زندگی می کنند ، می گویند که به دلیل مدت زمانی که شریک زندگی خود در تلفن همراه خود صرف می کند ، اغلب یا بعضی اوقات زحمت می کشند ، از جمله 12 درصد که می گویند غالباً اینگونه احساس می کنند. 1

علاوه بر این ، 24٪ آمریکایی های شریک گزارش می دهند که حداقل بعضی اوقات از میزان زمانی که شریک زندگی خود در رسانه های اجتماعی می گذراند ناراحت هستند ، در حالی که سهم کمی کوچکتر (15٪) می گویند که این احساس را نسبت به شریک زندگی خود در بازی های ویدئویی احساس می کنند.
گروه های خاصی وجود دارند که بیشتر از دیگران نسبت به فعالیت های دیجیتال شریک زندگی خود ابراز ناراحتی می کنند. در بین بزرگسالان شریک ، زنان احتمالاً بیشتر از مردان می گویند که معمولاً از میزان زمانی که شریک زندگی تلفن همراه خود صرف می کند (16٪ در مقابل 8٪) و یا بازی های ویدیویی (7٪ در مقابل 3٪) ناراحت هستند. 2

فراتر از تفاوت های جنسیتی ، نگرش افراد نیز بر حسب سن متفاوت است. در حدود 18٪ از بزرگسالان شریک 18 تا 49 ساله می گویند که در مورد مدت زمانی که شریک زندگی در تلفن خود می گذراند ، در مقایسه با 6٪ از این افراد در سنین 50 سال و بالاتر ، اذیت می شوند. بزرگسالان جوان در روابط عاشقانه نیز بیشتر از همتایان قدیمی خود احتمالاً می گویند که اغلب از میزان زمانی که شریک زندگی خود در رسانه های اجتماعی می گذرد (11٪ در مقابل 4٪) و بازی های ویدیویی (7٪ در مقابل 3٪) ناراحت هستند. .

  • ۹۹/۰۳/۲۰
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی