بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

به عنوان یک والد, رسیدگی به درگیری‌های روز به روز فوق‌العاده وحشتناک است. ممکن است مثل یک کودک نوپا به نظر برسد که رفتار والدین بزرگ هرگز متوقف نشود, مهم نیست که کدام سبک فرزند داری را امتحان می‌کنید. اما در اینجا یک تاکتیک برای تست کردن: ایجاد نمودار رفتاری برای کودکان در خانه, که رفتار مثبت را پاداش می‌دهد و اقدامات منفی را دلسرد می‌کند.

یک روانشناس کودک و بزرگ‌سال و استادیار بالینی در بخش روان‌پزشکی اطفال دانشگاه کلمبیا در نیویورک می‌گوید: " به عنوان یک پدر, به چشم اندازه‌ای نیمه‌پر لیوان نگاه می‌کند. " شما باید رابطه مثبتی با فرزندانتان ایجاد کنید و بر رفتار خوب آن‌ها تاکید کنید. در غیر این صورت, اجازه دهید تجربه کودکانتان توسط اعمال منفی آن‌ها شکل بگیرد. "

 

مرتبط: سبک فرزند پروری شما چیست?

به هر حال, والدین می‌توانند انتظار داشته باشند که همان نمودار رفتاری برای هر کودک وجود داشته باشد. " شما نمی‌توانید یک تکنیک برای هر مشکلی که پیش می‌آید داشته باشید. در عوض, مادران و پدران باید یک چارت براساس شخصیت منحصر به فرد و سو رفتار خاص خود انتخاب کنند. برای شروع, سه جدول رفتار خانه متفاوت برای کودکان زیر را بررسی کنید.

نمودارهای برچسب نمودارهای برچسب یک نمودار رفتاری برای کودکان هستند و بر تقویت مثبت متکی هستند. آن‌ها " به ویژه برای کودکان جوان مفید هستند تا رفتارهای جدیدی یاد بگیرند مانند رفتن به دستشویی یا گفتن " متشکرم ". "

بهترین سن: نمودارهای برچسب معمولاً برای کودکان نوپا و پیش‌دبستانی وجود دارد که بیشتر به دریافت تعریف و تمجید نسبت به دریافت پاداش اهمیت می‌دهند. برای بسیاری از کودکان کوچک, گرفتن یک برچسب انگیزه کافی برای تغییر رفتار آنهاست.

چگونه نمودارهای برچسب کار می‌کنند: یک نمودار برچسب ایجاد کنید که رفتار شما را لیست کند. هر بار کودک نوپای شما به صورت مثبت عمل می‌کند, برچسب روی نمودار قرار می‌دهد. مثلاً اگر دوباره به تماشای قطار بروید, کودک نوپای شما هر زمان که از دستشویی استفاده می‌کند برچسب می‌خورد.

 

نکاتی برای موفقیت در کودکان

با تزئین جدول برچسب براساس علایق کودک خود (قهرمانان, شخصیت‌های کارتونی, پروانه‌ها, و غیره) هیجان ایجاد کنید.

بچه‌های کوچک " لزوماً " چارت را از خفاش می‌فهمند, بنابراین به طور مرتب هدف آن را توضیح می‌دهند. (به خاطر داشته باشید که اگر به دستشویی بروید یک برچسب بگیرید! فقط یک رفتار را در یک زمان ردیابی کنید تا از سردرگمی جلوگیری کنید.

رب. در غیر این صورت هیچ‌کس نمی‌تواند درک کند که چرا او ستایش می‌کند.
نمودار امتیازات هفتگی
نمودارهای امتیاز هفتگی به جای یادگیری رفتارهای جدید ، بر تغییر رفتارهای موجود تمرکز دارد. کودکان برای اقدامات مثبت جوایز ملموس دریافت می کنند.

سن هدف: نمودارهای امتیاز بهترین کار را برای کودکان در سن مدرسه انجام می دهند. به همین دلیل ، بر خلاف کودکان نو پا و پیش دبستانی ها ، کودکان بزرگتر احتمالاً تنها با برچسب انگیزه نخواهند گرفت.

نمودارها چگونه کار می کنند: هر هفته می توانید یک نمودار را بر اساس رفتارهایی تنظیم کنید که کودک شما نیاز به تغییر دارد ( تنظیم جدول ، فریاد زدن در خواهر و برادرها ، درست کردن تختخوابش و غیره). کودک شما برای هر رفتار موفق امتیاز کسب می کند ، سپس یک بار او به نقاط عطف خاص می رسد ، می تواند برای کسب پاداش امتیاز کسب کند. این جوایز ممکن است یک خواب بعد از خواب ، سفر به پارک ، یک کتاب جدید ، مقادیر کمی تغییر ، زمان تلویزیون اضافی یا دوچرخه خانوادگی باشد. 

  • ۹۹/۰۲/۳۰
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی