بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

اگر موجی از عفونت های کرونا ویروس سرخ می شوند و تا رسیدن واکسن سرازیر می شوند و اگر -  همانطور که برخی از آنها مطرح کرده اند  - احتمال داریم در بعضی موارد آن را دریافت کنیم ، آیا باید برای یک عفونت احتمالی آماده شویم؟


coronavirus برای بعضی از افراد کشنده است ، در حالی که برخی دیگر -  طبق آخرین تخمین ها بین 25 تا 50 درصد - به هیچ وجه علائمی ندارند. هر کس دیگری در جایی قرار می گیرد. 

از آنجا که جامعه پزشکی به دنبال توضیحات احتمالی در مورد آن تنوع است - بار ویروسی (میزان ویروس شما در بدن شما) و حساسیت ژنتیکی هر دو مورد بررسی قرار می گیرند - ما باید بپرسیم که در صورت وجود ، چه میزان تأثیرگذاری دارد؟ بدن ما نسبت به آلوده شدن واکنش نشان خواهد داد. 

سن ، جنسیت و شرایط اساسی بهداشتی می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد ، اما ممکن است کارهای ساده بسیاری برای تقویت ایمنی خود وجود داشته باشد - و برخی از استراحتگاه های تفریحی جهان ، هتل ها و رستوران ها حتی قبل از این حمله همه گیر ، آنها را تشویق می کردند.

ساده ترین روش برای تقویت ایمنی شما
اینترنت مملو از مکمل ها و دستور العمل های تقویت کننده سیستم ایمنی است - وضعیتی که مدت زمان طولانی ورود Covid-19 را پیش بینی می کرد - اما پاسخ به سیستم ایمنی بهبود یافته ممکن است بسیار پیچیده تر باشد.

دکتر استیون تاکر ، انکولوژیست آمریکایی و مدیر پزشکی Tucker Medical ، گفت: ”در تجربه من ، تنها بهترین روش برای بهبود سیستم ایمنی بدن از طریق خواب کافی است.”

 

بیماریهای مزمن

 

من قبلاً گفتم: سلامتی مبتنی بر تناسب اندام ، تغذیه ، ذهن آگاهی و خواب بود. به بیماران می گفتم که این چهار رکن سلامت هستند. من دیگر این کار را نمی کنم. ” ″اگر می خواهید مصونیت خود را بهبود بخشید ، نمی توانم تأکید کافی داشته باشم ، خواب ستون سلامتی نیست ، بلکه بنیادی است که روی آن تمام سلامت ، از جمله مصونیت ، ساخته شده است.”

اعتقاد بر این است که افرادی که یک کاهش سریع و ناگهانی از سلامتی را از یک عفونت کورو ویروس تجربه می کنند ، در نتیجه سیستم ایمنی بدن به طور ناگهانی  در فرایندی که به عنوان طوفان سایتوکاین شناخته می شود ، وارد بدن می شوند. تمرکز سپس به کنترل سیستم ایمنی بدن و همچنین عفونت تبدیل می شود. سیتوکین ها می توانند تا یک شب  خواب بد بلند شوند .

خواب در - پوشش نقره ای به خاموش شدن
از پروازهای یک شبه و نگاه کردن به صفحه نمایشهای دستی شب گذشته ، گرفته تا مصرف گسترده قهوه ، سبک زندگی مدرن هیچ دوست خواب نیست.

دکتر تاکر گفت: ”این که خواب شما از تأخیر در جت و یا بیش از حد تمرین اضطراب یا استرس اضطرابی مختل شود ، خواب بیشتر و خواب بهتر باعث افزایش مقاومت شما می شود ، هورمونهای آدرنال و استرس شما را کاهش می دهد و بنابراین ایمنی شما را بهبود می بخشد.”
مارک های هتل های لوکس با تشخیص یک خلأ در یک پایگاه مشتری محروم از خواب ، شکل جدیدی از تجربه مشتری ایجاد کردند. صنعتی که روزگاری می خواست شما را با خدمات و فعالیت هایش عجیب کند ، شما را مستقیم به رختخواب کشاند. برنامه های خواب - بسته های Rest و تجدید یا Deep Sleep - در هتل هایی مانند چهار فصل و Swissotel آغاز شد.

 

 

تا سال 2016 ، Six Sense با ”پزشک خواب” مایکل جی بروس برای تهیه برنامه خواب در هتل های منتخب که شامل آنالیز ردیابی خواب دو شبانه ، مشاوره تغذیه ای ، یوگا نیدرا (خواب یوگی) است ، کتانی را تنظیم می کند که دمای بدن را تنظیم می کند. ، نورپردازی ویژه ، دستگاه های صدا درمانی و میان وعده های ناشی از خواب.

ی توانید یک برنامه خواب تنظیم کنید ، از دستگاه های صفحه نمایش آبی در طی یک ساعت خواب خودداری کنید و صبح ها همه را از راحتی در خانه ورزش کنید.

یک آستر خاموش خاموش می تواند ساعات طولانی تر خواب باشد. بدون مسافرت شغلی ، مهمانی های بعد از ساعت کار ، بچه ها برای آمادگی در مدرسه و اوایل وقت اداری برای پایبندی به آنها ، رفتن زود به رختخواب و خوابیدن اواخر هرگز آسان تر نبوده است. 

در مورد قهوه و کوکتل های خانگی چه باید دانست
دکتر تاکر گفت که تمرکز روی خواب شماست که باید کافئین کمتری مصرف کنید و ”در حالت ایده آل ، هیچ الکلی نیست زیرا در واقع کمیت و کیفیت خواب را از بین می برد. یک یا دو فنجان قهوه صبح قبل از ظهر 12 احتمالاً خوب است. ”

مایکل پولان ، نویسنده پرفروش مواد غذایی ، در مصاحبه ای با NPR گفت: کافئین باعث مشکلاتی می شود که افراد غالباً از دست می دهند زیرا کیفیت - اما نه لزوماً کمیت - خواب ، به ویژه ”موج آرام” یا خواب عمیق را تضعیف می کند.

وی گفت: ”این خواب REM نیست ، جایی که خواب می بینید ، یا خواب سبک است. این یک مکان واقعاً عمیق است که به مدت طولانی آن شب نمی روید ، اما برای سلامتی روحی و جسمی شما بسیار مهم است. ” ″این مانند تمیز کردن دسک تاپ روی رایانه شما در پایان روز است.”
هنگامی که خواب مختل می شود - از محل کار ، ورزش یا استرس عاطفی - هورمون های آدرنالین و کورتیزول فعال می شوند. این در ابتدا سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند اما وقتی به طور مداوم رخ می دهد ، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود.

دکتر تاکر گفت: ”این در نهایت باعث خستگی روز و بی خوابی در شب خواهد شد که یک چرخه شرور بین غده هیپوفیز ، غدد فوق کلیوی و سیستم ایمنی بدن ایجاد کند.” ″با تشکیل اوضاع امروز ، خواب مختل باعث افزایش خطر و شدت اضطراب و افسردگی می شود.”

 

نوشیدنی ها و مکمل های تقویت کننده ایمنی

 


به طور کلی ، اگر شما روی تغذیه خواب و فعالیت بدنی تمرکز نکنید ، به طور کلی ، غذاها و نوشیدنی های تقویت کننده سیستم ایمنی تأثیر قابل توجهی نخواهند داشت.

دکتر تاکر غذای غنی از مواد مغذی را بر روی مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی توصیه می کند ، اما مکمل هایی برای بهبود خواب مانند منیزیم ، ملاتونین ، 5-HTP ، L-theanine و سروتونین را رد نمی کند.

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • mohammad jamali

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی