افزایش فروش یکی از نگرانی های اصلی صاحبان مشاغل است. با افزایش تعداد رقبا روز به روز ، نگرانی از فروش خوب و درآمد بهتر نیز افزایش می یابد. راه های زیادی برای افزایش فروش وجود دارد ، اما باید توجه داشت که راه حل انتخاب شده برای هر مشاغل با یک نوع دیگر متفاوت است ، روشی که منجر به رشد فروش یک سازمان می شود ممکن است برای سازمان دیگری مؤثر نباشد. با شناخت دقیق شغل خود می توانید بهترین و موثرترین راه حل را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله چند راه حل را مرور خواهیم کرد.
از بازاریابی فرصت طلب استفاده کنید
بازاریابی گاه به گاه به معنای ارائه خدمات ویژه برای یک گروه خاص یا در روز مشخص است. این نوع بازاریابی باعث افزایش فروش در مدت زمانی خاص و محدود می شود. برای استفاده از این نوع بازاریابی ، ابتدا باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. مخاطب شما در چه سنی بیشتر است؟ آیا تجارت شما خدمات یا کالایی را به بخش خاصی از جامعه ارائه می دهد؟ بیشتر مخاطبان شما زن هستند یا مرد؟ مخاطبان شما چه شغل هایی دارند؟ با پاسخ دادن به چنین سؤالاتی و شناخت دقیق تر مخاطبان خود می توانید مناسبت های ویژه آنها را راحت تر تشخیص دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید با ارائه یک پیشنهاد ویژه برای روز مادر یا پدر ، میزان فروش مشاغل خود را در آن روز افزایش دهید. مناسبت ها و تعطیلات را که در تقویم خود برای شما مناسب است انتخاب کنید و برای آن روزها از قبل برنامه خاصی داشته باشید.
اگر فروشگاه پوشاک دارید ، احتمالاً بندها و کمربند ها نقطه فروش اصلی شما نیستند. بنابراین با ارائه تخفیف مناسب یا پیشنهاد ویژه در روز آقایان می توانید میزان فروش چنین محصولاتی را افزایش دهید.
قیمت گذاری دقیق
با قیمت گذاری دقیق و البته مناسب می توانید این حس دقت را به مشتری منتقل کنید و از این طریق انتظار آنها را برای تخفیف کاهش دهید. به عنوان مثال ، اگر قیمت یک محصول 100 تومان است ، آن را با قیمت 99800 تومان برای فروش بگذارید. همچنین ، تأثیر سفرهای شماره را در ذهن مشتری نادیده نگیرید. صفرها عددی بزرگتر از تعدادشان را نشان می دهد و شما باید تا حد ممکن آنها را از دید مخفی کنید. اگر قیمت محصول 100/000 تومان است ، می توانید آن را با "100 تومان" یا "100 تومان" جایگزین کنید. این نوع بازاریابی عصبی تأثیر زیادی بر مشتری می گذارد و باعث افزایش فروش مشاغل شما می شود. برعکس در مورد بانکها یا مسابقات که جوایز نقدی دارند صادق است. آنها سعی می کنند با قرار دادن تعداد زیادی صفر در مقابل اعداد ، رقم بیشتری را نشان دهند. به عنوان مثال ، این شماره در قالب 1/000/000 ریال نوشته شده است.
تولید محتوا
مشتری باید از مارک و خدمات شما آگاه باشد. این کار با تولید محتوای صوتی ، تصویری یا بلاگ انجام می شود. این محتوا همچنین می تواند شامل محتوای آموزشی مورد نیاز مشتری باشد. به عنوان مثال ، نکاتی را که برای خرید یک محصول آنلاین لازم است به آنها یاد دهید تا رعایت شود. یا اگر محصولات شما برای حرفه ای ها و آماتورها متفاوت است ، آن را با جزئیات توضیح دهید و به مشتری کمک کنید محصولی را که مناسب اوست ، انتخاب کند.
به عنوان مثال ، اگر کار شما فروش مبلمان است ، می توانید با ارسال پست های آموزشی در انتخاب مبلمان مناسب برای خانه های کم ارتفاع ، رنگ مبلمان مناسب اتاق نشیمن ، مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن و غیره مخاطبان را جذب کنید.
براساس تجربه مشاوران پاوینو ، تولید محتوا برای هر تجارت متفاوت است و از یک روش انتظار نمی رود که برای همه مشاغل یکسان باشد.
تمرکز روی مشتریان
مشتریان به چند دسته تقسیم می شوند. گروه اول مشتریان فعلی شما هستند که باید بیشترین توجه و انرژی شما را در این دسته قرار دهند. این گروه از مشتریان قبلاً سابقه خرید از شما را دارند و آنها بیش از مشتریان جدید به شما اعتماد دارند. مشتریان فعلی شما می توانند با معرفی شما با دوستان و آشنایان خود و افزایش فروش شما ، افراد بیشتری را به سمت کار خود جذب کنند ، زیرا مردم بیشتر از تبلیغات به سخنان عزیزان خود اعتماد می کنند. همچنین هزینه جذب مشتریان جدید 5 تا 10 برابر بیشتر از هزینه مورد نیاز برای حفظ مشتریان موجود است.
گروه دوم مشتریان جدید هستند. شما برای جذب مشتری جدید به تبلیغات و بازاریابی مناسب نیاز دارید و به همین دلیل علاوه بر صرف انرژی و زمان زیادی ، برای جذب مشتری جدید نیز باید هزینه زیادی بپردازید.
گروه سوم ، مشتریان سکوت نامیده می شوند. این مشتریان قبلاً از شما خریداری کرده اند یا از خدمات شما استفاده کرده اند ، اما اکنون به دلایلی آنها نمی خواهند به کار شما ادامه دهند. این افراد را شناسایی کنید و سعی کنید بفهمید که چرا کارشان متوقف شده است ، سپس سعی کنید آنها را دوباره فعال کنید و آنها را به لیست مشتریان فعلی خود اضافه کنید.
هدف گذاری
بدون هدف قرار دادن تیم فروش ، وقت و هزینه خود را تلف خواهید کرد. برای افزایش فروش ، باید اهداف هفتگی ، ماهانه یا سالانه را تعیین کنید. در پایان هر دوره پیشرفت خود را به سمت هدف بسنجید و در صورت لزوم مسیر کار خود را تغییر دهید. همچنین برای رسیدن به اهداف ، انگیزه و اشتیاق را برای تیم بازاریابی و فروش ایجاد کنید.
مشاوران باتجربه پاوینو معتقدند اهدافی که شما تعیین می کنید باید هوشمندانه باشد ، یعنی اندازه گیری ، واقع بینانه و وقت گیر برای رسیدن به نتایج مطلوب. به عنوان مثال ، داشتن هدف افزایش فروش چهار بار در 6 ماه گذشته کمی غیر واقعی است ، اما افزایش فروش محصولات تا حدی و بیشتر از ماه گذشته یک هدف واقعی است. اهداف دست نیافتنی و گرانقدر شما را کاهش می دهد. همچنین ، داشتن اهداف غیرقابل اندازه گیری مفید نیست. به عنوان مثال ، اگر هدف شما ثروتمند شدن است ، اهداف مناسبی را تعیین نکرده اید. برای خود تصمیم بگیرید که چه مدت می خواهید درآمد کسب کنید و سپس حرکت کنید.
از تله مارکتینگ برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنید. برون گرا ها انتخاب بهتری برای انجام این کار هستند زیرا احساسات خود را ابراز می کنند و گفتگو را هیجان انگیز تر می کنند. این نوع بازاریابی هزینه کمی دارد و می تواند فروش را افزایش دهد. برای انجام این کار ، شما باید از متخصصانی استفاده کنید که این نوع بازاریابی را به خود اختصاص داده اند.
- ۹۹/۰۵/۲۸