بروز ترین ها

اطلاعات عمومی خود را در اینجا بالا ببرید

  • ۰
  • ۰

فیسبوک مدتهاست که به دلیل عدم انجام کافی برای مقابله با گفتار نفرت انتقاد می شود. اکنون عصبانیت علیه بزرگترین شبکه اجتماعی جهان به حرکتی در حال رشد است که خط اصلی آن را تهدید می کند.

دلیل این است که آخرین منتقدان فیس بوک برخی از بزرگترین مشتری های آن هستند. در تاریخ 17 ژوئن ، گروهی از سازمان های مدنی از جمله لیگ ضد افترا ، NAACP و تغییر رنگ از مشاغل خواستند که "در مکث نفرت" ایجاد کنند و در ماه ژوئیه در فیس بوک تبلیغ نکنند. این شبکه اجتماعی تقریباً تمام پول خود را از تبلیغات دریافت می کند و سال گذشته بیش از 70 میلیارد دلار درآمد داشته است. 

"ارسال بیایید فیس بوک یک پیام قدرتمند: سود شما هرگز به ارزش ترویج نفرت، تعصب، نژاد پرستی، یهودی ستیزی و خشونت،" ایالات وب سایت برای نفرت توقف برای سود  مبارزات انتخاباتی است.

این کمپین در حال جذب بخار با انواع مختلفی از مارک های مهم ، از جمله برند لباس در فضای باز The North Face ، غول کالاهای مصرفی Unilever و رهبر مخابرات Verizon است . این هفته ، سونی ، Clorox ، آدیداس ، فورد ، دنی ، Volkswagen و مایکروسافت از جمله برندهایی بودند که اعلام کردند که آنها نیز به تحریم پیوسته اند.

دبرا آهو ویلیامسون ، تحلیلگر اصلی eMarketer گفت: "این قطعاً گسترده تر به نظر می رسد." "من فکر نمی کنم که قبلاً این سطح از اقدامات بازاریاب را در اطراف فیس بوک دیده باشم."

چرا این کمپین اکنون اتفاق می افتد؟


جاناتان گرینبلات ، مدیر عامل ADL گفت که سازمان وی و دیگر مدافعان حقوق مدنی سالهاست که فیسبوک را تحت فشار قرار می دهند تا سالهای متمادی بیشتر امنیت این سیستم عامل را انجام دهد. وی گفت ، هنوز این شرکت به سرعت عمل نکرده است. 

سخنرانی متنفر از فیس بوک باعث شد تا در سال 2017 بر علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار قتل عام ایجاد شود. در سال 2019 ، یک فرد مسلح از شبکه های اجتماعی برای زنده ماندن تیراندازی های مساجد در Christchurch ، نیوزیلند استفاده کرد.

گرینبلات گفت: "صادقانه بگویم ، ما هنوز تغییرات معنی داری به اندازه کافی ندیده ایم."

در پی قتل پلیس جورج فلوید ، مرد سیاهپوست 46 ساله در مینیاپولیس ، که منجر به مرگ آن برانگیخته شد ، اعتراضات سراسری در مورد وحشیگری پلیس و عدالت نژادی ، عدم پیشرفت این امر حتی بیشتر آشکار شد. نظریه های توطئه و اطلاعات غلط درباره مرگ فلوید در شبکه های اجتماعی پخش شد ، از جمله ادعاهای دروغین مبنی بر اینکه میلیاردر مجارستانی-مجارستانی جورج سوروس سازمان دهنده این اعتراضات بود. برخی از این اطلاعات غلط در گروه های خصوصی فیس بوک ظاهر می شوند که تعدیل آنها سخت تر است.

فیس بوک همچنین Breitbart News را ، یک سایت راست افراطی ، به عنوان یک منبع "قابل اعتماد" در سرویس خبری خود ، قرار داده است و سایت خبرها و نظرات راست گرایانه "Daily Caller" یکی از شرکای شرکت در زمینه بررسی واقعیت است. از فیس بوک برای تحریک خشونت علیه معترضین و سرکوب رای گیری استفاده شده است. 

برخلاف توییتر ، فیس بوک رویکردی کاملاً دست و دلباز به سخنرانی سیاستمداران دارد. این شرکت با انتقاد از عدم حذف پست مرتبط با اعتراض رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر اینکه گروه های طرفداری و حتی کارمندان خود شرکت گفته اند می تواند باعث خشونت شود. فیس بوک این پست را ترک کرد زیرا مشخص کرد اظهارات ترامپ "هنگام شروع غارت ، تیراندازی شروع می شود" قوانین آن را نقض نمی کند. توییتر رقیب فیس بوک ، توییت های ترامپ را از جمله ادعاهای دروغین وی درباره رای گیری از طریق نامه از طریق ایمیل ، برچسب گذاری کرده است.

گرینبلات این اقدام را به عنوان یک "مکث 30 روزه برای تبلیغات" و نه تحریم توصیف کرد. وی گفت ، گروه های حقوق مدنی می خواهند با فیسبوک همکاری کنند تا این شرکت در حل این مشکلات دیرینه شرکت کند ، اما نکته اصلی این کار این است که نشان دهد که این نه تنها یک نگرانی ذینفعان بلکه یک "ضرورت سهامدار" است.

 

گروه های حقوق مدنی می خواهند فیس بوک چه کنند؟


نفرت توقف برای مبارزات انتخاباتی سود به تشریح 10 مرحله آن را می خواهد فیس بوک را به بیان نفرت آدرس بهتر در پلت فرم آن.

توصیه ها شامل موارد زیر است:

استخدام یک مجری در سطح C با سابقه حقوق شهروندی که محصولات و قوانین شرکت را در مورد تبعیض ، تعصب و نفرت مورد بررسی قرار دهد.
شرکت در یک ممیزی منظم توسط شخص ثالث مستقل در مورد سوء اطلاعات و نفرت مبتنی بر هویت. نتایج به صورت آنلاین منتشر می شوند.
در صورت نمایش تبلیغاتشان در کنار محتوا ، فیس بوک که قوانین آن را نقض کرده و به آنها بازپرداخت می دهید ، به کسب و کارها اطلاع دهید.
یافتن و از بین بردن گروه های فیس بوک در مورد برتری سفیدپوستان ، شبه نظامیان ، ضد ستیزی ، توطئه های خشونت آمیز ، انکار هولوکاست ، اطلاعات نادرست در مورد واکسن و انکار تغییرات آب و هوا. 
 


اتخاذ تغییر سیاست برای کمک به مبارزه با محتوای متنفر.
از توصیه یا تقویت گروه ها یا محتوای مرتبط با نفرت ، اطلاعات غلط یا توطئه برای کاربران خودداری کنید.
ایجاد راهی برای پرچم گذاری خودکار مطالب متنفر در گروه های خصوصی برای بررسی انسان.
از معافیت سیاستمداران از بررسی واقعیت ، از بین بردن اطلاعات غلط در مورد رأی دادن و ممنوعیت تماس با خشونت توسط سیاستمداران دست بردارید. (فیس بوک می گوید محتویاتی را که سرکوب رای گیری را حذف می کند و باعث خشونت از جمله سیاستمداران می شود ، حذف می کند ، اما منتقدین با نحوه تفسیر شرکت قوانین خود مخالف هستند.)
ایجاد تیم های خبره برای بررسی محتوای نفرت انگیز مبتنی بر هویت و آزار و اذیت. 
اجازه می دهد تا افراد با نفرت یا آزار شدید مواجه شوند تا با یک کارمند فیسبوک صحبت کنند.

  • ۹۹/۰۴/۱۵
  • mohammad jamali

نظرات (۱)

  • کریمه کریمی
  • مفید بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی