Boycotts میتواند بسیار موثر باشد - چون فیس بوک پیدا میکند .
در اواخر قرن ۱۸ ، جنبش abolitionist مردم بریتانیا را تشویق کرد که از کالاهایی که توسط بردگان تولید میشوند دور بمانند . کار میکرد . حدود ۳۰۰،۰۰۰ نفر از خرید شکر دست کشیدند - افزایش فشار برای لغو بردهداری .
تحریم فیس بوک
نفرت توقف کمپین سود آخرین جنبشی است که از تحریم به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده میکند . همچنین ادعا میکند که فیس بوک به اندازه کافی این کار را انجام میدهد تا محتوای نژادپرستانه و نفرتانگیز را از پلت فرم حذف کند .
It's یک سری از شرکتهای بزرگ را متقاعد کرد که تبلیغات خود را از فیس بوک از جمله کوکا کولا ، یونیلور و استار خریداری کنند .
فقدان اعتماد میتواند این تحریم فیس بوک را تحریم کند؟ پاسخ کوتاه این است که اکثریت قریب به اتفاق of از تبلیغات حاصل میشود .
دیوید Cumming از سرمایه گذاران Aviva به برنامه امروز BBC's گفت که از دست دادن اعتماد و عدم وجود یک کد اخلاقی میتواند " کسبوکار را از بین ببرد " .
در روز جمعه قیمت سهام Facebook's به میزان ۸ % کاهش یافت - مارک Zuckerberg ، مدیر عامل فروش ، از لحاظ نظری حداقل ۶ میلیارد پوند فقیرتر .
اما این که آیا این میتواند بزرگتر باشد - یک تهدید وجودی برای آینده بلند مدت - چندان واضح نیست .
اول از همه ، این اولین تحریم یک شرکت رسانه اجتماعی است .
در سال ۲۰۱۷ ، برند اصلی پس از اعلام نام تجاری اصلی اعلام کرد که تبلیغات در یوتیوب را متوقف میکنند - پس از این که تبلیغات در کنار فیلمهای نژادپرستانه و homophobic قرار گرفتند .
آن تحریم خاص اکنون تقریبا ً کاملا فراموش شدهاست . گوگل ، سیاستهای آگهی خود را تغییر داد و سه سال در شرکت مادر YouTube's گوگل همین کار را انجام داد .
و دلایل بیشتری وجود دارد که این تحریم را به همان اندازه که ممکن است به فیس بوک آسیب برساند ، باور کنید .
در ابتدا ، بسیاری از شرکتها فقط متعهد به تحریم یک ماهه در ماه جولای هستند .
دوم ، و شاید به طور قابلتوجهی ، بیشتر درآمد تبلیغاتی Facebook's از هزاران و هزاران کسبوکار کوچک به سایز متوسط میرسد .
سی ان ان گزارش میدهد که در تبلیغات فیس بوک که بالاترین قیمت را در سال گذشته ۴ / ۴ میلیارد دلار بودهاست - یا حدود ۶ درصد از درآمد تبلیغ کنندگان را تشکیل میدهد .
تا کنون ، اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای متوسط به امضا نرسیده اند .
مت موریسون ، رئیس استراتژی آژانس تبلیغات تلویزیونی دیجیتالی ، به من گفت که تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچکتر که " استطاعت آن را ندارند " را تبلیغ نمیکنند .
او میگوید که برای کسب و کارهای کوچکتر - که از تبلیغات بر روی تلویزیون - ارزانتر و تبلیغات متمرکز بر روی پلتفرمهای مانند فیس بوک قیمتگذاری میشوند ، ضروری هستند .
موریسون میگوید : " تنها راه کار ما این است که به این مخاطبان بسیار هدفمند دسترسی داشته باشیم، که مخاطبان رسانه جمعی هستند ، بنابراین ما به تبلیغ خود ادامه خواهیم داد . "
لابی در فیس بوک
در برخی موارد فیس بوک به نظر میرسد انتخاب خوبی از شرکت برای لابی است . ساختار فیس بوک به مارک Zuckerberg ، مقدار زیادی از قدرت را میدهد تا بر تغییر اثر بگذارد . اگر چیزی میخواهد ، آن را به دست خواهد آورد .
شما فقط باید ذهن یک مرد را تغییر دهید .
اما معکوس نیز صادق است . سهام داران قادر به اعمال فشار بر روی Zuckerberg به شکل دیگر شرکتها بودند . اگر بخواهد بازی کند ، won't میکند .
با این حال ، او علائم نشان دادهاست که he's آماده حرکت هستند . در روز جمعه ، فیس بوک اعلام کرد که این هفته شروع به برچسب گذاری محتوای انزجار آور خواهد کرد و برای اطلاعیههای بیشتر در این هفته به بیرون نگاه خواهد کرد .
با این حال ، این تغییرات کافی هستند تا نفرت را از سود بردن به سود حاصل کنند .
امسال سال سنگی برای همه شرکتهای رسانههای اجتماعی است . فیس بوک به هیچ وجه استثنا نیست . اما شرکتها همیشه توسط برگه موجودی خود هدایت خواهند شد .
اگر تحریم در پاییز طول بکشد - و اگر شرکتهای بیشتری ثبتنام کنند - این میتواند یک سال تعیینکننده برای شبکه اجتماعی باشد .
- ۹۹/۰۴/۱۲